Atheer Al Suhairy

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den mannen var alltså dömd för snuskeri tidigare, och ändå finns det en majoritet för de löjligt låga straffen vi har i Sverige - hur kan det komma sig?
Bara av mycket uppmärksammade fall i vår kan man konstatera följande:

• 58 unga flickor och kvinnor har utnyttjats av en tidigare dömd snuskis
  • En tioårig förståndshandikappad torteras ihjäl, delvis och förmodligen, av en tidigare dömd sadist
  • Två unga tjejer våldtas av den enas för våldsbrott dömda styvpappa, den ena mördas

Dessa 61 offer, och tusentals till som det inte rapporteras om, hjade förskonats från Det Nya Sverige om det inte vore för den förvånansvärt sinnessvaga majoriteten i detta land.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=560023&previousRenderType=6

fy fan

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Markus skrev:
2313552 Den mannen var alltså dömd för snuskeri tidigare, och ändå finns det en majoritet för de löjligt låga straffen vi har i Sverige - hur kan det komma sig?
Bara av mycket uppmärksammade fall i vår kan man konstatera följande:

• 58 unga flickor och kvinnor har utnyttjats av en tidigare dömd snuskis
  • En tioårig förståndshandikappad torteras ihjäl, delvis och förmodligen, av en tidigare dömd sadist
  • Två unga tjejer våldtas av den enas för våldsbrott dömda styvpappa, den ena mördas

Dessa 61 offer, och tusentals till som det inte rapporteras om, hjade förskonats från Det Nya Sverige om det inte vore för den förvånansvärt sinnessvaga majoriteten i detta land.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=560023&previousRenderType=6

fy fan

" Han dömdes för ett flertal olika sexualbrott - våldtäkt, grovt sexuellt utnyttjande av underårig, förförelse av ungdom och sexuellt ofredande. Sammanlagt utnyttjades 58 flickor och unga kvinnor." Ja 11 år står ju absolut i propotion till det.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Han var säkert "förföljd" i sitt hemland p.g.a såna här saker och därmed tyckte vi synd om han. Så klart han ska få uppehållstillstånd.

Livstid utvisning borde tilläggas.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
morlock skrev:
2313963

Livstid utvisning borde tilläggas.

Formellt fick han det också, utvisning i alla fall. Sedan att det kan omprövas och framskjutas i all oändlighet är en annan femma.

Men syftet från min sida med tråden är snarare att diskutera varför vi har så fånigt korta straff, när konsekvenserna är så uppenbara. Visserligen borde han utvisats redan förra gången, att tilltvinga sig en avsugning borde vara grund för det - i ett civiliserat samhälle vill säga.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Håller med om att det generellt är gullepluttstraff i detta land. Hade jag varit uteliggare skulle jag definitivt begått brott för att sitta inne.
Är det inte en självklarhet att straff ska avskräcka från brott??
I detta specifika fall bör människan(?) utvisas omedelbart!!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det känns som att ekonomiska brott har mycket högre straff än sexualbrott. M.a.o. om man stjäl materiella ting är man en farligare brottsling än om man förstör andra människors liv. 11 år? Javisst, 11 år för varje brott tycker jag är rimligt. Det här att man i Sverige bara döms till ett straff - att om man visar sig skyldig till tre brott endast avtjänar fängelse för ett av dem s.a.s - borde avskaffas. Varje brott ger ett visst antal år, plussa ihop dem så vet vi hur länge de borde sitta.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Markus skrev:
2314011 Formellt fick han det också, utvisning i alla fall. Sedan att det kan omprövas och framskjutas i all oändlighet är en annan femma.

Men syftet från min sida med tråden är snarare att diskutera varför vi har så fånigt korta straff, när konsekvenserna är så uppenbara. Visserligen borde han utvisats redan förra gången, att tilltvinga sig en avsugning borde vara grund för det - i ett civiliserat samhälle vill säga.

Problemet är nog inte att det är för korta straff i sverige, problemet är att det i princip inte är ett straff, statistiken visar solklart att långa / längre straff inte skapar mindre återfallsförbrytare, visserligen kan asen inte våldta och djävlas under tiden de sitter inne, men de kör igång direkt de kommer ut.
Jag har sagt det förut och säger det igen straffen måste bli hårdare ex modellen arbetsläger så brottslingar vet att de har ett antal års rent helvete framför sig, då kanske de tänker till en gång till innan brottet utförs. I det här fallet skicka hem fanstyget med första bästa flotte och låt han dömas enligt sitt lands lagar antagligen betydligt hårdare än våra!!
Ja varför inte lite kastrering!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
lappmögel skrev:
2314368 ... statistiken visar solklart att långa / längre straff inte skapar mindre återfallsförbrytare,

Njae, svensk statistik visar det man vill att den ska visa. Jag är emot dödsstraff, men kolla hur återfallsration ser ut i Kina och sen kan vi snacka. :hihi
Det säger ju sig självt att en inlåst mördare får svårare att mörda, sedan att det i länder med höga straff även ofta är hög brottslighet och att svensk pk-elit väljer att dra förhastade slutsatser av det är en annan femma.

lappmögel skrev:
...visserligen kan asen inte våldta och djävlas under tiden de sitter inne, men de kör igång direkt de kommer ut.

Det är ju hela poängen, de ska inte vara ute några längre perioder, och när de väl är det ska de fortfarande inte kunna snuska med 58 (femtioåtta!) tjejor utan att någon får reda på det, det finns något som i alla filmer frekvent omtalas som övervakare, vad gör sådana? De gör inte ett jävla skit, de tar på sin höjd pissprov.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Markus skrev:
2314397 Njae, svensk statistik visar det man vill att den ska visa. Jag är emot dödsstraff, men kolla hur återfallsration ser ut i Kina och sen kan vi snacka. :hihi
Det säger ju sig självt att en inlåst mördare får svårare att mörda, sedan att det i länder med höga straff även ofta är hög brottslighet och att svensk pk-elit väljer att dra förhastade slutsatser av det är en annan femma.

Det är ju hela poängen, de ska inte vara ute några längre perioder, och när de väl är det ska de fortfarande inte kunna snuska med 58 (femtioåtta!) tjejor utan att någon får reda på det, det finns något som i alla filmer frekvent omtalas som övervakare, vad gör sådana? De gör inte ett jävla skit, de tar på sin höjd pissprov.

Jag refererade inte till svensk statistik utan internationell erfarenhet / statistik, du tar exemplet Kina, inget bra då, de dömer folk till döden av lite olika anledningar donationer mm, kolla istället USA de har dödsstraff men inte fan avskräcker det i någon större mening. Så jag är inte heller för dödsstraff, funkar inte, känns ibland lite för lindrigt att slippa undan men "bara döden". Jag vill inte ha tortyr, men nog fan ska det kännas i både kropp & själ straffet anser jag, kan man sen kombiner detta med att de samtidigt gör en samhällsinsats varför inte ex vägbyggen för hand, avverkning i skogen utan maskiner mm.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
lappmögel skrev:
2314424 Jag refererade inte till svensk statistik utan internationell erfarenhet / statistik, du tar exemplet Kina, inget bra då, de dömer folk till döden av lite olika anledningar donationer mm, kolla istället USA de har dödsstraff men inte fan avskräcker det i någon större mening. Så jag är inte heller för dödsstraff, funkar inte, känns ibland lite för lindrigt att slippa undan men "bara döden". Jag vill inte ha tortyr, men nog fan ska det kännas i både kropp & själ straffet anser jag, kan man sen kombiner detta med att de samtidigt gör en samhällsinsats varför inte ex vägbyggen för hand, avverkning i skogen utan maskiner mm.

Sätt dig i elektreiska stolen så ska vi se hur tufft straff det är... Eller för den delen giftet dom använder för att avliva dig...sen gasen dom gasar ihjäl dig med...du lever i sex minuter med brinnande lungor...Nog fan är det ett straff alltid

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Jag tycker arbetsläger vore ett bra straff. Får man 10 år sitter man 10 år, jobbar 6 dagar i veckan med nåt riktigt jobbigt och jävligt arbete.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Plast skrev:
2314553 Sätt dig i elektreiska stolen så ska vi se hur tufft straff det är... Eller för den delen giftet dom använder för att avliva dig...sen gasen dom gasar ihjäl dig med...du lever i sex minuter med brinnande lungor...Nog fan är det ett straff alltid

Självklart är det ett straff, även så det värsta straffet man kan råka ut för med tanke på människolivets okränkbarhet, men, det är ett kort straff om det är som du skriver 6 min, har inte kunskap om detta. Jämför detta med dessa flickor som blivit utsatta som kanske lider ett helt liv därför anser jag inte dödsstraff vara ett alternativ. Samt att jag inte kan se vem ska utföra handlingen mord / mördare resonemanget menar jag behöver inte gå in på det här.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring