Att hänga på framförvarande..

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag kom nyss hem efter en tripp på en 2+1väg

Vi kom ikapp två bilar som körde marginellt under hastighetsbegränsningen på en enkelfilig bit, när det sedan blev okörningssträcka viker bile nummer 2 ut för att köra om MEN ÖKAR INTE HASTIGHETN MER ÄN TILL DEN SKYLTADE!!!!

Han höll på ett helt jävla omkörningsfält och blockerade möjligheten för oss och alla bilar bakom att köra om.

När vi pressade oss förbi slog han på helljuset i backspegeln för att visa sitt missnöje med att vi ville köra fortare än honom.

Folk är dumma i huvet, NÅ JÄVULSKT!

Jösses vad jag vill mörda dom! :gnissla

Nästa jävel som blinkar för jag kör om med privatbil SKA! jag stoppa och fråga vad i H-vete han håller på med! :mad:(i jobbet får man svälja gallan...)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men att spara soppa är väl bra för alla, vare sig man är student eller ej? Finns ju roligare saker att lägga pengarna på än soppan i bilen....

Min bil drar allt mellan 1.5 (bästa tanken hittils) och 1.85 (förra tanken) så har jag råd så har dom minsann också det...

Det var ju förövrigt därför jag åkte i den bil jag gjorde, vi tog den snålaste, den drar 1.3....

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Fast i den situationen handlar det väl knappast om vare sig eco-driving eller soppasparande för din del? Snarare roadrage! ;)

Ja, men nu frågade du om det inte fanns något roligare att lägga pengarna på. Och svaret är fortfarande nej. :D

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Jösses vad jag vill mörda dom! :gnissla

Nästa jävel som blinkar för jag kör om med privatbil SKA! jag stoppa och fråga vad i H-vete han håller på med! :mad:(i jobbet får man svälja gallan...)

road rage är underbart,för då känner man sig levande:D
tur att man kan hålla sig i skinnet så man inte hittar på dumheter med min 15 meter stora buss:gnissla
ibland tänker man,åhhh bara en liten liten knuff så är det problemt ur världen men det gäller att hålla sig kall:tummenupp

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
road rage är underbart,för då känner man sig levande:D
tur att man kan hålla sig i skinnet så man inte hittar på dumheter med min 15 meter stora buss:gnissla
ibland tänker man,åhhh bara en liten liten knuff så är det problemt ur världen men det gäller att hålla sig kall:tummenupp

Jo,licKsom,vaDåå,kollade juu spegeln innan! :D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Han höll på ett helt jävla omkörningsfält och blockerade möjligheten för oss och alla bilar bakom att köra om.

Civil poliserna brukar jävlas på det sättet. Att ligga i omkörningsfältet och "låta" bilister köra om på högersidan.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Vi kom ikapp två bilar som körde marginellt under hastighetsbegränsningen på en enkelfilig bit, när det sedan blev okörningssträcka viker bile nummer 2 ut för att köra om MEN ÖKAR INTE HASTIGHETN MER ÄN TILL DEN SKYLTADE!!!!

När vi pressade oss förbi slog han på helljuset i backspegeln för att visa sitt missnöje med att vi ville köra fortare än honom.

Man ska följa trafikreglerna! :mattias

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Det där har jag varit med om allt för många ggr, har ett extraljus liggande som nu ska monteras bakåt för moteld för dom som tycker det är kul att ligga bakom med extraljusen på, skiter i om dom kör av vägen faktiskt!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det där har jag varit med om allt för många ggr, har ett extraljus liggande som nu ska monteras bakåt för moteld för dom som tycker det är kul att ligga bakom med extraljusen på,

Och så en halvljusvariant på samma koncept att användas mot tomtarna som inte fattat hur man släcker dimljusen fram. :tummenupp

jetson

Guest
Kan nog vara som ni tror, men man vill ju inte vara sist i "brassar"gänget heller, då är man ju stekt om en civvare hänger efter en. Så om du brassar vänsterfil gäller det att vara på sin vakt och veta vilka bilar som "hänger på"

Ungefär som i Vietnam, när snipers alltid sköt den första eller sista i patrullerna (detta kanske bara hände i filmerna hehe men iaf det är ungefär samma taktik)

Mycket roadrage i tråden annars, ut med det innan våren bara :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...