Arrangera Race?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Mupp är det du som är, toksurfar på SH och leker smart i racing-forumet. Har du ens någon racingbakgrund, eller är du bara hangaround?

Du har inte så mycket annat för dig själv så jag skulle nog låta bli att ifrågasätta andra i din sits.

Jag skulle dock vilja höra hur man arrangerar ett lagligt svartrace utan polistillstånd och hur många såna det arrangeras runtomkring Stockholmsområdet - det verkar ju vara en del, eller?

Själv har jag bara varit med på lagliga svartrace inom Dragracing men det hade vart tufft med ett inom RR också.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Tävlingen på stora Holm var ett jippo. Äldre gentlemen som masade sig runt i ett behagligt tempo. Några feta avåkningar så torven dammade kan jag inte minnas. Tur var väl det för då hade någon dött.
Svartrace kan väl kännas lockande då man slipper en massa byråkrati och utgifter i samband med detta. Men vad händer om någon dör eller blir allvarligt skadad och inte är försäkrad? Konsekvenserna för arrangören blir inte kul.
Skit i svartracen.
T

Jag var där en gång bara, men minns i alla fall några på tz 250 som körde på bra och en av dem gick av rejält.
Men som du säger, de flesta körde i packväsketempo

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
stadsracen kördes väl i Kalmar, jönköping uppsala husqvarna örebro västervik mfl städer, nån glömd nån fel..
plus ett race på gärdet i sthlm, detta va väl runt 89-90
dock va det ju som sagt uppvisningsrace med ett, iaf tänkt så, lägre tempo.

klimatet för stadsrace borde vara aningen bättre nu, stcc gbg, stcc i sthlm på G för 09, gocart i kristinehamn,,

sen finns/fanns tills förra året ett stads/uppvisnings/classic-bil race nånstans i södra sverige, hittar inte info just nu.

väck den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124114

jobba på, vore askul.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...