Armbågsskrap...

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Jide - Det är en helt annan femma att knäskrapa samt armbågsskrapa med motard IMO.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Kan någon förklara för mig hur de kan lägga ner hojen så mycke utan att få släpp på framhjulet??? Verkar ju inte finnas någon gräns...
 

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Ort
Haninge
Hoj
Snart en motard
Fyfaan va galet!! Grym film och ännu grymmare åkning! :Bugar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan någon förklara för mig hur de kan lägga ner hojen så mycke utan att få släpp på framhjulet??? Verkar ju inte finnas någon gräns...
Som du märker så viks styret mindre och det rullar med en helt annan vinkel än bakhjulet. Så helt enkelt, de vet vad de sysslar med.

Fick ju en sugen o funta på en Hypermotard igen =)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
ere bara bakbroms samt vinkel som skapar sladden bak? ser jävligt kul ut!
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
ere bara bakbroms samt vinkel som skapar sladden bak? ser jävligt kul ut!

bakbromsen används väl ytterst sällan vid "drifting". Prova att nita med bakhjulet o försök hålla den på sladd genom en kurva så märker du nog vad jag menar..

dom växlar väl ner precis innan kurvan, så dom fortfarande har driv på hjulet o justerar det sedan med kopplingen för att hålla en stadig fart på hjulet men ändå långsammare än själva farten på hojen?

rätta mig om jag har fel.. kanske knarkat för mycke idag..
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Som du märker så viks styret mindre och det rullar med en helt annan vinkel än bakhjulet. Så helt enkelt, de vet vad de sysslar med.

Fick ju en sugen o funta på en Hypermotard igen =)

Jepp, la märke till det nu. Aldrig sett en motard med så mycke lutning förr :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
ere bara bakbroms samt vinkel som skapar sladden bak? ser jävligt kul ut!
Bakbroms och motorbroms. En del mer eller mindre av den andra, men båda arbetar ihop. Växla ner en växel för mycket och samtidigt som du bromsar extra så att bakdelen blir lätt och du ändrar vinkel på "chassit" så kommer bakhjulet inte längre ha grepp nog att "styra" hojen och kommer likt på videon börja glida.
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Helt hysteriskt!!! :Bugar

Jag tror jag skulle ha mer bromsspår i fispåsarna än vad dom lämnar i kurvorna, om jag hade klarat halva deras lutning.. :D
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Bakbroms och motorbroms. En del mer eller mindre av den andra, men båda arbetar ihop. Växla ner en växel för mycket och samtidigt som du bromsar extra så att bakdelen blir lätt och du ändrar vinkel på "chassit" så kommer bakhjulet inte längre ha grepp nog att "styra" hojen och kommer likt på videon börja glida.

låter logiskt! fan man skulle ha en motard med! få ta å bli rik!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Bakbroms och motorbroms. En del mer eller mindre av den andra, men båda arbetar ihop. Växla ner en växel för mycket och samtidigt som du bromsar extra så att bakdelen blir lätt och du ändrar vinkel på "chassit" så kommer bakhjulet inte längre ha grepp nog att "styra" hojen och kommer likt på videon börja glida.

Ganska värdelös beskrivning om du frågar mig. Att ställa ut hojen gör man framför allt med fram- och motorbroms. Men för att kontrollera och styra den så använder man även bakbroms och koppling (med slirkoppling tar man i princip bort momentet med koppling helt).

Man växlar ner till den växel man vill/ska ha ur kurvan.

Dock, utan tillräcklig fart kommer det aldrig fungera att ställa ut hojen. Ganska vanligt att folk kraschar för att dom kör för sakta och bromsar för lite fram, vilket resulterar i att dom måste provocera för mkt med bakbroms, låser upp bakhjulet och highsidar :krasch
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ganska värdelös beskrivning om du frågar mig. Att ställa ut hojen gör man framför allt med fram- och motorbroms. Men för att kontrollera och styra den så använder man även bakbroms och koppling (med slirkoppling tar man i princip bort momentet med koppling helt).

Man växlar ner till den växel man vill/ska ha ur kurvan.

Dock, utan tillräcklig fart kommer det aldrig fungera att ställa ut hojen. Ganska vanligt att folk kraschar för att dom kör för sakta och bromsar för lite fram, vilket resulterar i att dom måste provocera för mkt med bakbroms, låser upp bakhjulet och highsidar :krasch
Ganska värdelöst att kalla förklaringen världelös när ända skillnaden på din och min förklaring är att jag glömde nämna att man såklart även slirar på kopplingen. Tack o hej
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ganska värdelöst att kalla förklaringen världelös när ända skillnaden på din och min förklaring är att jag glömde nämna att man såklart även slirar på kopplingen. Tack o hej

:) Ja, du börjar ju iofs med att hävda att man sladdar med motor- och bakbroms sen vidare att man ska växla ner en växel för mkt. Jag förstår att du förstår att det krävs mkt frambroms, men eftersom du inte nämner det så är det ju en ganska värdelös beskrivning. Sen direkta felaktigheter höjer ju inte betyget precis.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
:) Ja, du börjar ju iofs med att hävda att man sladdar med motor- och bakbroms sen vidare att man ska växla ner en växel för mkt. Jag förstår att du förstår att det krävs mkt frambroms, men eftersom du inte nämner det så är det ju en ganska värdelös beskrivning. Sen direkta felaktigheter höjer ju inte betyget precis.
Du kan inte utläsa av följande: "bromsar extra så att bakdelen blir lätt" att jag menar att man ska bromsa mycket med frambromsen?

suck... du behöver inte käfta i onödan faktiskt.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Du kan inte utläsa av följande: "bromsar extra så att bakdelen blir lätt" att jag menar att man ska bromsa mycket med frambromsen?

suck... du behöver inte käfta i onödan faktiskt.

Det va aldrig meningen o käfta o det va kanske lite hårt att kalla din beskrivning värdelös. Jag har ju redan skivit att jag förstår att du menade frambromsen, men tyckte det va lite väl luddigt o svårt att förstå för den oinvigde för att göra den till en bra förklaring.

Vad jag mer motsatte mig är ju det jag fortfarande hävdar är sakfel snarare än luddigt beskrivit. Argumentera för det istället.

Trevlig helg! :krama
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Notera att han tar bort foten från inre fotpinnen när han lägger ner sådär mycket, ser i princip ut som han vurpar fast ändå inte. :)

Håller upp hojen med knät ser det ut som.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top