Att duscha.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Duschar kanske 10 gånger i veckan (varje morgon plus om jag ska vistas bland folk efter att ha blivit svettig.) Men duschar i 3-4minuter eller ja så lång tid det tar att blöta ner sig, tvåla in sig, spola av.

För som du säger det är ganska trist..
Om man inte har hög musik på och headbangar satan så det skvätter schampo vatten överallt men de e inte kul när man ska torka upp det.. :hihi

MikkE

Guest
Har duschdagar när man ökar tempen stegvis tills fanemej huden kokar. Men då blir det så jobbigt att gå ur duschen för att det är kallt utanför. Då står jag lite längre helt enkelt :näsblod:

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag gillar att duscha, kan stå där tills fötterna ser ut som ny kokta kräftor. Mitt problem va imman på spegeln när jag sen ville raka hakan. Men det försvann när jag satte upp en duschkabin. Bada däremot är as trist, bara i roligt 5-10 minuter att ligga o titta på pungen o sen hur kulorna slappnar av i olika takt i sin lilla påse.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag duschar så kallt jag kan och så kort jag kan i vanliga fall.

Det blir så mycket mer njutningsfullt när man väl tar en lång varm dusch då.
Förslagsvis efter en heldag i -25 på skotern uppe bland molnen på någe fjäll.

Edit:
[YOUTUBE-ID]1b7DKQx5SCw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför duschar man med sin tjej för? Tanken har slagit mig förr, det är ju inte så praktiskt liksom men ändå så brukar vi duscha samtidigt säkert 3-4ggr i veckan. Extra dumt då jag gillar att duscha kallt och tjejen ska ha så varmt så att man blir röd på kroppen :brinnerup
När jag är rejält svettig efter jobbet eller slutar tidigt så brukar det bli en dusch direkt när jag kommer hem, det tar ju bara ca 3-4 minuter att svabba av sig med lite duschtvål men sen tar det ju en kvart att bli helt torr :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det gör man inte!

Det är en sån där typisk grej man gör i början på ett nytt förhållande, då man liksom ska klänga på varandra hela tiden ändå.

Ja, det känns ju litegrann som det faktiskt men är det så då? Vi har varit ihop skitlänge och jag är inte den person som låter mig klängas på. Men istället så pratar man om sånt som har hänt under dagen, sånt som normala människor gör vid matbordet. Vi äter aldrig mat vid matbordet, kanske kompenserar vi för det då :filosof

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det känns ju litegrann som det faktiskt men är det så då?

Ja, du har ju själv märkt hur sjukt opraktiskt det är, man har kanske någon romantiserad bild av hur mysigt det ska vara, som man har sett på film flera gånger...

Ungefär som att ha sex i vattenbrynet på en strand, det ser bra ut på film, men fy fan för sand mellan skinkorna, håller man på en stund blir man skinnflådd....

Näe, missionären mellan lakanen, med lyset av, det har fungerat i hundratals år tidigare!

Ska man nödvändigtvis kladda på varandra i samband med tvagning så kan man dela på en burk bodybutter efter duschen

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ska man nödvändigtvis kladda på varandra i samband med tvagning så kan man dela på en burk bodybutter efter duschen

Förvisso, men vi duschar tillsammans, inte kladdar. Sånt håller inte jag på med, det är ju för fan äcklitt!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förvisso, men vi duschar tillsammans, inte kladdar. Sånt håller inte jag på med, det är ju för fan äcklitt!

Ja då ser jag ingen mening alls med att duscha tillsammans heller, jag menar man kan ju stå ut med rätt mycket om man får tvåla in ett par lökar, men gör dom det själv då kan dom fan stå själva i duschen också. :huvet

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Finns inte så mycket spännande att göra. Jag har även svårt att förstå hur någon kan tycka det är "tråkigt" att duscha? Man njuter ju av duschen, och det går ju hur fort som helst ändå.

När fredagssupningen ska inledas så brukar jag ta in laptopen på toan och en till två riktigt kalla öl. Schysst musik, duscha lite, dricka lite öl. Kanske även ta en cigg.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
**ken! Kan inte sova o så fastnar man på en tråd om duschning...? :va

Duschar nog bara om det är bråttom = 9/10 blir det bada. Då kan man läsa medans, spela något spel på mobilen (och förkorta dess livslängd avsevärt), dricka en kall om det passar sig etc..

När jag e klar med renovering utav resten av lyan så ska jag införskaffa ett sittbadkar och en tv till badrummet, kommer bli något åt det här hållet var det tänkt:

18625042.jpg

18595138.jpg

Lutar åt den övre av dom två. Nu ska jag gå o tröstäta lite Ben & Jerry´s för utebliven sömn och 10 timmars arbetsdag imorrn...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag brukar lyckas duscha så länge så jag glömmer bort om jag schamponerat mig eller inte.

Spelar ingen roll om jag försovit mig me, duscha ska jag lik förbannat, o länge då me såklart.
Kan bara inte ta en snabbdusch, omöjligt.

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC
Gillar när man dricker öl i duschen innan utgång eller efter innebandy, med öl blir det aldrig långtråkigt

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka