Nyteknik
Bannad
Goodstuff skrev:Vad säger Hårek då? Han måste ju ha kört den på oblyat, eller?
Nej, bara blyad bensin. Aldrig någon koll, sade han.
Goodstuff skrev:Vad säger Hårek då? Han måste ju ha kört den på oblyat, eller?
Nyteknik skrev:Nej, bara blyad bensin. Aldrig någon koll, sade han.
1+1=Roy Möller, nu minns jag!nr12 skrev:Ja det stämmer har kört på denna soppa nu....
Teddy skrev:1+1=Roy Möller, nu minns jag!
Shell's smörjmedelsavdelning var både trevlig och hjälpsamma. De bekräftade att de tyvärr inte tar in Svhell V-Power till Sverige och inte tänker göra det i framtiden heller. De hänvisade till deras utbud av tävlingsbränslen, typ Racing Cart Fuel och Super Bike Fuel, som säljs via olika återförsäljare. De lär väl vara lika dyra som Aspen och andra racingbränslen.
Vad finns det för alternativ till dessa racingbränslen om man vill ha hög oktan, typ 100 och högre?
oFFkeFF skrev:Så länge du inte öppnar förpackningen...
På Calles Sonocofat (k eller c?) står det en intressant varningstext: inte att man kan få cancer av långvarig kontakt med den soppan utan att man får det...oFFkeFF skrev:Aspen, AG, Sonoko, Shell, ELF, VP m.fl har godkända högoktaniga soppor.
Aspen tror jag är billigast, i krokarna runt 24kr/l för 102oktan tror jag.
AG ligger på 27-28kr/l. Sonoko, ELF och Shell ligger i trakterna runt 40kr litern.
Torkel skrev:På Calles Sonocofat (k eller c?) står det en intressant varningstext: inte att man kan få cancer av långvarig kontakt med den soppan utan att man får det...
Nyteknik skrev:Jag kommer tanka vanlig 98-soppa på Statoil!
oFFkeFF skrev:...ok/q8'as "gräsklippar-soppa", en alkylatsoppa som finns på pump för 10kr/litern...
Teddy skrev:Men den har ju bara garaterat 95 Oktan?
http://www.okq8.se/okq8/produkter_tjanster/drivmedel/produktinfo/4T_AlkylatBensin.pdf
oFFkeFF skrev:Var iaf så smart att du kör med ok/q8'as "gräsklippar-soppa", en alkylatsoppa som finns på pump för 10kr/litern. Den är betydligt renare och säkrare än den vanliga 98-pumpen. Hör med Linmag här på forumet vilken mack det han är och tankar på. Inte bra, men iaf bättre..
Nyteknik skrev:Riskerar man verkligen spikningar/haveri utan racingbränsle om man kör original utan en massa kit-grejer? Jag förstår också att det är "bättre" med racingbränsle. Men att alltid använda "bättre" grejer kan bli ens död. Enligt Torkel på ett synnerligen konkret vis. Jag menar snarare att det alltid finns "bättre grejer" men någonstans måste man ju dra en gräns och säga: "detta är vad jag har tid, råd och lust med".
känner ni inte någon som flyger typ sportplan ?Teddy skrev:Men den har ju bara garaterat 95 Oktan?
http://www.okq8.se/okq8/produkter_tjanster/drivmedel/produktinfo/4T_AlkylatBensin.pdf
Nyteknik skrev:Riskerar man verkligen spikningar/haveri utan racingbränsle om man kör original utan en massa kit-grejer? Jag förstår också att det är "bättre" med racingbränsle. Men att alltid använda "bättre" grejer kan bli ens död. Enligt Torkel på ett synnerligen konkret vis. Jag menar snarare att det alltid finns "bättre grejer" men någonstans måste man ju dra en gräns och säga: "detta är vad jag har tid, råd och lust med".
Chris Ash skrev:Äh, kom in i matchen. Du ska alltså köra racer på pump-piss,skita it när det regnar, inte kränga däck och meka hemma i garaget.....
DU hade behövt en Öjje som tog dig i örat.....
Teddy skrev:He he, Nyteknik ska tas i örat ikväll när han kommer på besök till mitt lilla kryp-in. Livets hårda skola börjar med Billigt snabbkaffe. Sen ska han få känna på ett par riktiga däckjärn. När jag är klar med honom kommer han att skrika efter regn och däckbyte!
Teddy skrev:He he, Nyteknik ska tas i örat ikväll när han kommer på besök till mitt lilla kryp-in. Livets hårda skola börjar med Billigt snabbkaffe. Sen ska han få känna på ett par riktiga däckjärn. När jag är klar med honom kommer han att skrika efter regn och däckbyte!
Teddy skrev:Linmag, kan du vara vänlig och dela med dig av dina erfarenheter av alkylatbensin?
Linmag skrev:Alkylaten har vidare, som Filip skriver, samma MON-tal som 102 RON-racesoppa! Dvs, (95/90 RON/MON) för alkylat, (102/90 RON/MON) för racingsoppa.
/ Magnus
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |