Asociala forumdeltagare

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
För att spinna vidare på en diskussion i en annan tråd där jag skrev
Varför ska man höra av sig till nån om man inte vill nåt?
så är jag egentligen inte asocial, men att bara kallprata om ingenting ger mig absolut noll. Jag har däremot en vilja att bryta och bända olika tankar om motorcyklar, bilar och världen i stort. Jag är uppväxt i en miljö där man kunde bli bemött med "har du inget att säga kan du lika gärna sticka" så prat utan innehåll går bort.
Att diskutera på forum gör att jag kan välja trådar efter eget intresse och behöver inte vara med och ta del av diskussioner om armbandsklockor eller blöjbyten. Givetvis har jag bosatt mig i en skogsdunge utan omedelbar närhet till grannar för att jag trivs med att göra lite som jag vill. De flesta individer jag träffar har möjligen samtalsämnen för en timme oavsett hur länge sen det var jag såg dem.

Det handlar inte om att kokettera i antisocialitet utan mer om att dygnet har 24 timmar och jag vill förvalta dem någorlunda väl. Det är en av anledningarna till att jag hatar barn. De tar alldeles för mycket tid i anspråk och kan inte bete sig som folk. Dessutom har de extremt sällan intressanta livserfarenheter att dela med sig av.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Far åt helvete!
.
.
.
.
.?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Irriterande att bara prata för pratandets skull. Jag skippar det. Sitter hellre och shitpostar på sporthoj.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
#UNA-bomber...
Har ni börjat fila på erat manifest än?
Jag har läst hans. Det faller lite till föga efter alla hyllningar jag läst om det. Visst han har väl lyckats förutse vartåt det barkade, men det är han ju inte ensam om. Det mesta kunde ju en finnig tonåring lista ut på 90-talet.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Lämnar mitt bifall till L. Mäkinen, Bo i skogen är att kunna pissa på gräsmattan åt vilket håll som helst utan att någon stör sig.

Jag skrev ju i en annan tråd att det var skönt att bo själv igen, tystnad, inga små prylar som flyttar på sig, inga diskutioner om någonting. Det enda jag igentligen saknar är någon att då o då dra iväg på en långtur på hojarna i lämplig hastighet o att det då inte skall stanna var 3 mil för att käka korv eller sörpla kaffe utan stoppen sker när det skall tankas sisådär 30-35 mil bort.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag gillar en hel del individer.
"Folk" - som massa, är ett jävla äckel.
Jag håller med! Individer jag själv kan välja att umgås med, och som jag kan ha ett utbyte med, gillar jag, men resten klarar jag mig utan, och jag börjar få frispel på allt jävla folk i Stockholmstrakten. Det går ju aldrig att göra något smidigt, för det är trängsel och köer överallt.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Why Swedes don’t speak to strangers

In Sweden, casual chattiness is seen as needless, since conversation is used for exchanging real, meaningful information.

In many cultures, striking up a conversation with a stranger is the norm, and could even lead to a budding friendship. But not for the Swedes.
Here, small talk is seen as futile, and is referred to as kallprat (“cold talk”) or dödprat (“dead talk”). To avoid ending up in these situations, many Swedes have made an art of avoiding eye contact with strangers and acquaintances they might come across in the street by looking at their phones or staring at shopping windows instead.

How to cook swede​

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är selektivt asocial, det finns en liten klick människor jag umgås med, då och då.

Men att "ringa och surra en stund" eller klämtjecka konstruerade umgängen undviker jag.

Jag tycker det är jobbigt att hålla igång ett samtal om ingenting bara för att "umgås"

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Why Swedes don’t speak to strangers

In Sweden, casual chattiness is seen as needless, since conversation is used for exchanging real, meaningful information.

In many cultures, striking up a conversation with a stranger is the norm, and could even lead to a budding friendship. But not for the Swedes.
Here, small talk is seen as futile, and is referred to as kallprat (“cold talk”) or dödprat (“dead talk”). To avoid ending up in these situations, many Swedes have made an art of avoiding eye contact with strangers and acquaintances they might come across in the street by looking at their phones or staring at shopping windows instead.

How to cook swede​

Yes, the Swede in general is a funny art, as the article says i´ts important to avoid any contact what so ever, but if the Swede need or want anything, let´s say the seat on the bus that you just snatched a second earlier, då jävlar blir det fart.......

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det fina med pandemin var väl att kunna gå på sin gård och sparka sten utan att förväntas umgås med folk.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring