Att göra på en BMW F800R

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
BMW F800R
Varför finns det inga trådar där man försöker göra snabba, roliga hojar tråkigare?
Det skulle vara intressantare att läsa än bara trådar om precis motsatta ;)
Kanske hade varit bra ibland, men det är så attans kul att köra :)

Gäller bara att hitta en hoj som passar... Synd att man inte var rik så man kunde ha fler.... :rock

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Gäller bara att hitta en hoj som passar... Synd att man inte var rik så man kunde ha fler.... :rock[/QUOTE]

Jo så är det allt, svårt att hitta en hoj som passar in på alla kriterier!
Jag är tacksam för dina synpunkter på hojen och kommer garanterat se till att provköra en. Är fullt medveten om att man inte kan få allt vad innebär fart, effekt vrid mm på en hoj som samtidigt är billig att försäkra.

Till den som rekommenderade ktm så tack, men NEJ tack.
Ägt en ktm och kommer inte göra det igen :huvet

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
i mitt fall så var det en hel del strul! sen känns det som om dem inte har ordentliga grejer. det mesta är underdimensionerat känns det som.

Raderad medlem 51742

Guest
Då blir det nog till att provköra en sån! När man kollar försäkringen så blir man inte mindre sugen. Kostar ingenting att försäkra jämfört med många andra hojar! Vart köpte du ditt SC projekt system "CFr" och vad kostade det?

/P

Beställde direkt från SC Project i Italien.
http://www.sc-project.com/bmw_f800r_e.htm

Snyggt, härligt ljud (jämförde en massa Youtubeklipp på olika system innan jag bestämde mig och detta system lät bäst), bra kvalitet och helt ok pris, 375 EUR, Jag beställde den som heter Oval Silencer, Carbon fiber with carbon cap.

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Hehe, jag hade ju väntat mig några sköna videos med Chris Pfeiffer med den trådrubriken... Han vet ju vad man kan göra på en F800R typ... :Bugar

Sry för lite OT eller iaf snett åt sidan av ämnet...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Slipon är ju inte så jättestora pengar det heller, ca 3500:- i tyskland. Jag är livrädd för att jag skall tycka att den är tråkigt helt enkelt. Gillade gsr600 som jag hade men saknade vridet i den. Vist så är det twin i bmw men frågan är om det finns tillräkligt med vird.

Vad gick dina moddar på? allt som allt "LiamWis
"

Vill du ha en rolig hoj med karaktär och prestanda (chassie, bromsar och rolighet, inte papperseffekt) och kan tänka dig CB1000R så ta en titt på:

- Trajja Street Triple 675
- KTM SuperDuke 990
- KTM SuperMoto
- Aprilia Touno
- Ducce Monster

Och sist men inte minst om du som det verkar vill ha en användbar hoj också.. KTM 990 SMT. Touringvarianten av anabolmotarden = Awesome allroundhoj om man inte är bandagsfanatiker med tusen gånger roligare motor än BMWna.

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
BMW F800R
Den F800R som Chris kör och den "vi" får köpa är inte i närheten samma maskin..
Ok ,du kan med mycket pengar modda om den så att den blir som Chris, men om man är efter en hoj att åka på bakhjulet med så kan jag säga att F800R är fel hoj för det.

Lång hjulbas är inte ett + när man skall slanga.

Raderad medlem 51742

Guest
Den F800R som Chris kör och den "vi" får köpa är inte i närheten samma maskin..
Ok ,du kan med mycket pengar modda om den så att den blir som Chris, men om man är efter en hoj att åka på bakhjulet med så kan jag säga att F800R är fel hoj för det.

Lång hjulbas är inte ett + när man skall slanga.

Inte för jag har provat med min, men när Johan Ahlberg på fastbikes.se testade F800R hade han inga problem att få upp den på bakhjulet, utan hävdade till och med att den passade bra som "bushoj", så helt omöjligt borde det ju inte vara ;-)

http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/1326-provkoerd-bmw-f800r-09

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Men Chris drar väl upp den på ettan........Då hade typ 40 Hkr räckt. Annars funkar det ju att dreva om:tummenupp. Det har ju stått i testerna att den e svår att få upp.....på 2an.

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
BMW F800R
Inte för jag har provat med min, men när Johan Ahlberg på fastbikes.se testade F800R hade han inga problem att få upp den på bakhjulet, utan hävdade till och med att den passade bra som "bushoj", så helt omöjligt borde det ju inte vara ;-)

http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/1326-provkoerd-bmw-f800r-09

Alla hojar går att få upp om man kan sedan innan.
Vissa lättare och andra ..
Att den verkar vara stabil har jag märkt. Mycket förlåtande, men en snubbe som försäker lära sig att slanga så tillhör F800R hojen defenetivt inte den lättaste hojen:tungan.

Själv håller jag på att lära mig att få upp den på slangen när jag vill.
Nu när vädret blir bättre så kan man öva mer :banana

Janne_E

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
F800R -11, SRX600 -86
Kan inte låta bli...
Är inne på andra säsongen. Fantastiskt kul hoj! Jag är ingen bakhjulsexpert men jag har inga problem alls att få upp den på gasen. Rondeller är skitkul. Stark som en oxe. Kör med LeoVince Evo II och det låter bra. Att gnälla på kvaliteten förstår jag inte. Har inte sett många hojar där alla bultar är galvade eller rostfritt. Sjukt cool design (eller inte :tungan ).

Köp köp!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...