uncletom
Gudomlig sporthojare
Eller rättare sagt 'öppna' motorn på hojen, genom att öka luftflödet med att plocka bort delar av ljuddämparen samt öka öppningen för luftintag. Något jag tänker på men inte riktigt vågar prova. Jag är nöjd med min KLX230 och prestandan, men jag vill gärna meka lite med den och då prova på att skapa några fler hästkrafter. Har hört att man kan avlägsna den där lilla rörbiten i slutet av ljuddämparen, och göra intaget för luft till motorn större, så att hojen får mer kraft.
Sen har jag blivit varnad också att man måste reglera bränsletillförseln med för att inte motorn ska få "för mycket luft" och köra för torrt så att säga, vilket på sikt kan förstöra motorn.
Min KLX230 har insprutning, dvs ingen förgasare, så den reglerar sånt automatiskt vill jag gärna tro. Men jag vet inte, nån som har tankar och ideer kring vad jag kan göra med min KLX230 för att göra den aningens piggare? (annat än att dreva om den förstås) - tackar.
Sen har jag blivit varnad också att man måste reglera bränsletillförseln med för att inte motorn ska få "för mycket luft" och köra för torrt så att säga, vilket på sikt kan förstöra motorn.
Min KLX230 har insprutning, dvs ingen förgasare, så den reglerar sånt automatiskt vill jag gärna tro. Men jag vet inte, nån som har tankar och ideer kring vad jag kan göra med min KLX230 för att göra den aningens piggare? (annat än att dreva om den förstås) - tackar.