Assen

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Fett korkat att åka till Assen i Påsk :gnissla Här i Skåne är det 3 cm snö på marken och det innebär undantagstillstånd och katastrofberedskap, bandvagnarna dammas av och hemvärnet rustar mot kung bore.

Ja frågan är om det är värt besväret... :(
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Ja frågan är om det är värt besväret... :(

Det härdar, när ni åkt i +3grader och snö/regn blandat och kommer hem till första tävlingen kommer du bara gå runt och skratta i T-shirt när det är +9grader och de andra gnäller på att det är kallt :yoparty
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Fett korkat att åka till Assen i Påsk :gnissla Här i Skåne är det 3 cm snö på marken och det innebär undantagstillstånd och katastrofberedskap, bandvagnarna dammas av och hemvärnet rustar mot kung bore.

... Ja, om det är lovat snö, regn o 2 grader kan det kvitta. Det blir man inte snabb av.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
... Ja, om det är lovat snö, regn o 2 grader kan det kvitta. Det blir man inte snabb av.
Så det lutar åt att det inte blir något ONK på Assen i år, antiklimaxerna radar upp sig detta år, först ställs Poznan in och sedan detta :huvet
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
ICKE!!! Kvalade ju in till EM på Åsen! Det här är ju bara Dutch Open med de bästa från Holland, Tyskland, Belgien, Norge, Danmark, Sverige (JAG!!!!!!!!!!!) samt några spridda fransoser och tjecker. Piece of cake!!!

Lycka till! :tummenupp Visa att svenskt stål biter bäst! ;)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lycka till! :tummenupp Visa att svenskt stål biter bäst! ;)

Det får bli någon annan som håller upp den svenska flaggan. Jag har just meddelat Sandra på Assen följande:
Hi Sandra.
I will not be there for the races. I'm an old man; my back is crooked and right now it wouldn't take well to a 12-hour stint in the bus. I also have bad bloodcirculation and I know from experience that I simply cant ride in very cold weather, under 10 degrees don't my hands work.

Jag hade en tanke om att åka dit och ha kul i vårsolen samt att få lite BRA körträning. När man inte kan få något av ovanstående skiter jag i det!
Mozz
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det får bli någon annan som håller upp den svenska flaggan. Jag har just meddelat Sandra på Assen följande:
Hi Sandra.
I will not be there for the races. I'm an old man; my back is crooked and right now it wouldn't take well to a 12-hour stint in the bus. I also have bad bloodcirculation and I know from experience that I simply cant ride in very cold weather, under 10 degrees don't my hands work.

Jag hade en tanke om att åka dit och ha kul i vårsolen samt att få lite BRA körträning. När man inte kan få något av ovanstående skiter jag i det!
Mozz

tunnis? :tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det får bli någon annan som håller upp den svenska flaggan.

Jag hade en tanke om att åka dit och ha kul i vårsolen samt att få lite BRA körträning. När man inte kan få något av ovanstående skiter jag i det!
Mozz
Tråkiga men förnuftiga ord, att chansa vilt och bränna ner till Assen trots att dom lovar snö och skitväder hela påsken känns inte så begåvat.

Det går fler race och förhoppningsvis så kommer det snart en varm och skön vår :)
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Tråkiga men förnuftiga ord, att chansa vilt och bränna ner till Assen trots att dom lovar snö och skitväder hela påsken känns inte så begåvat.

Det går fler race och förhoppningsvis så kommer det snart en varm och skön vår :)

:klappar Så får det bli. :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det får bli någon annan som håller upp den svenska flaggan...

Synd! Men du fick ju till både en fredagsträning och snö här hemma iaf! ;)
Påminner dig vad du skrev på ett annat forum 16 feb:

magnus_moss
Hellohellohello!!!!
wtnd_6.gif
Dutch riders only!!!! That we cant have! If it should be anything it should be that SWEDISH riders, and swedish riders alone, are allowed MASSIVE AMOUNTS OF EXTRA PRACTICE time on friday!
wink.gif
I mean we are way behind you fellas anyway. With easter as early as it is this year we will still have 100 cm of snow here at easter!!!
lipsrsealed.gif
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Synd! Men du fick ju till både en fredagsträning och snö här hemma iaf! ;)
Påminner dig vad du skrev på ett annat forum 16 feb:


Jo, först var det ju så! Tessa Neuiwport på KNMV (ellervadfan det heter) sa först att "NEJ, Dutch riders only" när jag frågade om fredagsträning. Sedan veknade hon lite när jag tjatade och sedan fick ju faktiskt många köra. :tummenupp

Men du sticker? LYCKA TILL! Hörde av Håkan Olsson att det inte var så många anmälda till 250-klassen. Skönt att slippa bekymra sig övar att kunna bli utkvalad.
Håller tummarna!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jo, först var det ju så! Tessa Neuiwport på KNMV (ellervadfan det heter) sa först att "NEJ, Dutch riders only" när jag frågade om fredagsträning. Sedan veknade hon lite när jag tjatade och sedan fick ju faktiskt många köra. :tummenupp

Men du sticker? LYCKA TILL! Hörde av Håkan Olsson att det inte var så många anmälda till 250-klassen. Skönt att slippa bekymra sig övar att kunna bli utkvalad.
Håller tummarna!

Enligt Watz så kunde det bero på att Holländarna inte riktigt visste hur utlänska förares licensförsäkringar gällde vid träning utomlands. Så dom hade bara sina egna förare inbjudna på fredagsträningen innan.

Vi har fortfarande planer på att åka jepps! Vad ska man annars göra i Påsk?

Vet inte vad den där Olsson menar riktigt? Du har inte missuppfattat liite vad han sa? På en del olika Hollänska sidor står det att det är ovanligt många anmälda till 250cc i år. Några fler än tex förra året och fler än man förväntat. 24 eller 25 är anmälda till racet. Förra året var det 21st. Man var oroliga till i år pga att ett par toppförare slutade iom dom nya reglerna om att söka wildcard till GP och ändringarna i EM, vilket fick många toppförare i Holland att få sämre budgetar. I 125cc är väll 28st anmälda i år. Men jämför man mot 600 och 1000 där så är det några färre kan jag hålla med på. Men får väll se hur många det blir om några kanske inte tänker dyka upp pga vad det finns för risk med vädret.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vet inte vad den där Olsson menar riktigt? Du har inte missuppfattat liite vad han sa?

Att det var lite var min bedömning. Håkan sa "Vi är 25 anmälda" och då jämförde jag med SS och SBK där det var mer än dubbelt så många. Men det är ju SÅ KLART relativt. Fler än året innan är ju många jämfört med året innan.
Nåväl, LYCKA TILL och hoppas det blir bra åka för er!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vi har fortfarande planer på att åka jepps! Vad ska man annars göra i Påsk?

Mycket imponerad över din envishet, lite snöstorm är väl inget att bry sig i, skulle inte heller förvåna mig om du tänker sova i bussen på dieselmadrassen utan kupevärmare.

Axxexs du är en galen hjälte :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top