Att köra med någon som inte har körkort...?

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Ha ha. Är det verkligen så där eller narras du nu?



Vem ska han övningsköra med då? Jag har ju inte ens haft mitt kort i 1½ vecka. :)

Jag kanske är dum men...KÖRSKOLA!!!!!
Funkade bra för mig iaf. om man inte har råd får man vänta...köra utan kort är som att flyga ett plan utan licens...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Inga större problem........... förrens man skall landa!!!!

Tyckte inte jag heller men landningen fick den kunnige ta hand om,skulle jag försöka själv så skulle det gå bra ända dit och det gäller nog samma med hoj,först när det blir besvärligt som man behöver riktig kunskap.

Henrik
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kort svar: Köra med någon som inte har körkort? Så klart inte, man skall inte umgås med rikspuckon.

Lite längre svar:
Om han nu kör så bra att han lika gärna kunde ha kort, varför tar han då inte bara och kör upp och slipper problemet?

Om sanningen är att han är moppeklassad och inte skulle fixa en uppkörning, är det då vettigt att utsätta sig för risken att köra med honom?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
tycker det e en massa moraltanter här som bara snackar bull å sen när de själva kör så kör de utav bara fan å bryter varenda regel i trafiken, hycklare....

han, killen får ju står för det han gör, välter han med hojen utan körkort får han skylla sig själv.
sen att man e en jäkla fegskit å inte vågar ut på vägen med hojen utan körkort får jag väl stå för det med... man har val här i livet hur dumma de än är eller hur.
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Jag kanske är dum men...KÖRSKOLA!!!!!
Funkade bra för mig iaf. om man inte har råd får man vänta...köra utan kort är som att flyga ett plan utan licens...

HAHAHAHAHhahaha

det där var ju en bra jämförelse...:tummenupp :klappar
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
han, killen får ju står för det han gör, välter han med hojen utan körkort får han skylla sig själv.
sen att man e en jäkla fegskit å inte vågar ut på vägen med hojen utan körkort får jag väl stå för det med... man har val här i livet hur dumma de än är eller hur.

Just det här valet ökar risken för hans medtrafikanter, vilket gör valet idiotiskt och omdömeslöst. Eller är det ok att köra på fyllan också?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
det är omdömeslöst att göra fartöverträdelser men det gör i princip alla ändå. sen om han gör något dumt så andra råkar ut för något får han ju stå för det med. det e så livet e ju, orättvist men så e det.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Problemet med att köra utan behörighet är ju att vem bedömer om personen ifråga är kapabel att framföra fordonet i trafik?

Jag tyckte själv jag var en fena på båge, jag har haft b-kort i 16 år, och hade ju brötat enduro i nästan ett år när jag skrev in mig på skolan...nog gick det fort, men det blev 10 lektioner totalt ändå, och lite tragglande i manöverbanorna...plus att man inte var helt säker på bromsproven första gångerna.

Sedan har vi försäkringsproblematiken och risken att utsätta andra för sin egen klåpighet på det.

Men om man är sådan fena på att köra, varför inte bara köra upp då, hur svårt kan det vara?
Och uppskrivningen är ju busenkel, alla som kör utan kort är ju bevisligen hävertar på hur det fungerar i trafiken, annars skulle de ju aldrig ge sig ut...

;)

/J
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Jag är ute efter principen om det är ok att öka risken för andra att råka illa ut samtidigt som man själv inte behöver följa regler.

mjo och min poäng är, att det är bara dumt att gämföra på det sättet, efterssom du kommer med ett påstående om en specifik grej, och gämför den med en annan.
lite svårt att förklara... men jag tror du hajjar...:tungan

Det funkar inte så! :tummenupp
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
mjo och min poäng är, att det är bara dumt att gämföra på det sättet, efterssom du kommer med ett påstående om en specifik grej, och gämför den med en annan.
lite svårt att förklara... men jag tror du hajjar...:tungan

Det funkar inte så! :tummenupp

Principen är exakt densamma, du utsätter tredje part för en risk.
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Mja, blir att pynta självrisken om det är hans fel och eventuellt att han kanske inte får ut någon ersättning för sin hojj.
Annars skiljer det inget.

Nej men om han inte har nåt kort så blir det ju inte gratis, som du säger får han ju inte ut nåt för hojen...plus att han kan bli skyldig till att betala skador för alla andra inblandade...
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
HAHAHAHAHhahaha

det där var ju en bra jämförelse...:tummenupp :klappar

Tydligen fruktansvärt bra jämförelse eftersom du klota järnet i den tråd du skrev att polisen tagit dig...:arsele

Men det är ju mycket roligare och billigare att åka på egen hand. Enligt min polare i.a.f.

Misstänker att din polare är AK47 då eller???? Får se hur roligt och billigt det blir för han nu med tanke på tråden han skapat "Polisen mejade av mig...)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top