Atava försäkring.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
har min fyrhjuling försäkrad hos dom,har autogiro men de skickar alltid ut att de drar si och så mycket på en pdf fil till min mail.
ganska så bra för autogiro brukar man inte ha nån koll på det bara rullar på.
Men har ju inte behövt använda försäkringen än så mer än så kan jag inte säga,men tror nog att du kan ha bilen försäkrad där om priset är bra.
De är väl inte mer (o) ärliga än andra försäkringsbolag skulle jag tro.
/robin

Rejard

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Hoj
Ducati Monster S4
Är väl tyvärr det enda de ligger bra i tänkte jag säga... Nu är det visserligen cirka ett år sen jag försäkrade min bil där, så service mm kanske har blivit bättre. Men då vållade det bolaget bara problem och mer kostnader än vad jag sparade på att ha dem som försäkringsbolag.

Idén bakom bolaget är bra, dvs att man ska kunna sköta allt via internet, något som tyvärr fungerade minst sagt bristfälligt då. Man kan (eller kunde iallafall då) dock ringa dem för 50 kr/samtal, då är de trevliga och hjälpsamma oavsett vad man ville, men det var väldigt mycket snack och förbannat lite verkstad...

En seriös variant av Atava kanske vore något, men i den formen jag upplevde dem, nej tack.

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Är väl tyvärr det enda de ligger bra i tänkte jag säga... Nu är det visserligen cirka ett år sen jag försäkrade min bil där, så service mm kanske har blivit bättre. Men då vållade det bolaget bara problem och mer kostnader än vad jag sparade på att ha dem som försäkringsbolag.

Idén bakom bolaget är bra, dvs att man ska kunna sköta allt via internet, något som tyvärr fungerade minst sagt bristfälligt då. Man kan (eller kunde iallafall då) dock ringa dem för 50 kr/samtal, då är de trevliga och hjälpsamma oavsett vad man ville, men det var väldigt mycket snack och förbannat lite verkstad...

En seriös variant av Atava kanske vore något, men i den formen jag upplevde dem, nej tack.

Hmm måste nog ta en liten funderare.. Har en bil som inte är värd så mkt. En Golf 1 från -76 så händer det något så skrotar nog dom den direkt. Så det känns inte som man vill betala hur mkt som hällst för en försäkring. Small försäkringen visst täcker den motpartens skador om nått skulle hända?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det jag har hört är att de fungerar bra ända tills något händer. Kolla zatzy.com, där står det en hel del om dem.
Har du vanlig trafik så täcker det den andres skador ja.

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Har atava på min 940 från -95. Bra i pris och jag kör också autogiro.
Jag har inget att anmärka på men då har det heller aldrig hänt mig något.
Har också hört om vissa som har haft problem med dem vid tvister osv...

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Atava är väl trygg-hansa? Hade min förra bil där och det funkade hur bra som helst. Har precis köpt ny kärra och skall byta när jag ställer av nästa gång då dem var 8000 billigare än nuvarande.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
FUnka bra, fick användning av min hel försäkring 1(!) dag efter den täknades, va lite tjafs om ersättningen men efter att jag fått egen handläggare läste det sig skit fint tillslut 46k fick jag min a4 tqs -97 i mint condition värderad till, vilket iof är marknadsvärdet för en i mint men snitt för en a4 är 30, så jag är nöjd.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hade atava på förra bilen (Civic Type R) och när det var någon som tog en promenad på taket och huven så löste dem det galant, inga problem alls.
Nuvarande bilen är billigare på annat ställe...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Då är det bara nonsens jag har hört då, iofs så kan man nog höra detta om alla företag om man letar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Finns skit om alla bolag.
Sen finns det många som anser att när deras skitdyra lyxbil (läs Golf 1,6 från 1986) har krockat och det var ju aaaabbssoooollluuuuut inte deras fel (körde mot rött eller inte bry sig om högerregeln) så skall hela bilen fixas inklusive alla dörruppslag och trasiga fönster som är ett resultat av deras egna usla parkeringar utanför COOP... sen skall den även lackas om helt och hållet också.
Sen klagar de över försäkringen är skitdyr också...

Dessa "människor" är samma patrask som klagar på att det inte är gratis sprit på chartern ned till Mallis trots att de pröjsade bara 200:- styck för en vecka inkl boende.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dessa "människor" är samma patrask som klagar på att det inte är gratis sprit på chartern ned till Mallis trots att de pröjsade bara 200:- styck för en vecka inkl boende.

Men att inte få gratis sprit i de 200:- till MALLIS är jävligt snålt. Vad ska det kosta egentligen att åka dit en vecka, en hundring max :va

Jag ifrågasatte mitt bolag varför de tog så mycket betalt på en försäkring jämfört med ett annat bolag och då kollade hon lite i sin dator och vips så fick jag några hundra rabatt som hon lyckades plocka ihop genom olika erbjudanden. Sånt ska ju förvisso gå automatiskt men ändå, det är värt att bråka.
Samma sak när jag fick ersättning för vår gamla bil som tjejen byggde en plåtburk av, jag sa bara att jag inte godtog deras erbjudande och efter lite munhugg så bjöd de på självrisken á 3000:-. Det lönar sig att bråka, alltid!

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Atava är väl trygg-hansa? Hade min förra bil där och det funkade hur bra som helst. Har precis köpt ny kärra och skall byta när jag ställer av nästa gång då dem var 8000 billigare än nuvarande.

För mig skiljer det nästan 2000. Det enda jag vill är att det täcker den andra bilen min bil lär dom skrota om ett framlyse går sönder och en böngel på skärmen.. :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC