ART Slipon

BugEyes

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT-07
Flagga skrev:
Förvisso inte ART, men ännu läckrare färger. :drool (Om man är svag för sånt som "glimmar".)

Inte speciellt dyra heller...men finns nog inte i Sverige. Går att matcha perfekt till hojen, men varför inte göra den ännu mer färggrann? :D

(Ska nog ha Röd/Guld, Grön/Lime eller...GULD-carbon.)

Vad är det för några? Ser ju exakt identiska ut med ART's runda burkar bortsett från färgerna och skylten.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
BugEyes skrev:
Vad är det för några? Ser ju exakt identiska ut med ART's runda burkar bortsett från färgerna och skylten.

En av alla otaliga Brittiska SlipOn-tillverkare. Britterna verkar vara väldigt nationalistiska och diskuterar i princip bara inhemska märken i sina forum. Har nästan aldrig sett några inlägg om t ex Vance&Hines. :va

Hur som helst, dom heter: Carbon Can Co

Finns lite mer info om priser och utföranden på: Länk

Har sett antydningar om att de får sina ljuddämpare från Wolf Racing, men det är som sagt bara spekulationer. I så fall lär de vara hyfsade, för Wolf vann MCN:s SlipOn-test.

BugEyes

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT-07
Flagga skrev:
En av alla otaliga Brittiska SlipOn-tillverkare. Britterna verkar vara väldigt nationalistiska och diskuterar i princip bara inhemska märken i sina forum. Har nästan aldrig sett några inlägg om t ex Vance&Hines. :va

Hur som helst, dom heter: Carbon Can Co

Finns lite mer info om priser och utföranden på: Länk

Har sett antydningar om att de får sina ljuddämpare från Wolf Racing, men det är som sagt bara spekulationer. I så fall lär de vara hyfsade, för Wolf vann MCN:s SlipOn-test.

Gå in på http://www.artexhausts.com och titta i deras katalog samtidigt som du har Carbo Co bilderna uppe. Då ser du att det är exakt samma dämpare både den runda och ovala. Det är i så fall ART för dom tillverkar själva.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
BugEyes skrev:
Gå in på http://www.artexhausts.com och titta i deras katalog samtidigt som du har Carbo Co bilderna uppe. Då ser du att det är exakt samma dämpare både den runda och ovala. Det är i så fall ART för dom tillverkar själva.

Sorry, fel av mig. Det är inte Wolf utan MICRON som påstås förse bl a Carbon Can, ART, FUEL, Blue Flame, Redline Racing & RAVEN med rör.

Har dock absolut ingen aning om det verkligen är sant, men spekulation är ju alltid kul...

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag funderar själv på att köpa ett ART till min hoj. Men då måste jag kapa originalröret vilket jag inte egentligen fattar varför...men men
Det följer ju iofs med en skarvmuff i fall man vill sätta tillbaka originalet!
Ingen som har köpt ett till sin sv?
Jag vill ha tips tips tips...

Mawerick

nu även turboladdad version
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Hayabusa
tycker dessa är ett tjusigt billigt alt.

Bifogat

• DVC00003.JPG
    DVC00003.JPG
    60.9 KB · Visningar: 60
  • Titan 3.JPG
    Titan 3.JPG
    67.5 KB · Visningar: 81
  • Titan 4.JPG
    Titan 4.JPG
    63.8 KB · Visningar: 70

Mawerick

nu även turboladdad version
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Hayabusa
Flagga skrev:
Blueflame Power Port? Som dekalen trillat av på? (De brukade göra det, numera är den nitad.)
:va .....no no no....TWR performance.....till ett hyfsat bra pris med tanke på att dom e ovala med dubbla utblås och färgad titan :hihi
mappade motorn med dessa blås......+moddad luftburk = 162 på slangen tycker jag är helt ok :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept