MaXiZZ
köp min hojj.
Poffer skrev:Jag har oxå beställt arrow, har väntat 8 månader nu pga av massa komplikationer
Vart har du beställt ditt? jag o polare hade tänkt köpa/beställa från geiwiz.de .. men finns det att få tag i sverige?
Poffer skrev:Jag har oxå beställt arrow, har väntat 8 månader nu pga av massa komplikationer
cRoC skrev:Öö det beror ju på hur bra orginalet är utformat.
QUOTE]
Nej jag menade inte mot orginalet. Jag läste på nån mopperacing sida att 50% effekt hittade man ur avgasystemet.
MaXiZZ skrev:Vart har du beställt ditt? jag o polare hade tänkt köpa/beställa från geiwiz.de .. men finns det att få tag i sverige?
Silwer skrev:DEt som händer är att effekten flyttas upp i registret, du förlorar ofta nåt lägre ner i stället.
Sen beror det på hur bra orginalet är anpassat till hojen med och det vet jag inet i just ditt fall.
Men räkna med att hojen blir gladare på höga varv och kanske går att dra nåt tusental varv högre utan problem, kom ihåg att hojen måste bestyckas om med nya röret annars kan det bli ras.
Poffer skrev:Det finns i Sverige, Oljedepån i Stenungsund tar in det. Men som sagt så har jag fått vänta 8 månader på mitt. Sen om det var en engångsförteelse vet jag inte, men mina rekommendationer får dom knappast...
MaXiZZ skrev:har dom någon hemsida ? annars kan jag väll få tel-nr när det är dags..
cRoC skrev:3000 spänn är mycket pengar, säkra på att ni lägger dom rätt?
0nicke0 skrev:pengar e inget bekymer sålänge farsan betalar
Chris Ash skrev:Obetydlig? På en tvåtaktare kan man vinna bra mycket med pipor....
EBS skrev:Obetydligt, som i att du inte känner någon skillnad. Du kanske vinner 2 - 3 hk på att stoppa på en jolly-dämp på en NSR och det känner man inte skillnad på. Alltså väldigt dyra tusenlappar för tuffare ljud. Men när vi börjar snacka hårt trimmade 2-taktare är det självklart en annan sak.
oFFkeFF skrev:Jag och Chris pratar om expansionskammare, inte ljud-dämpare.
2-3hk kan göra rätt mycket, även om man kan vinna mer än så..
edit: Jollypipor på en rg500 gör 20hk upp mot original, d.v.s 5hk per cylinder, det utan att fila på något övrigt, dessutom med högre övervarv och c:a 500rpm bredare register. en 10-15% effektökning känner man även av på en 125'a...
EBS skrev:Jo, jag förstod att ni pratade om expansionskammare. Jag har dock kört en NSR både med orginalsystem och med jollymoto och skillnaden är obetydlig.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |