Att få riktigt snygga bromsok

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Han menar säkert väl

Nä jag är bara ute för att jävlas och skapa förvirring ?

Det är tanken som räknas, är en sliten fras som uttrycker en missuppfattning. Allra oftast har människor gott uppsåt i sinnet, men inte sällan otillräcklig inlevelse med den hjälpsökande. Då ger man till exempel en vägbeskrivning som man inte är helt säker på och som orsakar den hjälpsökande svårigheter i stället för hjälp och i ett annat läge namnet på en restaurang, bok eller film som motsvarar den hjälpsökandes behov lika mycket som en anka liknar en fluga. Något att tacka för...?

Okej jag hobbylackade lite förr och då bla en del gitarrer och gjorde då en sak du frågar om råd, blanda lacker av olika typ. Svarade då att resultatet kan bli vad som helst, det kan gå vägen eller inte, enda sättet att veta är att testa och få svaret. Detta vet jag till 100% pga misslyckade och lyckade lackeringar.

Jag skrev att du skulle testa lacka på nåt annat då och hålla koll på tid och temp vid härdningen så du skulle veta detta inför "riktiga" lackeringen om testlackeringem lyckades då detta kan spela in. Detta vet jag också till 100% pga misslyckade och lyckade lackeringar.

Det var tal om värmefärg och jag har lyckats lacka med värmefärg och få bra hållbart resultat och gav mina erfarenheter av detta, att följa instruktionerna och härda den i ugn. Detta vet jag också funkar till 100% och funkar dåligt om man gör fel.

Ett till råd var att försöka tala med en lackbutik och höra vilken färg som är lämplig till bromsok, detta är nog bästa stället att hitta info som är tillförlitlig.

Jag är oftast väldigt försiktig med att säga annat nåt annat än "vet inte" om jag intte vet 100% säkert.

De två sakerna är hur bra tål 2K lack bromsolja? Blir en Cheva 327 topp varmare än ett mc-bromsok? Jag vet inte bägge dessa saker till 100%, misstänker starkt att svaret är ja på bägge frågorna men vill inte lura nån om så inte är fallet.

Jag får be om ursäkt om detta skapat förvirring?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA