Att göra i Florida

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag och tjejen åker till Florida om tio dagar, vi ska vara där i två veckor, har tänkt att ha hyrbil hela tiden för att smidigt kunna ta sig runt.

Nån som varit där och har bra tips på saker man inte får missa att göra eller se då man är där ?
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
det är bara att stampa plattan i mattan när nu landar och styra mot orlando. :tummenupp

http://www.stuntwars.com/main.php?ms=events

annars är väl key west en höjdare (även om man inte är gay)

Miami beach är rätt kul, rent krökmässigt.

dra en kryssning till bahamas från fort lauderdale, men boka på internet i förväg för bättre priser.

airboat-tour i everglades och kolla på krokodiler.

det är dyrt att parkera bilen. om ni ända bara ska slappa i miami eller dra till västindien när ni kommer fram en vecka så vänta med att hyra.
 

Bifogat

  • CIMG0035.jpg
    CIMG0035.jpg
    55.6 KB · Visningar: 92
  • CIMG0169.jpg
    CIMG0169.jpg
    42.3 KB · Visningar: 74
  • CIMG0190.jpg
    CIMG0190.jpg
    49.6 KB · Visningar: 105
  • n709200076_1761878_9012.jpg
    n709200076_1761878_9012.jpg
    71.9 KB · Visningar: 109
  • n709200076_1761879_9290.jpg
    n709200076_1761879_9290.jpg
    38.4 KB · Visningar: 61
  • n709200076_1770759_6874.jpg
    n709200076_1770759_6874.jpg
    76.7 KB · Visningar: 98
  • n709200076_1770761_9176.jpg
    n709200076_1770761_9176.jpg
    36.2 KB · Visningar: 74
Last edited:

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Allt Ingel skrev ovan + Kennedy Space Center/Cape Canaveral på östkusten i höjd med Orlando.

Finns ju en hel del riktigt fina badorter på västkusten också om man vill bada i Mexikanska golfen.

(Hyra sporthoj är ingen hit dock, inte så kuperat så de flesta vägar är raka och tråkiga.)
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ingel har bra tips.
Bo gärna på South Beach ett par dagar, art-deco distriket är läckert. Airboat på alligatorfarm är en upplevelse. Grand Bahamas (från Ft. Lauderdale) är soft med riktigt bra stränder och god "Malik" (lokalt öl). Käka på Isalamorada Fish Company (på Islamorada...). Du sitter på bryggor med hajar simmandes under fötterna då de får fiskrens varje kväll. Käka Frukost på News Café (South Beach) och drick kubanskt kaffe. Bortsett från South Beach tyckte inte jag att Miami hade mycket att ge. ge hellre Ft. Lauderdale ett par dagar. Vi hade en perfekt solnedgång vid piren bredvid Hyatt Regency (Pier 66) där det låg en bar/restaurang ovanpå marinan.

Om inte hotellen är klara så boka via Hotels.com och välj att du är i USA (byt land på hemsidan). priserna går genast ner 30%.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
det är bara att stampa plattan i mattan när nu landar och styra mot orlando. :tummenupp

http://www.stuntwars.com/main.php?ms=events

annars är väl key west en höjdare (även om man inte är gay)

Miami beach är rätt kul, rent krökmässigt.

dra en kryssning till bahamas från fort lauderdale, men boka på internet i förväg för bättre priser.

airboat-tour i everglades och kolla på krokodiler.

det är dyrt att parkera bilen. om ni ända bara ska slappa i miami eller dra till västindien när ni kommer fram en vecka så vänta med att hyra.

Tack så mycket för tipsen.

Brukar det finnas parkering på dom flesta hotell om man har bilen med sig ?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag brukar resa till Miami i Florida och kom faktiskt hem i fredags och där var en 25 grader i skuggan för det mesta.

Ska du till Miami, missa inte South Beach och Lincoln Road för restauranger och shopping. Men spara en del slantar och kör ut till Aventura eller Sawgrass Mills - billiga märkeskläder i överflöd! När jag var där hade de i vissa fall upp till 70 % rabatt på christmas sale.

Syms är en annan affär, lite tråkig affär med lagerlokalkänsla men med ett stort utbud av kläder.
Gillar du elektronik och datorer, besök Tigerdirect på plats!(www.tigerdirect.com).
Båda dessa affärer ligger i området Doral.

För härliga festupplevelser rekommederas Mangos Tropical cafe nightclub på Ocean drive eller Karu & Y. Googla dessa. Se upp för dyra drinkar bara! Dock hade det varit bättre om du var där som singelkille - det sistnämnda stället formligen kryllar av tajta latinobrudar i 20-års åldern. Ca 70 % tjejer och 30 % killar, har aldrig sett denna ratio nån annanstans.

För trevliga utflykter rekommenderas Key West - där kan man dricka sig full alldeles offentligt och prata med poliser :tummenupp

Eller varför inte Pennekamps nationalpark i Key Largo. Där kan man hyra kanot och paddla omkring bland mystiska och oerhört natursköna Mangroveträd eller varför inte ta den två och en halvtimmes långa utflykt med glasbottenbåten som kör ut till en av tre kvarvarande korallreven i världen. Genom båtens glasbotten kan man få syn på fräckt undervattenliv och hajar..... om man har tur, som jag.

En varning utfärdas dock om du ska besöka Miami - trafiken! Kör försiktigt och var beredd på att folk kör som fan själv och byter filer utan att blinka.
Såg en del hojar med, mest kromslädar och majoriteten hade inga skyddskläder alls, inte ens hjälmar :gnissla

Dollarn har visserligen gått upp samtidigt som kronan försvagats men du kommer ha det skönt ändå.

Ha en trevlig resa!
Själv vill jag tillbaka dit och bara ligga på stranden och njuta....
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Kennedy space center är då ett minne för livet, speciellt att jag lyckades få närvara vid en uppskjutning efter några försök som ställdes in, måste upplevas:tummenupp

Key West mest bara för att ha varit dit och Daytona av samma skäl och naturligtvis måste man ta en sväng in på nöjesparkerna i Orlando.

Är det bad och sol som gäller så är det västkusten då badvattnet är betydligt varmare:)

Har hyrt bil var gång jag varit dit och det brukar bli en 300mil och det är ju kul att se sig omkring på andra platser än turist fällorna.
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Om du är i Orlando får du inte missa MC träffen på torsdagar i Kissimmee
(söder om Orlando i närheten av I4) flera hundra MC åkare brukar
samlas i gamla stan på kvällen.
På ena gatan är det glidare och på den andra är det sporthojar.
Var där i våras, familjen fick släpa hem mig efter 2 timmars dräglande :yoparty

oldtown.jpg
 
Last edited:

Pär_D

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Åbo/Miami
Hoj
CBR 600F
Jag brukar resa till Miami i Florida och kom faktiskt hem i fredags och där var en 25 grader i skuggan för det mesta.

Ska du till Miami, missa inte South Beach och Lincoln Road för restauranger och shopping. Men spara en del slantar och kör ut till Aventura eller Sawgrass Mills - billiga märkeskläder i överflöd! När jag var där hade de i vissa fall upp till 70 % rabatt på christmas sale.

Du missade helgens väder, ruggigt bra speciellt i söndags.:yoparty Kallfront sägs dock vara på gång nu så om checkster har otur så timar han in säsongens kallaste väder:tungan ...

Sawgrass och Aventura är ganska ok prismässigt men ganska trista imo. Dolphins (outlet mall) är sjukt tråkigt, men går att hitta ganska bra deals om man letar, speciellt nu när det är rea.

Fö så är Miami en ganska trist "stad", föredrar mer "europeiska" städer. Mitt råd är att inte spendera för mycket tid här (nån dag eller två bör man dock allt vara här om man är på besök i Florida) utan satsa på de andra tipsen i tråden.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Som någon sa så rekommenderar jag Kennedy Space Center, framförallt när det är uppskjutning på G.
Håll koll på denna sidan, och boka resan därefter.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Du missade helgens väder, ruggigt bra speciellt i söndags.:yoparty Kallfront sägs dock vara på gång nu så om checkster har otur så timar han in säsongens kallaste väder:tungan ...

Sluta nu, du gör mig orolig ! :(
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Då var man framme på hotellet i Fort lauderdale, helt okej temperatur här, lite blåsigt bara.

Var dock rätt lyhört på hotellrummet, passerar en större väg inte så långt från hotellet och det verkar vara många sporthojar och V8:eek:r som gillar att varva ordentligt längs vägen.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Då var man framme på hotellet i Fort lauderdale, helt okej temperatur här, lite blåsigt bara.

Var dock rätt lyhört på hotellrummet, passerar en större väg inte så långt från hotellet och det verkar vara många sporthojar och V8:eek:r som gillar att varva ordentligt längs vägen.

Då får väl vara glad att du får höra sånna ljud nu på vintern!

Var i Ft Lauderdale nu i julas. Kan rekommendera att dra ut till in/utloppet där alla feta lastfartyg och kryssare glider förbi ett par meter från stranden. Rätt mäktigt! :tummenupp
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
everglades ft lauderdale o orlando är redan sammanfattat..
Var väl typ det jag hade o säga jag med.
Seaworld var skoj som fan samt var i något jäkla vattenland o jäklar vilka åkturer det var.
Gick o vägsurfa där i en fake våg utav vatten var rätt blåslagen efteråt.

Var på disney o massa annat med mycket passar ung som gammal men de e lismiga där vilket man ledsnar på efter en halv dag...Boys and girls ladys and gentlemen ekar i skallen än fast det e 6 år sedan man var där!

Var in på något as stort köpcentra med där man lätt gick vilse.

Keys var det fint men rätt var det var så låg folk o hångla överallt mycket pojkar o pojkar o tjejer o tjejer...Sedan såg vi flaggan:tummenupp
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tips 1: Om man ska vara på Universal Studios i Orlando så köp expresspass så man slipper köerna. Kostar 20 dollars och tiden man behöver tillbringa i köerna går från (i vårt fall) 45 till 10 minuter / attraktion. Det gör att man klarar av båda parkerna på en dag istället för att köa bort 2 dagar. Asroliga åkattraktioner. Rekommenderas!

Tips 2: Wet n´ Wild, vattenland men Orlando. Riktigt roligt om man gillar "äventyr" och vatten. Som skara sommarland på anabola. Åk allt! Varmt väder rekommenderas.

Tips 3: Naples: Om det är varmt så är Naples ett härligt sömnigt ställe att tillbringa ett par dagar i. Helt fantastiska stränder och lugn och ro.

Resten har andra rekommenderat redan, men missa inte alla udda ställen med fantastisk milkshake längs vägen och sånt...

/ Jens - kom hem för en och en halv vecka sedan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top