Katt-Daddy
Ny medlem
Bytte oljefilter idag (endast filtret) och hällde sedan på ungefär så mycket olja som försvann då jag tog av det gamla filtret. När jag sedan startade hojen så lös oljelampan i typ 1 till 2 sekunder.Jag antar att det var för att oljan behövde fylla det nya filtret innan trycket gick upp. Kan detta ha skadat motorn?
Det var även så att hojen hamnade på sidan vid ett tillfälle, sedan när jag ställde den upp så lös oljelampan, jag slog av tändningen (hojen var inte igång, den stängde av sig när den hamnade på sidan) och väntade lite, sen när jag startade den så lös oljelampan i cirka 1-2 sekunder.
I vanliga fall slutar oljelampan lysa direkt när motorn startar.
Kan motorn ha hunnit ta skada, jag menar ens lite grann?
För att inte behövs starta ännu en tråd så frågar jag här vad ni tycker om Amsoil oljefilter, I tester som man kan hitta på internet så verkar de vara bäst.
Det var även så att hojen hamnade på sidan vid ett tillfälle, sedan när jag ställde den upp så lös oljelampan, jag slog av tändningen (hojen var inte igång, den stängde av sig när den hamnade på sidan) och väntade lite, sen när jag startade den så lös oljelampan i cirka 1-2 sekunder.
I vanliga fall slutar oljelampan lysa direkt när motorn startar.
Kan motorn ha hunnit ta skada, jag menar ens lite grann?
För att inte behövs starta ännu en tråd så frågar jag här vad ni tycker om Amsoil oljefilter, I tester som man kan hitta på internet så verkar de vara bäst.