Arn-tempelriddaren

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Hur står Arn sig i jämförelse med Kingdom of Heaven?

Tyckte den senare var bra trots Bloom.

Alfonzo

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
YAMAHA FZR1000
Arn-böckerna var ok men de lider av samma syndrom som alla andra Guillou-böcker... nämligen Chuck Norris-syndromet där huvudpersonen alltid är mer eller mindre superhjälte som kan allt, slår alla i bästa Norris-McGyver-anda..

Jag håller helt och hållet med man tycker att huvudpersonen i alla fall kunde få ligga lite risigt till ett litet tag innan han fixar allt,
men inte i Guillous böcker :huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur står Arn sig i jämförelse med Kingdom of Heaven?

Tyckte den senare var bra trots Bloom.

kingdom of heaven är en av tidernas sämre filmer och arn lär inte vara bättre:fakta
sverige kan helt enkelt inte göra bra film längre...:huvet
har någon läst de där "himmelen vore..."- och "helvetet vore..."-listorna? enligt dem vore helvetet om sverige hade hand om tv-underhållning och filminspelande, och jag är riktigt benägen att hålla med!:D
nej, arn förefaller verkligen inte leva upp till sina inspirationskällor (böckerna) och får två tummar ner, utan att jag ens sett skiten.

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Var och såg filmen igår,får nog lov att säga att den var bättre än vad man hade läst iaf.Därmed inte sagt att den var superbra.Det var lite hackigt att hänga med i svängarna,många klipp hit och dit,men till slut så hann tom jag med :) Så den var sevärd,är väl mitt betyg iaf.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Glöm inte att alla Guillous böcker sjunger arabens lov också! Araber är best, ingen protest, tycker Guillou!

Och har man läst Madame terror blir det bara pinsamt...Ska sluta läsa Guillou nu trots att han skriver riktigt bra, men han färgar sina böcker och karaktärer med sina egna politiska åsikter så till den grad att det sabbar läsintresset fullständigt.

Tom Clancy är etter värre. De tidigare böcker var riktigt feta, men i de senare är USA SÅÅÅ snälla och präktiga. Läser inte honom heller nu längre.

Åter till ämnet, tyckte filmen var ok, lite seg ibland. Sen förklarade det lite grann att det kommer en film till till hösten 2008, tyckte den slutade lite tvärt...

Skitenhielm har jag dock lite svårt för som kung....igen, men farsgubben hans var rätt hård som Brosa

Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag såg den igår och tycker att det är en mycket snygg film. Mycket fina bilder, snygga scener öht. Men det var synd att den censurerades så hårt. Hade varit bättre att sätta 15 år och låta den vara som den var isf. Jag trodde det skulle hända mer.

Men filmen var bra i det stora hela, klart snyggaste filmen som sverige har gjort. Man ser en klar kvalitétsskillnad från alla andra svenska filmer som har gjorts. Den håller helt klart internationell nivå. Dock hade lite mer våld inte skadat.

insekten

Guest
Sjysta siliconläppar på tjejen som blev drottning ha ha ha
jag tycker den mest bestod av utfyllnad och lite action..dålig tidsram..man fick inget grepp om vad ARN igentligen hade gjort under hela sitt korståg liksom.

minus 5 getingar fick den av mig.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Men filmen var bra i det stora hela, klart snyggaste filmen som sverige har gjort. Man ser en klar kvalitétsskillnad från alla andra svenska filmer som har gjorts. Den håller helt klart internationell nivå. Dock hade lite mer våld inte skadat.

Tycker du att en film blir bra för att den är påkostad? Det tycker inte jag, Arn är yta utan innehåll, Sverige har många filmer i yppersta världsklass, Arn är inte en av dem.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Tycker du att en film blir bra för att den är påkostad? Det tycker inte jag, Arn är yta utan innehåll, Sverige har många filmer i yppersta världsklass, Arn är inte en av dem.

De har jag väl inte sagt. Åtminstonde så menade jag inte de.

De jag sa/menade var att jag tycker filmen är bra OCH snygg.

Jag gillar verkligen den här typen av film, tillsammans med Bravehart, Gladiator m.m. (dessa två spelar visserligen i en ännu högre division men ändå).

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
kul att lasa va ni tycker, verkar vara blandade asikter, av det man har last sa verkar det vara en mer romatisk inriktning istallet for att man har riktat in sig pa det man brakade om, lite synd...men tills jag har sett filmen så sager jag varken bu eller baa.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Såg filmen i torsdags. Var väl ok, om man inte läst böckerna. De verkar inte bara ha klippt bort scener, de måste ha slängt in rullen i ett sågverk. Det var inte mycket som fanns kvar jämfört med böckerna.

Så mitt tips är, att böckerna är mycket bättre än filmen, men har du inte läst böckerna, ja då kan du nog se den utan att bli lite besviken.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
bra men helt åt he för lång,kollade på den idag,men mycket bättre som bok,men så är det väl alltid?:confused: Bra för den som läst böckerna och gillar historia,dålig för den som vill se en actionrulle,för det är det inte,några actionscener är det men inte mycket,jag hade nog föredragit filmen i tre delar som böckerna är,men det är jag det,drick inte kaffe innan ni kollar på den på bio den är låååååång:D

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...