Att hamna bakom en polisbil.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Skrev du inte fel nu??

Jag hörde bara "Fuck" Enligt mig betyder det inte kram:D

Det stämmer, men om man har ett gott humör kan man kramas lite innan man gör det där andra.

Filmen var mer tänkt som ett exempel på hur man INTE ska göra i trafiken.
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Har 5 mil till jobbet utan trafik typ, håller jag bilen under 3k rpm ( ca 100 ) så drar den betydligt mindre än om jag ligger i 110 och uppåt.. Tidsförlusten är kanske 5-10 min och det är det är det värt för att slippa besväret med att tanka :D

Jo självfallet, på kortare sträckor kör jag så ECO det nu går med en automatlåda från -95. Det är ju som du säger, 5-10min är likCsom skitsamma.

Men när skillnaden i restid är 5h eller 5h och 40min och prisskillnaden är typ 25:- så "kommer saken i ett annat läge".
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag körde om en polisbil på 70 sträcka i 90. Där essingeleden och nynäshamnsvägen möts. Dom stanna mig så klart men jag hävdade att jag var övertygad om att alla polisbilar körde för långsamt så det inte skulle bli kö bakom. Så var det ju så klart inte men de tyckte det var en vettig förklaring så jag slapp böter.

Hur hänger det där ihop? :va
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Har 5 mil till jobbet utan trafik typ, håller jag bilen under 3k rpm ( ca 100 ) så drar den betydligt mindre än om jag ligger i 110 och uppåt.. Tidsförlusten är kanske 5-10 min och det är det är det värt för att slippa besväret med att tanka :D
Jag har pendlat till Södertälje i många år, och insåg att om jag följde med rytmen i högerfilen istället för vänsterfilen så förlorade jag 0-3 min om dagen, och sparade minst 1, oftast 2 och ibland 3 dl milen. Ganska många pengar om året! Framför allt jävligt bra timlön...
 

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Ort
Norröver
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Jag har inget problem med att ligga bakom polisbilar. Eller att möta dom heller för den delen. Ofta upptäcker jag båda sakerna alldeles för sent, då är det bara att hoppas på det bästa. :gnissla
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Till och från jobbet åker jag Polo 1.4 :näsblod

Aha.

Gjorde en koll idag til din ära.
BMW 528iA anno -98 med en miljard mil på mätaren (dock servad mer än frugan):

2600rpm i lockup 140km/h
3000rpm i lockup 160km/h

i 120 ungefär 0,8/l milen
i 140 ungefär 0,95l/milen
i 160 ungefär 1,1l/milen
i mer massa mer
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Aha.

Gjorde en koll idag til din ära.
BMW 528iA anno -98 med en miljard mil på mätaren (dock servad mer än frugan):

2600rpm i lockup 140km/h
3000rpm i lockup 160km/h

i 120 ungefär 0,8/l milen
i 140 ungefär 0,95l/milen
i 160 ungefär 1,1l/milen
i mer massa mer


Ja, jag fattar inte varför små bilar ska va så lågt utväxlade :näsblod
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Aha.

Gjorde en koll idag til din ära.
BMW 528iA anno -98 med en miljard mil på mätaren (dock servad mer än frugan):

2600rpm i lockup 140km/h
3000rpm i lockup 160km/h

i 120 ungefär 0,8/l milen
i 140 ungefär 0,95l/milen
i 160 ungefär 1,1l/milen
i mer massa mer

Inte illa pinkat... Det där är snudd på bättre än vad min lilla A3 med automatlåda drar (och jag tror den drar mer än så i de högre farterna). Jag skulle ha köpt BMW som jag först tänkt :gnissla (men jag lutade mer åt en 540i :banana )
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Inte illa pinkat... Det där är snudd på bättre än vad min lilla A3 med automatlåda drar (och jag tror den drar mer än så i de högre farterna). Jag skulle ha köpt BMW som jag först tänkt :gnissla (men jag lutade mer åt en 540i :banana )

Då tror jag du gjorde ett klokt val.
E39ans 540i är inte direkt känd för sin höga kvalité.
Dyra reservdelar och hög förbrukning, säkert skitskoj när den funkar men dyr i drift.

Den vattenkylda generatorn är en klassiker. Ofta trasig och kostar över 10.000spänn :näsblod
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag har pendlat till Södertälje i många år, och insåg att om jag följde med rytmen i högerfilen istället för vänsterfilen så förlorade jag 0-3 min om dagen, och sparade minst 1, oftast 2 och ibland 3 dl milen. Ganska många pengar om året! Framför allt jävligt bra timlön...

Sådär kan inte jag tänka. Hamnar jag bakom nån som ligger under hastighetsbegränsningen, stannar innan dom svänger av vägen eller ligger i vänsterfilen så finns det inge bränsleförbrukning i världen som skulle hindra mig från att hålla fullgas en halvkilometer när dom väl masat sig ur vägen. Psykiskt lidande kan aldrig mätas i pengar.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag vet en som du skall hamna bakom...som du sen lyckas köra om.....och sen får du fel på bågen tvingas lifta med en så där 20-30 mil.

Tror inte det finns några piller och hem som skulle rädda dig efter en sån sak...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top