Att höras är att finnas till?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har alltid haft effektdämpare utom på en F6S som jag hade förra året, kör genom stan varje dag. Blev fan prejad dagligen med den hojen. Nu med Ducatin så har ingen prejat mig hitintills denna säsong. Aldrig med orginalrör på pendlingshoj

Om du har problem med att du blir prejad så kanske du borde fundera lite över hur du placerar dig i trafiken.
Jag har ytterst sällan några problem med att jag blir prejad och jag har originalsystem. Och jag tror inte att det beror på att Yamaha TDM skulle vara någon särskilt högljudd hoj.
Placerar du dig så att du syns och ser till att ta din plats så brukar det aldrig vara några problem.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Min lillninja med slipon får bilister att flytta sig ur vägen för mig till och med när jag håller laglig fart. 14.500 varv i kolfiberblåset går inte att snacka bort :banana

N'uff said.

Nej. Och ju fler som kör runt med onödigt högljudda rör desto starkare blir opinionen mot motorcyklister.
Vi betraktas redan i många avseenden som parior pga buskörningar och oljud så det behövs knappast att man gör det lättare för dom att få mer opinion mot oss.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om du har problem med att du blir prejad så kanske du borde fundera lite över hur du placerar dig i trafiken.
Jag har ytterst sällan några problem med att jag blir prejad och jag har originalsystem. Och jag tror inte att det beror på att Yamaha TDM skulle vara någon särskilt högljudd hoj.
Placerar du dig så att du syns och ser till att ta din plats så brukar det aldrig vara några problem.

Det där varierar. Jag syns rätt bra, men i sthlm verkar man vara lite tillåtet byte i just specifikt rondeller. Har blivit prejad ett par gånger i dem däruppe. Eller när filer går ihop. Bilister verkar tycka att eftersom att jag framför ett litet fordon ska jag fan i mig flytta på mig när de inte kan planera sin körning.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top