Som du märker så viks styret mindre och det rullar med en helt annan vinkel än bakhjulet. Så helt enkelt, de vet vad de sysslar med.Kan någon förklara för mig hur de kan lägga ner hojen så mycke utan att få släpp på framhjulet??? Verkar ju inte finnas någon gräns...
ere bara bakbroms samt vinkel som skapar sladden bak? ser jävligt kul ut!
Som du märker så viks styret mindre och det rullar med en helt annan vinkel än bakhjulet. Så helt enkelt, de vet vad de sysslar med.
Fick ju en sugen o funta på en Hypermotard igen =)
Bakbroms och motorbroms. En del mer eller mindre av den andra, men båda arbetar ihop. Växla ner en växel för mycket och samtidigt som du bromsar extra så att bakdelen blir lätt och du ändrar vinkel på "chassit" så kommer bakhjulet inte längre ha grepp nog att "styra" hojen och kommer likt på videon börja glida.ere bara bakbroms samt vinkel som skapar sladden bak? ser jävligt kul ut!
Bakbroms och motorbroms. En del mer eller mindre av den andra, men båda arbetar ihop. Växla ner en växel för mycket och samtidigt som du bromsar extra så att bakdelen blir lätt och du ändrar vinkel på "chassit" så kommer bakhjulet inte längre ha grepp nog att "styra" hojen och kommer likt på videon börja glida.
Bakbroms och motorbroms. En del mer eller mindre av den andra, men båda arbetar ihop. Växla ner en växel för mycket och samtidigt som du bromsar extra så att bakdelen blir lätt och du ändrar vinkel på "chassit" så kommer bakhjulet inte längre ha grepp nog att "styra" hojen och kommer likt på videon börja glida.
Ganska värdelöst att kalla förklaringen världelös när ända skillnaden på din och min förklaring är att jag glömde nämna att man såklart även slirar på kopplingen. Tack o hejGanska värdelös beskrivning om du frågar mig. Att ställa ut hojen gör man framför allt med fram- och motorbroms. Men för att kontrollera och styra den så använder man även bakbroms och koppling (med slirkoppling tar man i princip bort momentet med koppling helt).
Man växlar ner till den växel man vill/ska ha ur kurvan.
Dock, utan tillräcklig fart kommer det aldrig fungera att ställa ut hojen. Ganska vanligt att folk kraschar för att dom kör för sakta och bromsar för lite fram, vilket resulterar i att dom måste provocera för mkt med bakbroms, låser upp bakhjulet och highsidar :krasch
Ganska värdelöst att kalla förklaringen världelös när ända skillnaden på din och min förklaring är att jag glömde nämna att man såklart även slirar på kopplingen. Tack o hej
Du kan inte utläsa av följande: "bromsar extra så att bakdelen blir lätt" att jag menar att man ska bromsa mycket med frambromsen?Ja, du börjar ju iofs med att hävda att man sladdar med motor- och bakbroms sen vidare att man ska växla ner en växel för mkt. Jag förstår att du förstår att det krävs mkt frambroms, men eftersom du inte nämner det så är det ju en ganska värdelös beskrivning. Sen direkta felaktigheter höjer ju inte betyget precis.
Du kan inte utläsa av följande: "bromsar extra så att bakdelen blir lätt" att jag menar att man ska bromsa mycket med frambromsen?
suck... du behöver inte käfta i onödan faktiskt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |