Artikel kring antalet olyckor i år

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Det tragiska i det hela är ju att politiker och beslutsfattare kommer att ta en sån här artikel för sanning, och det han säger som fakta.

Om någon från hojkollektivet faktiskt försöker bemöta detta så kommer de (politikerna och beslutsfattarna) ändå att ha sin åsikt besämd i förväg så hojförespråkaren kommer att tala för döva öron.

Varför?

För att det lär finnas åtskilliga fartkamerabilder och liknande som visar att polisen har rätt.
Eller varför inte bara surfa upp youtube och söka på "bulten" eller "bombrepa"..

Sakta men säkert gräver vi vår hobbys grav...
(tur att man knappt kör gata längre så slipper man drabbas så hårt :tummenupp )

jo, för det finns ju inte minst lika många filmer på bilar som kör tokfort, men tragiskt nog har du antagligen rätt :va

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
jo, för det finns ju inte minst lika många filmer på bilar som kör tokfort, men tragiskt nog har du antagligen rätt :va

Politik och politiska beslut handlar om opinion, inget annat.

Tror du att vi har den med oss eller mot oss? (om man ser till verkligheten utanför sporthoj.com)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Håller med Peter80. Kolla bara in de här filmerna jag fick syn på för några veckor sedan. Man kan ju ana vad de omkörda bilförarna tycker. :gnissla Hypotetiskt tex en mor med två ungar i ngn av de omkörda bilarna och så plötsligt bara vrålar det till helt hysteriskt. Det är inte alla sporthojskillhjärnor som kan ta in sånt, här verkar det tex bara vara filmen och den nya ljuddämparen som är intressant. Själv skrev jag inget i tråden den gången, jag orkar inte helt enkelt.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229898

Jag tycker det är kul att gasa inbland, men man kan ju köra liite smart och gentlemannamässigt ändå. Typ i detta fall tex tima eller förlägga repan så att man inte skrämmer slag på bilister.

Festlig artikel fö. Att HD:s prissättning har en del i sporthojsolyckorna :D

Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
* * * * * Hypotetiskt tex en mor med två ungar i ngn av de omkörda bilarna och så plötsligt bara vrålar det till helt hysteriskt. * * * * *
...för då har ungarna börjat slåss i baksätet och för ett JEVVLA liv, gäller att hänga på tutan och varva tokrött för att slippa höra skiten när man kör om! :D

(På en lite seriösare not håller jag helt med, bara dumt att spä på folks förutfattade - och kanske ibland tyvärr inte helt felaktiga - meningar. Kramas i trafiken! :krama)

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Sicken yrande :tomten .
Undrar hur många inom polisen som håller med karln... Någon högre chef bör ångra sig djupt att han/hon lät karln tala fritt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept