Asus gör nalle ihop med Garmin

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Fick en sån däringa förra fredagen.:) Korvgubbe "lurade" mig till köp. Förlängde mitt Telenorabonnemang med två år, vilet medförde 120 :-/mån extra för luren. Total kostnad 660 :-/mån för 80 timmar telefoni och fri surf.

Han är en rackare den där Korvgubben, verkar som han får mig på sitt samvete också... :huvet

/Lars Ättlurad

Just i Benchmark så piskar ju Galaxy bara Desire och N1 i en sak, grafik. Spelar du mycket, fine, men då är Iphone mycket bättre än Galaxyn med.

I hastighetsberäkningar är operativet mycket viktigare. N1/desire (samma lur inuti) är riktigt supersnabb med 2.2

Absolut, du har rätt. Men, nu är ju din jämförelse orättvis då Nexus har 2.2 installerad och Galaxy "bara" 2.1.

Jämförelsen är ju intressant först när 2.2 kommer till Galaxy och då lär det se annorlunda ut i de jämförelser du bifogar.

Ifån är som sagt helt ointressant, även om den skulle koka kaffe på köpet.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
I hastighetsberäkningar är operativet mycket viktigare. N1/desire (samma lur inuti) är riktigt supersnabb med 2.2

Och då blir man ju än mer nyfiken på hur Galaxyn kommer bli när 2.2 släpps till den.....

Absolut, du har rätt. Men, nu är ju din jämförelse orättvis då Nexus har 2.2 installerad och Galaxy "bara" 2.1.

Prexis!

En annan fördel med Galaxyn är den stora skärmen. Skall man ändå ha en "stor" strömslukande smartfån så gillar jag att ha en skärm som är såpass stor och med så bra bild/upplösning att det faktiskt är värt att kika på en film eller serie när man sitter på tåget eller flyget.

....Såg att du frågade om hållare... Köpte en billig sugproppsförsedd bilhållare på Biltema samt en cigg->USB-laddare. Perfekt att ha i bilen så man kan ladda. Tror laddaren kostade 49kr och hållaren 59kr.
22-178_m.jpg

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Han är en rackare den där Korvgubben, verkar som han får mig på sitt samvete också... :huvet

/Lars Ättlurad

Jämförelsen är ju intressant först när 2.2 kommer till Galaxy och då lär det se annorlunda ut i de jämförelser du bifogar.

Ifån är som sagt helt ointressant, även om den skulle koka kaffe på köpet.

Det som är intressant är att Med 2.2 installerat blir alla lurarna så snabba att dom små jämförelserna som är mellan lurarna som är processorvarierande är en piss i missisippi.

Om jag får slänga ut en gissning kommer Desire få Gingerbread framåt nästa år, Galaxy S kommer inte se någon mer uppdatering efter 2.2*

Så med 2.2 blir alla 1Ghz-mobiler snabba, inget snack om saken.

Varför är du så anti-Iphone?

*= Baserat på Samsungs uppdateringspolitik under alla tidigare år

iphone-3gs-pr-001.jpg

samsung-galaxy-s-2.jpg

Och då blir man ju än mer nyfiken på hur Galaxyn kommer bli när 2.2 släpps till den.....

Prexis!

En annan fördel med Galaxyn är den stora skärmen. Skall man ändå ha en "stor" strömslukande smartfån så gillar jag att ha en skärm som är såpass stor och med så bra bild/upplösning att det faktiskt är värt att kika på en film eller serie när man sitter på tåget eller flyget.

....Såg att du frågade om hållare... Köpte en billig sugproppsförsedd bilhållare på Biltema samt en cigg->USB-laddare. Perfekt att ha i bilen så man kan ladda. Tror laddaren kostade 49kr och hållaren 59kr.
22-178_m.jpg

www.dealextreme.com så får du en modellspecifik hållare till bilen för samma pengar. Bra tips!

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tack för tipset!
Biltemahållaren är sådär så jag byter gärna. I mitt fall handlade det endast om tillgänglighet. Åkte till Åland dagen efter så jag hade inte tid att beställa något.

Edit:
De verkade inte ha någon hållare till Galaxyn...

Kolla om Galaxyn heter något annat i tjing-tjong. Desire heter ex. G7 osv.

/ Jens

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur blev det nu då? Svarar du månne idag med Tapatalk kanske?

/ Jens

:D

Jodå, det blev affär igår. Stack iväg till Telia-butiken i Skövde igår efter jobbet. Vi gick in kl 17.40 och kom ut kl 18.35. När vi stegade in betjänade de kund numero 179 och jag fick kölapp 204, så det tog ju ett tag. Men, trägen vinner...

Satt och fnulade med telefonen halva natten, givetvis satt man mestadels och tankade hem onödiga appar, såsom jedi lasersvärd och dylikt som man självfallet MÅSTE ha. Faktum är att jag knappt har ringt ett samtal på den, man sitter ju och bara fipplar med "onödiga" men skojiga pryttlar.

Köpte billaddare, men tyvärr var bilhållarna slut, sticker nog till Mediamarkt och kikar idag efter jobbet. Vill gärna prova GPS:en på morgondagens affärstur till Uppsala och för att det ska vara funkis känns en hållare som ett måste.

Vilket/vilka GPS-program är bra tycker ni? Är det att köpa som gäller för att få ett vettigt eller finns det något freeware att tanka hem som håller måttet?

Ska nog spana in "apps-tråden" lite senare vad det lider...

Och just ja, Jens, Apple är Ondskan [tm] personifierad, that's why... ;)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:D

Jodå, det blev affär igår. Stack iväg till Telia-butiken i Skövde igår efter jobbet. Vi gick in kl 17.40 och kom ut kl 18.35. När vi stegade in betjänade de kund numero 179 och jag fick kölapp 204, så det tog ju ett tag. Men, trägen vinner...

Satt och fnulade med telefonen halva natten, givetvis satt man mestadels och tankade hem onödiga appar, såsom jedi lasersvärd och dylikt som man självfallet MÅSTE ha. Faktum är att jag knappt har ringt ett samtal på den, man sitter ju och bara fipplar med "onödiga" men skojiga pryttlar.

Köpte billaddare, men tyvärr var bilhållarna slut, sticker nog till Mediamarkt och kikar idag efter jobbet. Vill gärna prova GPS:en på morgondagens affärstur till Uppsala och för att det ska vara funkis känns en hållare som ett måste.

Vilket/vilka GPS-program är bra tycker ni? Är det att köpa som gäller för att få ett vettigt eller finns det något freeware att tanka hem som håller måttet?

Ska nog spana in "apps-tråden" lite senare vad det lider...

Och just ja, Jens, Apple är Ondskan [tm] personifierad, that's why... ;)

Jag kör google navigate. Funkar super! Lycka till med din Ifån-kopia :tungan

/ Jens

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör ni med Kies från Samsung (på PC:n) för att flytta filer etc eller har ni något käckare? Går ju iofs köra utforskaren när man väl har drivisarna installerade, men tänkte höra om det finns än smidigare prg.

Även filmanager-app till Galaxy:n vore käckt att få förslag på.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC