Att formulera en attraktiv annons

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det blir mer o mer vanligt att säljesannonser formuleras med en otrevlig ton. Kan absolut bero på att många köpare kontaktar säljare med skambud o allmänt dryga frågor etc. Men för mig känns det som att jag skiter i att kontakta dessa säljare över huvud taget. Texten kopierad i sin helhet nedan. Annonsen ligger på Blocket.
Finns exempel på annonser som än mer avskräcker fr kontakt, denna är ju ändå hyfsat balanserad. Men tonen i säljesannonser blir mer o mer förändrad. Trist.

"mycket fin mc välskött och servad.går bara bra
ny kamdrivning 2010 ny motorolja och stift nytt framdäck 2v sedan
sidoväskor och toppbox medföljer
obs billig i försäkring
ändrar priset till 20000 och gäller 17/6-19/6 sen blir den kvar om den inte bilvit såld under dessa dagar
obs ! kommer inte att besvara mail svamlare"

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
ER6N -15
Jag är ute och letar hoj. Jag har också reagerat på denna attityd! Hojen får vara hur billig eller välvårdad som helst när annonsören har en "rör-du-min-hoj-är-du-dödens-attityd" så bryr jag mig inte ens om att slänga iväg ett mail!:glömdet

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hmm...var i denna annonsen finns det något som är otrevligt formulerat :va

I mina ögon är annonsen ett skämt, inkluderat alla felstavningar. Dock ingen otrevlig ton, men likväl ingen annons som gör ett bra intryck eller säljer.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
I mina ögon är annonsen ett skämt, inkluderat alla felstavningar. Dock ingen otrevlig ton, men likväl ingen annons som gör ett bra intryck eller säljer.

Den är jobbig att läsa kan jag hålla med om, dela upp det lite snyggt så blir det bättre!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det mailar och ringer många idioter, och säljer man något billigare än normalt så får man vara otrevlig. Gammal blocket-lag.

Alltså, säljer man en vara BETYDLIGT under normalpris, så ringer det ÄNNU fler idioter och prutar och frågar om man kan hålla den till augusti.

Så då brinner det, och man formulerar en sur annons. Dock vanligast bland grovarbetare i småhålor.

I städerna vet de flesta att man bör vara trevlig när man vill sälja.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Kort och saklig annons brukar i allmänhet fånga min uppmärksamhet. En massa svammel om hur bra objektet går och hur speciell den/det är går bort. Lika lite som säljaren vill låna ut sin hoj för provkörning vill jag låna ut köpeskillingen i deposition.

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel

Liknande annonser går bort i min värld iaf. Varför är det svårt att i punktform spalta upp styrkor och svagheter. Om det nu är dyslexi inblandat, som numer verkar vara en folksjukdom, varför inte be om en second opinion? Ett fritt land och man får utforma hur man vill såklart men som köpare ser jag gärna en seriös annons. Inga pengar ingen provkörning är lite samma sak, nähe men skit i det då, det är ju inte så att det är brist på hojar.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Liknande annonser går bort i min värld iaf. Varför är det svårt att i punktform spalta upp styrkor och svagheter. Om det nu är dyslexi inblandat, som numer verkar vara en folksjukdom, varför inte be om en second opinion? Ett fritt land och man får utforma hur man vill såklart men som köpare ser jag gärna en seriös annons. Inga pengar ingen provkörning är lite samma sak, nähe men skit i det då, det är ju inte så att det är brist på hojar.

Precis vad jag menade. Om man nu har dyslexi, eller är allmänt kass på att skriva, så kan det vara ett plus att ta hjälp av nån som kan det bättre.

TS syftade ju på "att formulera en attraktiv annons" , vilket jag inte tycker att detta är.

Jag hoppas dock att annonsören får sin CBR såld till angivet pris.:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Pris pris pris..det gör det attraktivt eller oattraktivt:tummenupp

Sålde min cross för 7000 pistoler en Honda cross 250 1992, lite smårappel, men nytt bakdäck, handtag, kopplingsgrepp, bakbelägg, ny dödarknapp, startade lätt fan och gick bra, bromsar, växlar och motor fungerade klanderfritt..

Köparna frågar ÄNDÅ? är den tävlingskörd? Hur är den servad? Den läcker från agat? Hur många ägare innan? Jag sa att man får allt i Köpet, den var även motorrenoverad för några år sedan:tummenupp bara ta det eller lämna den. Prutade ändå från det låga priset från 7500-7000.

Ibland sätter man för lågt pris som denna som studsade iväg efter några timmar, med skydd hjälm och stövlar i det låga priset. Ändå suktade man efter att få med depåstöd också...

Då vet man att man gjort en dålig affär:D:)Nåja bättre iaf än den envisa tonåringen som erbjöd mig flera ggr på sms Xbox och 12 spel:rolleyes: Och har man bestämt sig att bli av med något fort så är inte ett par tusenlappar så viktigt för mig, en del väntar hellre ut 2 blocketperioder för att vinna någon tusing..

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...