ListKid
Pysslar oxå med www.ripamfk.com
Tjenixen
Jag har en gammal ns125f med atac-ventilen monterad.
Men jag är lite osäker om den egentligen funkar eller om den på nåt sätt är urkopplad. Om jag förstått saken rätt skall ventilen stänga vid högre varvtal, alltså då tryckas in mot cylindern och eliminera en extra expansionskammare typ. Detta skulle då vara vacuum-styrt. Men i sådana fall borde man kunna trycka in ventlilen med tummen, men min sitter benhårt i öppet läge.
Jag tycker detta tyder på att Atac-ventilen är låst/strypt...
Stämmer mitt antagande?
Hur fixar man detta?
Det sitter nån slags arm mot ventilen från sidokåpan, men det verkar bara vara lös å sladdrig..
All hjälp mottages tacksamt, gärna kanske en bild på hur det ska se ut under gummi-muffen egentligen.
//Linus
Jag har en gammal ns125f med atac-ventilen monterad.
Men jag är lite osäker om den egentligen funkar eller om den på nåt sätt är urkopplad. Om jag förstått saken rätt skall ventilen stänga vid högre varvtal, alltså då tryckas in mot cylindern och eliminera en extra expansionskammare typ. Detta skulle då vara vacuum-styrt. Men i sådana fall borde man kunna trycka in ventlilen med tummen, men min sitter benhårt i öppet läge.
Jag tycker detta tyder på att Atac-ventilen är låst/strypt...
Stämmer mitt antagande?
Hur fixar man detta?
Det sitter nån slags arm mot ventilen från sidokåpan, men det verkar bara vara lös å sladdrig..
All hjälp mottages tacksamt, gärna kanske en bild på hur det ska se ut under gummi-muffen egentligen.
//Linus