Att bli omkörd så man får wobbel på hojen

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
2fast4hjo skrev:
Ett snyggt nedlägg av en polare, kort taget av Liz som nu har blivit en hejare på att fota, även i farten :tummenupp

Kan ju tipsa henne om att använda en kortare slutartid (1/800 kanske?) om hon vill ha motivet tydligt (bild 1). Fast kanske var meningen att ha fartkänsla.

Ska hon fota från hojen på rörliga motiv blir det nog schysstare bilder om hon tar dem helt från sidan. Blir nog bra panoreringseffekt om hon följer den andra hojen med kameran..

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
eisbaer skrev:
Kan ju tipsa henne om att använda en kortare slutartid (1/800 kanske?) om hon vill ha motivet tydligt (bild 1). Fast kanske var meningen att ha fartkänsla.

Ska hon fota från hojen på rörliga motiv blir det nog schysstare bilder om hon tar dem helt från sidan. Blir nog bra panoreringseffekt om hon följer den andra hojen med kameran..

Första bilden, med kameran nere i gräset, var skitläcker! Avsiktligt eller inte så fick det verkligen bilden att tala att ha det mesta skarpt utom hojåkarna!

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
ft skrev:
Första bilden, med kameran nere i gräset, var skitläcker! Avsiktligt eller inte så fick det verkligen bilden att tala att ha det mesta skarpt utom hojåkarna!

Jag vet inte, var inte så förtjust i den. Svårt att fånga dom på rätt ställe utan sekvenstagning. Skulle föredragit att hojjarna antingen var skarpa eller mer suddiga. Ahja.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
ape skrev:
Ok denna helg fick jag känna på hur det verkligen känns att bli omkörd så det det heter duga. En ovanlig och inte så skön känsla.

Så som en blixt från klart himmel kör en sporthoj förbi i minst 250 km/h .... schwooooosch och det var så nära att jag får wobbel bara av vinden :gnissla. 2 sekunder senare en till...... schwooooosch och sedan efter ytterligare några sekunder kommer den tredje förbi på högersidan!! (jag hade mittenfilen). Denna nisse hade dessutom en blond tjej med hästsvans som baggage, mkt mer han jag inte se. För övrigt så jag dem inte igen.

Polarna jag åker med brukar göra exakt så bara för att retas då min hoj inte gör mer än sådär 180-185, det värsta var förra helgen när polaren på sin R1 drog förbi i 255 o vi touchade armbågar.
//D

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Och kom sen inte och bli förvånade varje gång det poppar upp nån Nisse och vill förbjuda sporthojar.
/u

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Slappa skrev:
Polarna jag åker med brukar göra exakt så bara för att retas då min hoj inte gör mer än sådär 180-185, det värsta var förra helgen när polaren på sin R1 drog förbi i 255 o vi touchade armbågar.
//D

Du som hänger så mycket på "våran" tråd, :7peta ska du med o gasa o :fyllisar festa ngn gång :Jag väntar :lol

Har ingen större kopia tuvärr, men du kan pm:a och fråga

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=15334

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Slappa skrev:
//D

Undrar som sagt varför försäkringarna är dyra, varför folk vill förbjuda sporthojar och varför det ploppar upp rip-trådar alldeles för ofta? :kocko

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
eisbaer skrev:
Jag vet inte, var inte så förtjust i den. Svårt att fånga dom på rätt ställe utan sekvenstagning. Skulle föredragit att hojjarna antingen var skarpa eller mer suddiga. Ahja.

Smaken som :arsele :)

Skulle nog helst velat ändra på kompositionen. Rörelse ut ur bild är aldrig en hit, ser alltid fel ut... eller nästan alltid, ibland är det ju den känslan man vill ha fram.

Men jo, svårt att göra rätt utan att ta många bilder och välja en. Man är inte snabb nog. :död

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ft skrev:
Smaken som :arsele :)

Skulle nog helst velat ändra på kompositionen. Rörelse ut ur bild är aldrig en hit, ser alltid fel ut... eller nästan alltid, ibland är det ju den känslan man vill ha fram.

Men jo, svårt att göra rätt utan att ta många bilder och välja en. Man är inte snabb nog. :död

Själv är man totalt värdelös på att ta kort men i helgen kom jag underfund med hur man tar "flersekvensbilder" med digitalkameran, men det är bättre än inget.
Bättre o definitivt högre wheelibilder ska det bli :banana

Bild två har ej jag tagit
(Vi har ett eget flygfält o busa på)

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
2fast4hjo skrev:
Du som hänger så mycket på "våran" tråd, :7peta ska du med o gasa o :fyllisar festa ngn gång :Jag väntar :lol

Har ingen större kopia tuvärr, men du kan pm:a och fråga

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=15334

Jag skulle igentligen på en fest på valborg men nu är jag helt plötsligt portad och utstött :D så jag kanske kommer över en sväng då. Ni verkar ju ha så skoj när ni är ute o åker :fyllisar

Hoztic skrev:
Undrar som sagt varför försäkringarna är dyra, varför folk vill förbjuda sporthojar och varför det ploppar upp rip-trådar alldeles för ofta? :kocko

Sa jag att det var på insidan han körde om ?
Nej men allvarligt talat så tycker jag sånt där är ganska onödigt sen är ju risken stor att man krockar!
Jag ska ochså säga att jag inte försvarar det han gjorde!
//D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kompisen köpte en kamera för 25000 nu. Där kan vi snacka om fotofetichist.
Helt sjukt :pucko

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
yonsson skrev:
Kompisen köpte en kamera för 25000 nu. Där kan vi snacka om fotofetichist.
Helt sjukt :pucko

Och du köpte en hoj för 70000? Där kan vi snacka mcfetichist. Helt sjukt :kocko

Är man intresserad så.. :)

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...