Arlene Ness skinnställ.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Botte skrev:
Jag får tacka för hjälpen Morlock :tummenupp
Nu väntar jag på att 2 (ja 2 :rolleyes: ) ställ ska dimpa ner på posten :yoparty
Men de blev Metal, för sista Velocityt var de nån som snöt en halvtimma tidigare :fatta!

:tummenupp
Men 2? tänker du åka i backen i sommar eller? :va , fick du bra kurs på metal-stället?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
morlock skrev:
Funderar på hur du får på dig ett 48 :va ... nåja, alla är vi olika :tummenupp

NU blev jag osäker... va tvungen å gå å kolla alltså..
och mycket riktigt 48 hade nog blitt tight... för mitt va i stl 50...
ber om ursäkt för oklarheter...

jisses... undrar var ja fick 48 ifrån.. :kocko . kan ju vart önsketänkande..

STL 50 har jag allstå.

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
morlock skrev:
:tummenupp
Men 2? tänker du åka i backen i sommar eller? :va , fick du bra kurs på metal-stället?

:hihi nej då, det får jag inte hoppas.(peppar,peppar) :näsblod
Köpte ett till mig o ett till tjejen, 11 för båda :tummenupp

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
P-E skrev:
Okej det är nyaste modellen va? Vad fick du ge för det? Är du nöjd med det?

hmm... jag tror den är förra årets modell.
köpte det i våras iallfall och om du kollar på www.duells.se så finns nog alla nya ställen där.

sitter kanonbra. enda problemet är avsaknaden av fickor... men alreen ness har en magväska som jag ska beställa. =) annars är det bra... bekvämt att köra i och inte för varmt... kan bli lite kallt på sena sena nätter i slutet av sommaren. det brukar dra in i ventilationen och sådär... Långkalsingarna på vettu.

jadu... priser är alltid intressant... lite flyt sådär på jobbet så fick det en aning billigare. priserna finns på duells.se
dom har ju dessutom SHOEI och massa annat kul. :banana

P-E

Guest
Droopfy skrev:
hmm... jag tror den är förra årets modell.
köpte det i våras iallfall och om du kollar på www.duells.se så finns nog alla nya ställen där.

sitter kanonbra. enda problemet är avsaknaden av fickor... men alreen ness har en magväska som jag ska beställa. =) annars är det bra... bekvämt att köra i och inte för varmt... kan bli lite kallt på sena sena nätter i slutet av sommaren. det brukar dra in i ventilationen och sådär... Långkalsingarna på vettu.

jadu... priser är alltid intressant... lite flyt sådär på jobbet så fick det en aning billigare. priserna finns på duells.se
dom har ju dessutom SHOEI och massa annat kul. :banana

Låter bra, en kompis jobbar på lelles, så han kan nog fixa ett bra pris, sen får man även 15% rabatt om man köper allt på en gång, stövlar, hjälm, ryggplatta, handskar och ställ. Så det är lugnt. Gillar racingställ, och Arlenness är hyffsat billiga och snygga. :)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
P-E skrev:
Låter bra, en kompis jobbar på lelles, så han kan nog fixa ett bra pris, sen får man även 15% rabatt om man köper allt på en gång, stövlar, hjälm, ryggplatta, handskar och ställ. Så det är lugnt. Gillar racingställ, och Arlenness är hyffsat billiga och snygga. :)
Vad blir det för hoj då?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
P-E skrev:

japp.
fast betänk nu att ArleenNess gör sina egna ställ nu... med egen design..
och BERIK gör sina... som jag personligen tycker är snyggast.
dainese och BERIK/Arleen ness tycker jag gör snyggast ställ

P-E

Guest
morlock skrev:
Vad blir det för hoj då?

Schhhhh!

Nej men jag tänkte sikta in mig på en motard när jag har fått fast jobb och gått ut skolan. Då ska jag förverkliga en dröm jag har haft sen jag var 6 år. Motard är nog bäst för den är billigast att försäkra, man kan köra halvförsäkrat utan grina om man välter i låg fart, sen så är den nog roligare att köra strypt än en sporhoj. Sen så blir det nog lättast att lära sig wheela med en motard. :D

Droopfy skrev:
japp.
fast betänk nu att ArleenNess gör sina egna ställ nu... med egen design..
och BERIK gör sina... som jag personligen tycker är snyggast.
dainese och BERIK/Arleen ness tycker jag gör snyggast ställ

Okej. Vad är BERIK? Aldrig hört det förut.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
P-E skrev:
Schhhhh!

Nej men jag tänkte sikta in mig på en motard när jag har fått fast jobb och gått ut skolan. Då ska jag förverkliga en dröm jag har haft sen jag var 6 år. Motard är nog bäst för den är billigast att försäkra, man kan köra halvförsäkrat utan grina om man välter i låg fart, sen så är den nog roligare att köra strypt än en sporhoj. Sen så blir det nog lättast att lära sig wheela med en motard. :D

Okej. Vad är BERIK? Aldrig hört det förut.

ska du köra MOTARD har ju arleen illa snygga ställ för motardkörning.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Droopfy skrev:
Det där vänstra stället som P-E lade upp bild på är väl ett supermotardställ?. Men åker man supermotard på gata tycker jag man ska köra med gore-tex.

P-E

Guest
morlock skrev:
Berik är designerfirman som samarbetat med Arlen Ness.

Okej. Man lär sig något nytt varje dag.

Droopfy skrev:

Äh det funkar nog ska du se. Har ju motarden typ två-tre år. Sen köper man kanske en sportis. Vill ju inte köpa ett nytt ställ då. Så därför köper jag racing direkt. Sett många som har motard med raceställ. Sen kanske jag köper en Duke som är sport/motard/streetfighter. :)

Last edited:

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
morlock skrev:
Det där vänstra stället som P-E lade upp bild på är väl ett supermotardställ?. Men åker man supermotard på gata tycker jag man ska köra med gore-tex.

nej nej. det kan jag inte tänka mig.
knäpuckar och ryggpuckel på motardställ?
näru... inte det. kolla in på www.duells.se det finns nog något där. vä längesedan ja va inne å tittade nu.

Anders.mrx

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
R1
Arlen Ness

morlock skrev:
Häjja!

jag letar lite smått efter ett bra skinnställ för den stundande säsongen, och har
egentligen enbart sökt efter ett begagnat skinnställ - och då huvudsakligen efter dainese samt alpinestars; men så fick jag upp ögona för ett
Arlen Ness ställ modell Velocity som ligger bra i pris, < 6K . är det någon som har erfarenheter av det stället eller av Arlen Ness överhuvudtaget. Ni kanske bestitter andra tips på bra och prisvärda ställ...

tack per förhand. :Bugar

btw, jag är 179cm och runt 85kg. Vilken storlek skulle passa mig? strl 52?

Bild på stället
11-9141.jpg

EDIT: Stavar dåligt gör man också .... :3freak

Tjabba!!!

Har haft ett exakt likadant skinnställ som på bilden..
Men efter att plast dragkedjorna hade gått sönder för tredje gången :mad: ,bytte jag till ett SPYKE ställ! Där finns det riktiga dragkedjor,och hela stället är i skinn!!! :tummenupp
Mycket bättre!!!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Anders.mrx skrev:
Tjabba!!!
Har haft ett exakt likadant skinnställ som på bilden..
Men efter att plast dragkedjorna hade gått sönder för tredje gången :mad: ,bytte jag till ett SPYKE ställ! Där finns det riktiga dragkedjor,och hela stället är i skinn!!! :tummenupp
Mycket bättre!!!
Ja, tydligen var det problem med dragkedjorna på Velocityställen när det lanserades. Ska tydligen vara åtgärdat nu.

Droopfy skrev:
nej nej. det kan jag inte tänka mig.
knäpuckar och ryggpuckel på motardställ?
näru... inte det. kolla in på www.duells.se det finns nog något där. vä längesedan ja va inne å tittade nu.
Stämmer, såg lite dåligt :3freak det finns ett supermotardställ från A.N som är ganska likt det, men utan puckar såklart.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024