Att äga MC i Österrike

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Harmon Rabb skrev:
Känner inte till de olika universiteten i Italien men det låter intressant. Förutsätter att all undervisning sker på italienska.

All undervisning sker på engelsk, blanding av italiensk og utenlanske professorer.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Valentino skrev:
Snö är en stor anledning till att jag vill flytta... Tror att det blir fler dagar på MCn där nere än här hemma faktiskt... (Snö på berget men tidig vår i dalen)
:)

Det tror jag också. Hela Österrike består ju lixom inte av alptoppar.

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
Valentino:

Se tidigare inlägg och du kan se riktmärkerna. Har faktiskt inte kollat någonting hur priserna ligger.

Azzurro:

Forskning/Studier dvs en doktorandtjänst vid Turins universitet.

Har inte tänkt någonting på MC de senaste månaderna då mina tankar går i ide och tas upp av telemarkåkning istället :) . Men nu börjar suget komma som alla andra då man hör det underbara ljudet igen utmed gatorna.

Tänkte faktiskt framåt dagarna kila förbi lite affärer och kolla in lite av årets saker om de har börjat få in någonting. Är lite sugen på ett nytt ställ.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chrtur skrev:
Azzurro:
Forskning/Studier dvs en doktorandtjänst vid Turins universitet.

Er du her permanent eller har du planer om og returnere hem till sverige?
Jeg er ganske sikker på at jeg blir her for all fremtid...

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
Jag har kontrakt till 2007. Efter det beror det helt på vilka forskningsmöjligheter det finns då? Italien är det bästa landet jag hittills bott i och hoppas att det finns möjligheter till forsatt vistelse. För mig är närheten till Alperna väldigt viktigt... Kanske blir Schweiz, Frankrike eller Österrrike som alternativ om det finns möjligheter.

Kan jag stanna kvar så stannar jag absolut :tummenupp

Att återvända till Sverige har jag absolut inga planer till och har liksom dig fastnat för det italienska livet, maten, livsstilen, mc, ..... ;)

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chrtur skrev:
Jag har kontrakt till 2007. Efter det beror det helt på vilka forskningsmöjligheter det finns då? Italien är det bästa landet jag hittills bott i och hoppas att det finns möjligheter till forsatt vistelse. För mig är närheten till Alperna väldigt viktigt... Kanske blir Schweiz, Frankrike eller Österrrike som alternativ om det finns möjligheter.

Kan jag stanna kvar så stannar jag absolut :tummenupp

Att återvända till Sverige har jag absolut inga planer till och har liksom dig fastnat för det italienska livet, maten, livsstilen, mc, ..... ;)

Amen broder, italia er rett og slett fantastisk, och gløm inte italienska:tuttar :Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024