Armbågar i backspeglarna eller inte?

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Hej,

Nu har jag letat ett tag men det verkar vara svårt att hitta 3:e parts leverantörer för lämpliga förlängare till backspeglar. Bifogar bilder.

Någon som har tips? Mina backspeglar sitter lite för smalt så armbågarna syns mest, skulle gärna få lite mer bredd med någon form av adapter etc.

Tacksam för alla tips/lösningar (jag vill dock helst behålla de originalspeglar som satt på hojen från början).

Jag har en B-King :yoparty

/Knubblo

Bifogat

• Spegelfäste.jpg
    Spegelfäste.jpg
    19.3 KB · Visningar: 62
  • Spegelfäste_2.jpg
    Spegelfäste_2.jpg
    10.8 KB · Visningar: 52
Last edited:

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Tjena. Finns det ingen mekanisk verkstad el liknande i närheten där du bor ?. Går ju att fixa andra "pinnar", som är längre, och ev bocka dom lite. En verkstadsnisse fixar det lätt, med gängor. Möjligt det går att fixa i rostfritt.

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)

Hej,

Tack för tipset men jag kunde endast hitta en adapter för anpassning till Yamahas lite mindre gängstorlek, tyvärr inga förlängare.
Dessvärre är min skoltyska rätt ringrostig och jag kan inte förstå hur man som bolag kan ha en payoff som heter "Nr. 1 i Europa på mc tillbehör/reservdelar" när man endast har tyska som språk på siten.

Man får lite dåliga & bekanta vibbar från andra tyskar som också haft liknande ambitioner :D

Inte så att du kan navigera till rätt sida och posta faktisk länk?

/Knubblo

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Hej,

Tack för tipset men jag kunde endast hitta en adapter för anpassning till Yamahas lite mindre gängstorlek, tyvärr inga förlängare.
Dessvärre är min skoltyska rätt ringrostig och jag kan inte förstå hur man som bolag kan ha en payoff som heter "Nr. 1 i Europa på mc tillbehör/reservdelar" när man endast har tyska som språk på siten.

Man får lite dåliga & bekanta vibbar från andra tyskar som också haft liknande ambitioner :D

Inte så att du kan navigera till rätt sida och posta faktisk länk?

/Knubblo

Det finns väl 100 miljoner eller så som har tyska som modersmål, så det funkar nog rätt bra.
Kolla här:
http://www.louis.de/_30e03943649455...t_total=24&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10028887

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Varför ska du förlänga? Du är nog den förste jag hört som vill det. de flesta vill nog ta bort dem helt och hållet. Fäll in eller lyft armbågarna lite när du vill se bakåt istället. Eller köp ett par och sätt på styrändarna..

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vad är det för fel att ta bort fulspeglarna och skaffa nått snyggt diskret på styrändarna:confused:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Tycker du ska såga av dem på mitten, såga till ett rör som du sätter mellan, och borrar hål rakt igenom och sätter in en skruv med mutter på baksidan :)

För bättre förståelde gjorde jag en 3d CAD modell.

Bifogat

• backspegel.jpg
    backspegel.jpg
    10.8 KB · Visningar: 50

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Vad är det för fel att ta bort fulspeglarna och skaffa nått snyggt diskret på styrändarna:confused:

Han kanske föredrar att se tydligt vad som försegår bakom sig framför en estetisk smaksak...

Skulle välja de små förlängarna från t.ex. louise framför att kapa själva pinnen och göra en fullösning. Hoppas du hittar en som du tycker är mitt i prick!:tummenupp

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Det finns väl 100 miljoner eller så som har tyska som modersmål, så det funkar nog rätt bra.
Kolla här:
http://www.louis.de/_30e03943649455...t_total=24&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10028887

Hej,
Tack för länken men jag tror du missförstod mig. Europa har minst 40 språk och nästan 400 miljoner invånare. Om man utropar sig till Europas Motorcykelsite nr 1 borde man kanske erbjuda mer än tyska på siten. Möjligen är man Tysklands bästa mc-site. Oavsett var min morbida jämförelse endast mot att många tyskar fortfarande anser Deutschland über alles :rolleyes:

/Knubblo

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Hej,
Tack för länken men jag tror du missförstod mig. Europa har minst 40 språk och nästan 400 miljoner invånare. Om man utropar sig till Europas Motorcykelsite nr 1 borde man kanske erbjuda mer än tyska på siten. Möjligen är man Tysklands bästa mc-site. Oavsett var min morbida jämförelse endast mot att många tyskar fortfarande anser Deutschland über alles :rolleyes:

/Knubblo

Det är ju ett tyskt företag med en gigantisk hemmamarknad. De kan ju faktiskt vara störst i Europa utan att sälja till utlandet.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Han kanske föredrar att se tydligt vad som försegår bakom sig framför en estetisk smaksak...

Skulle välja de små förlängarna från t.ex. louise framför att kapa själva pinnen och göra en fullösning. Hoppas du hittar en som du tycker är mitt i prick!:tummenupp

Finns utmärkta speglar till styrändarna som även har en liten spinnofefekt förutom att vara snygga, Man ser bakåt med dom:)

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Det är ju ett tyskt företag med en gigantisk hemmamarknad. De kan ju faktiskt vara störst i Europa utan att sälja till utlandet.

Hej,

Det var verkligen svårt det här:)
Jag har inte ifrågasatt om dom är störst eller ej. Det jag påpekade var att det är ganska arrogant att utse sig själv till den största återförsäljaren inom Europa när man samtidigt endast inriktar sig till de som kan det tyska språket. För att repetera min morbida poäng, det har funnits andra figurer som utropat som sig som störst bäst och vackrast endast för att man varit tysk och att det funnits över 300 miljoner övriga människor i Europa som inte behärskar tyska har ansetts sekundärt alternativt oviktigt.

Det finns alltför många småpåvar som tillåts växa sina egon utan verklighetsförankring. Dom borde lyssna mer till "ju fler vi är tillsammans ju "fyll i valfritt tema" får vi...

:)

/Knubblo

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...