Att hitta en ny röv

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
ZX10an började gå som en påse nötter så jag är tvungen att riva, tänkte att då kan jag ju börja det där bygget jag funderade på. Känner att jag har någorlunda koll på vad jag vill ha, förutom just röven. Lär väl få byta hela bakramen och svetsa dit ny, att få på plast från en annan hoj känns föga troligt. Vad göra? Den nuvarande är både grymt ful och stor, men SHs samlade expertis tänker jag har massor av bra förslag, hjälp mig :brynad

DSC_0014.jpg
DSC_0038.jpg
DSC_0040.jpg

Bentebent

Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Inte ett enda förslag, vilket svek SH.com, skämmes tamejfan :smasha Nä, det står mellan att "bobba" (kapa) röven och göra henne ensitsig, alternativt införskaffa en 848/1098 bak och svetsa dit den. Men det lutar nog mer åt det ensitsiga hållet.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Leta på en snygg röv t,ex senare cbr1000 eller zx10r 2011 och anpassa bakramen,, PP-tuning pinnar. Eller nått, men korta inte av den för mycket.:hej

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ska du ha kvar originaltanken?

Sätt inte dit något som ser för fjuttigt ut bara.

Sadel, ankröv och lampa från en ZRX1200, kanske? Kan bli bra proportioner och funka med kortad limpa.

Bentebent

Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Leta på en snygg röv t,ex senare cbr1000 eller zx10r 2011 och anpassa bakramen,, PP-tuning pinnar. Eller nått, men korta inte av den för mycket.:hej

Känns de inte lite för smala och rejsiga? Det är en rätt tjock historia i fronten, både ram och tank.

Ska du ha kvar originaltanken?

Sätt inte dit något som ser för fjuttigt ut bara.

Sadel, ankröv och lampa från en ZRX1200, kanske? Kan bli bra proportioner och funka med kortad limpa.
Originaltanken får vara kvar så länge i alla fall, blir hårt på budgeten annars tror jag. Ska fundera på ZRX1200, kan kanske funka.

Jag körde på en röv från en GSXR1000 -07 på mitt bygge, den är bred, men ändå modern, kolla upp den! :)

View attachment 388412
Det där var riktigt snyggt, tack för tipset!

Mycket av inspirationen kommer från hojar som de här, tycker det ser ganska bra ut. Frågan är ju bara om man inte ångrar sig den dagen man vill ha mer än vad som går i en ryggsäck med sig..

DSCF0333.jpg
fav1.jpg

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
dare to be different .... en B-king röv såklart :tummenupp (har plaststrutar å skylthållare å grejjer å sälja :) )

Bentebent

Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Ny röv läggs på is för stunden, att kapa den verkar inte så uppskattat av annan part :hihi

DSC_0049.jpg

Det här får duga för stunden, inte elegant men gillar det ändå på något vis.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy