Du menar att du ser träffen vid repetering? Vilka håll pratar vi om isåfall >300m?
Men jag antar att du menade att du har kvar djuret i siktet under repetering, vilket är nog så viktigt.
Sen var det inget hånflin, det var ett försiktigt garv när jag gjorde mig lustig på din felskrivning, sorry om det missförstods.
Exakt, och då behövs både 30-06, winchester, 9.3-62 etc. För vad inträffar när apokalypsen har skett och man är ute och jagar ammo? Jo, man hittar en kartong med 308r när man har 30-06:an hängandes på axeln
Fast just ja, poängen kanske inte räcker till så många kalibrar ?
Halvautomat är tufft men onödigt men fortfarande, vem i helvete bryr sig om det är onödigt? Hade det varit ok med helautomat hade jag garanterat jagat gris med en sådan
Undrar vad de skulle säga om man gick ut på passet med AK5:an och smattrade lite på kultingarna Lite dyrt också kanske jämfört att jaga med 06...?
6,5 är ju billigt och bra men lite väl klent. Duger att skjuta prick med på banan men inget man jaga svin med även om den är godkänd. Fortfarande, frågan är hur länge till.
Ähh, köp en halvautomat 9.3-62 och en Benelli-pump och sen skjuter du upp för Glock 17. Då bör du klara dig lite längre än genomsnittet vid en zombie-apokalyps, för det är väl det som du rustar för antar jag?
Just det! köp bössa me "NATO-standard" 308" är väl vanligast då den går i både AK4 , KSP58 , PSG90 , gäller ju att kolla ut var ammo-förråd finns!
Halvautomat tycker de äldre jägarna om att man kommer med!
Skjuta gris med 6,5 kanske inte rekommenderas men många äldre jägare kör ju den kalibern... sen är den ju billig så man behöver ju inte träffa med varje kula!
6,5 är ju bra vid jakt på rådjur med då köttförstöringen inte är så kraftig!
Appapp, 7,62 Nato är inte samma som 308w, det märker du om du har en bössa med tight patronläge.
Men oftast funkar det alldeles utmärkt.
Det är bara så att halvauto är ganska ghey.(Ifall fysiken inte kräver det)Lite som att ha, Villkor: Automat. På B-kortet
Sektigt, berätta mer.Sako 75, 85, CG, Yada yada yada. Är vettiga cylindrar.
Har en Sporter, en Browing Ultra XS som passar din krav-specs.
De större jaktbutikerna brukar kunna ha mini-mässor då och då. Annars är det Swedish Gamefair på Tullgarn i slutet av maj 2014.
30-06 blir i alla fall sällan för liten...
En trevlig engelsk sida/sida är ett måste i en komplett garderob.
Leta efter en bra cyliderstudsare med kontrollerad matning, det är att föredra framför knökmatat.
6,5, .308w eller 3006 spelar ingen större roll, du behöver en 375 holland holland till afrikajakten.
Blaser, med pipbyte. .308 och 9.3
En hagelbock av Beretta samt en kombi
Exakt, och då behövs både 30-06, winchester, 9.3-62 etc. För vad inträffar när apokalypsen har skett och man är ute och jagar ammo? Jo, man hittar en kartong med 308r när man har 30-06:an hängandes på axeln
Fast just ja, poängen kanske inte räcker till så många kalibrar
Halvautomat är tufft men onödigt men fortfarande, vem i helvete bryr sig om det är onödigt? Hade det varit ok med helautomat hade jag garanterat jagat gris med en sådan
Undrar vad de skulle säga om man gick ut på passet med AK5:an och smattrade lite på kultingarna Lite dyrt också kanske jämfört att jaga med 06...
6,5 är ju billigt och bra men lite väl klent. Duger att skjuta prick med på banan men inget man jaga svin med även om den är godkänd. Fortfarande, frågan är hur länge till.
Ähh, köp en halvautomat 9.3-62 och en Benelli-pump och sen skjuter du upp för Glock 17. Då bör du klara dig lite längre än genomsnittet vid en zombie-apokalyps, för det är väl det som du rustar för antar jag?
Tjöp en .308 av känt märke och en kvalitetsbock i 12.
Då har du allt du behöver.
Efter att ha jagat i ett par säsonger så märker du vad du vill komplettera med.
Kör en äldre tikka/sako i 6.5 eller .308W. (en sådan bössa skjuter bättre än vad både du och jag klarar av! .30-06 bara sparkar mer än nödvändigt!) Runt 3-5000kr.
Satsa på ett bra sikte ,Zeiss, Trijicon, Swarre osv 8-15000kr.
En gammal bock Beretta 686 eller linknande... ca 6-10000kr. (Jag kör med en Husqvarna 350 SvS för 1500kr och den träffar lika bra som en bock för 50.000kr.)
En .22 för 3-4000kr ink sikte är kul att lägga lite duva samt nötskrika tex, även bra att öva med på tex 50m vallen.
Alternativt köper du en drilling med hakmontage 20/20/7x57r. Då har du allt du behöver. runt 15-25000kr.
I vilket fall så köp ett vapen som passar och du trivs med. ALLT handlar om VAR du träffar!! Träffar du rätt ligger djuret oavsett om du skjuter med 6,5/308W eller .30-06. Missar du så missar du inte mindre med en grövre kaliber!
Lägg pengarna på övningsammunition samt en anpassning av kolv efter din kropp istället för på någon dyrt rakrepeter som du inte vågar ta ut i regnet för att den känns för dyr!
Jag har hintintills alldrig behövt skjuta två skott, och de djuret som gick längst (ca60m) hade jag ändå inte haft en chans att skjuta två skott på iaf oavsett hur snabbt jag hade repeterat.
Mina 2cent.
Som sagt glöm inte en .22 med tung pipa för det roliga övningsskyttet.Definitivt den bössa jag skjuter mest med.
KulAutomater är rackelbössor med tveksam funktion.
Speciellt HK 770 då?Automater är rackelbössor med tveksam funktion.
Ändrade så det blev rätt.
Speciellt HK 770 då?
Det finns hagelautos och hagelautos har sett en del skit på skjutbanan men har en Benelli M2 själv som gått ca 5000 skott på skeetbanan utan att falera. Nu är den dock utbytt mot en hagelbock Beretta 692, blev rätt less på att vänta tills alla skjutit klart för att sen plocka tomhylsor....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|