Att be om lov!!!!!

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Lägg ut hans mobilnummer, Imorn klockan 11.00 sms-bombar vi han med texten "Sluta toffla för helvete, Följ med FamiljenFriberg på hojåka!"

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Själv lever vi i en väldigt bra harmoni, båda två bestämmer och gör vad vi vill. Information är viktigt, att veta att den andre inte kommer hem till maten/ ska ut och supa med polarna mm.
Föhållanden som den ene är väldigt dominant och den andre undergiven känns inte helt hållbart i längden. Eller förhållanden där det gapas och bråkas mycket är inte heller helt sunda.
Det var nog en 6år sedan jag och sambon höjde rösten mot varandra.
Ger man så kan man även ta utan att vara självisk eller ofin.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Säg till grannen att för fan ge sig av. Våldta honom på gräsmattan inför hans fru om så krävs.
Ingen blir glad över ännu en bitterfitta-midage-man vars existens går ut på besserwissermentalitet på SH. För det e vad som händer när tyson lipar..... jag vet

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
När man läser sånt här känner jag en stor lättnad över att man är Ungkarl! Härligt! :Bugar

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Varför inte hitta någon annan att köra motorcykel med? Orka lägga energi på en toffel som låter sin fru/man/sambo/ gång efter gång bestämma över tillvaron. Snacka om att lägga negativ energi på fel saker. Tids nog inser personen i fråga att det inte är någon sund relation och separerar. Åtminstone får man hoppas det.

Har man en relation med någon får man anpassa sig lite efter det, men någon måtta måste det ändå finnas.

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Var har ni träffat för tjejer? :va
Självklart ska man få göra saker på var sitt håll! Det svåra är väl att få till en bra balans så inte den ena känner sig försummad & sitter ensam hemma allt för ofta.
Jag hade fasiken samma problem. han: "Ska du ut & åka hoj nu igen?" -"ja, vill du åka med?" han: "nej, det är inte så kul.." -"då åker jag själv.."
NU när man är fri/singel/ensam what ever, så åker jag hoj närhelst jag vill! :yoparty

Man borde kanske ragga upp en kille med hojkort nästa gång, alternativt för alla er killar, fixa en tjej med hojkort eller en förstående tjej, så problemet är löst?

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Det kan inte vara så enklet då att hon (dvs grannes rabiata fru) känner sig hotad av att grannpinglan (alltså du då) ringer och vill ut och köra med hennes man?

EDIT: Många osäkra kvinnor/män med dålig självkänsla blir lätt hotade av andra, och om i detta fall deras förhållande redan är dåligt så kanske du ses som ett hot från hennes sida?
Givetvis tragiskt att det är en sådan situation, men jag skulle inte gräva ner mej för mycket i grannens privata samliv, utan låta dem lösa sina problem själva.
Jag skulle försök att hitta andra roliga att hojja med istället för att sitta och sörja grannmannens situation.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Var har ni träffat för tjejer? :va
Självklart ska man få göra saker på var sitt håll! Det svåra är väl att få till en bra balans så inte den ena känner sig försummad & sitter ensam hemma allt för ofta.
Jag hade fasiken samma problem. han: "Ska du ut & åka hoj nu igen?" -"ja, vill du åka med?" han: "nej, det är inte så kul.." -"då åker jag själv.."
NU när man är fri/singel/ensam what ever, så åker jag hoj närhelst jag vill! :yoparty

Man borde kanske ragga upp en kille med hojkort nästa gång, alternativt för alla er killar, fixa en tjej med hojkort eller en förstående tjej, så problemet är löst?

Det där är nog inte så ovanligt.
I en del fall så är den ena parten lite av en "översittare". I en del fall så hjälper båda parterna till att skapa situationen.
Jag är själv ganska snäll och ställer mer än gärna upp och det har hänt att det varit på väg toffelhållet.
Just motorcykelåkning betraktas ju av många som inte själva kör som något farligt och då är det lätt att bli motståndare till att partnern är ute och kör misstänker jag. Är det frågan om att ge sig ut och köra med någon av motsatta könet som dessutom ser hyfsat bra ut är det nog ännu lättare.

Jag brukar försöka vara tydlig med att jag kör motorcykel och kommer antagligen alltid att göra det så finns det planer på att försöka få mig att sluta med det så lägg ner dom på en gång. Det funkar ganska bra.
Sen är det väl så att om man hamnar i läget att man har familj så kan man ju inte dra iväg på riktigt samma sätt. Och man kan ju inte bara ta bågen och försvinna i 4 veckor på semestern som jag gör nu.

Det finns givetvis många andra saker som är precis lika viktiga men poängen är att om man inte ser till att ta tillvara några av sina egna intressen och bevaka sitt eget värde så kommer man förr eller senare att bli trampad på. Och det händer oavsett om den andra parten egentligen är den typen som vill trampa misstänker jag.

Jag har en kompis vars exfru var lite bossig och han tog det under många år. För att han är en djäkligt snäll kille. Men till slut funkade det inte längre. Han orkade inte och det slutade med skilsmässa. Nu är han omgift och jag ser hur samma skiva spelas upp igen är jag rädd.
När man hamnar i läget att den ena bossar så blir det ojämlikt och i längden fungerar inte det. Det slutar i att någon tröttnar. Antingen bossen för att det aldrig kommer någon ryggrad från andra hållet. Eller den som blir bossad för att den tröttnar på att bli hunsad. Och det är väldigt svårt att ta sig ur det läget då man redan skapat och vant sig vid att ha dom rollerna i ett förhållande.

Ska man kolla på teorier om hur människor interagerar så måste man se till att skaffa sig jämlika roller i förhållandet under rollsökningen. För det är djäkligt svårt att fixa till det senare.

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Bara släppa honom..
Försöker du peppa på honom kommer hans kvinna förmodligen bli ännu mer anti..

Har/hade? en vän som i princip bodde hos mig.. var här minst 5ggr i veckan iallafall.

Sen skaffa han tjej/boss/regering/gestapo.. Efter det har jag träffat honom endast 3ggr på ca5-6år när hans gestapo är hemma.. Är hon inte hemma går det bra.. Men han åker hem i god tid innan hon kommer hem:huvet Är hon hemma eller på väg hem finns det inte en chans att få honom hemifrån..

Ett tag lessnade jag och varje gång jag ringde började jag samtalet med att fråga om hans fru är hemma eller på jobbet. Blev svaret "hemma" sa jag hej då och la på..

Gick väl OK att umgås på det viset då han var arbetslös och hon jobbade.. Men nu ha han oxo fått heltidsjobb så jag har helt lagt ner..

Toffel...

FamiljenFriberg

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Hoj
Ninja, xj6
Det kan inte vara så enklet då att hon (dvs grannes rabiata fru) känner sig hotad av att grannpinglan (alltså du då) ringer och vill ut och köra med hennes man?

EDIT: Många osäkra kvinnor/män med dålig självkänsla blir lätt hotade av andra, och om i detta fall deras förhållande redan är dåligt så kanske du ses som ett hot från hennes sida?
Givetvis tragiskt att det är en sådan situation, men jag skulle inte gräva ner mej för mycket i grannens privata samliv, utan låta dem lösa sina problem själva.
Jag skulle försök att hitta andra roliga att hojja med istället för att sitta och sörja grannmannens situation.

Bör tillägga att det är den MANLIGA delen av Familjen Friberg som skriver. Alltså jag har inte äggstockar eller bröst :tuttar:D (ev begynnande manboobs)

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Han borde dumpa henne DireCkt och sen kanske kan ska köpa en ryggrad innan han skaffar nästa hondjävul. :tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept