Att man måste åka till Holland för att uppleva himmelriket!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jo det var ju så att jag och #19 John Johannesson i Superstock 600 tyckte att det verkade roligare att köra 920 km enkel väg för att köra en bandag på Assen (fredag 31 maj) följt av en racedag i deras CRT-Cup, än att åka till SO på Åsen. SÅ det gjorde vi. Jag hade från ifjol ett PB på 1.50,6 som jag såklart hade en förhoppning att kunna sänka.

Väl framme vid "The Cathedral of Speed!"

så var det ju dags att åka ut och köra. Den gamla stridsyxan hade ärrade träningskåpor på.

Ut och köra!!!! Det var JÄTTEBLÅSIGT, massa sekundmeters sidovind vilket gjorde vidssa passager läskigare än vanligt!:fakta
Här, snyggt bromsandes sig förbi en ful konkurrent in i chikanen!!!

ut ur densamma!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Här är en film från sista passet på fredagens träning. Det finns ju ett par coola passager på denna banan, Ruskenhoek till exempel, efter 6.56, är coolt, särskilt när man kommer till slutet på räcket på vänster sida och har 12 m/s i sidan...

Annan cool passage är ut ur Dunkersloot vid 7.32 ner mot Meuweenmeer där man slår i 6:an vid 7.38 för att inte gå på varvstopp på femman vid 7.40. Och sedan våga hålla så länge som möjligt igenom Hoge Heide vid 7.44 och inte bromsa in i vänstern vid Ramshoek 7.49. På femman..
It sure beats Ejes på Åsen.....
http://www.youtube.com/watch?v=NGsTldeN6TA&feature=youtu.be

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
En fröjd att läsa dina stories, en sann racer är du mr Mozz!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Lördagens kval och race var intressant; samtidigt som det i Sverige var 25 grader varmt var det i Assen 11 grader och duggregn. Kvalen gick sådär, det var svårt att panga på när duggregnet gjorde strimmor av vatten på visiret! Valde att tänka "DET ÄR TORRT!" när det var dags att tävla
Racet gick fint, från en 25:e startposition gjorde jag en fin start

och ålade mig fram genom fältet så jag låg nog runt 20:e vid första varvningen. Sedan fajtades jag tappert

och hade ett riktigt kul race

där jag till slut kom imål på 15:e plats. Poäng i Cupen!!! Om 15:e plats får det alltså... Det viktigaste av allt, jag fick inte tjejstryk, rastade Lisbeth (som kvalat före mig :mad:) ORDENTLIGT, med säkert två sekunder!!!!

John kom 20:e och vi var båda LYCKLIGA, vi körde MED MARGINAL 49:eek:r båda två!!!:tummenupp

Detta gör vi om. Snart!

Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Att du behövt leta så länge för att hitta en mek som gör mekens vanligaste uppgifter. Nästa gång kanske du har tur och har en i depån som håller vattenflakan, berättar om varvtider, kollar däcktryck och temp, kommer med tipps på fjädrigsjusteringar och annat "banalt" i racesammanhang. Kanske till och med håller ett öga på tidsschemat och ser till att räsermannen får i sig lite mat när han springer runt på euforiska måln efter att ha spenderat ett halvt studiebidrag eller mer på att kapa någon tiondelssekund runt en bit asfalt.

// O

jopa

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 675
Supermeken Niklas Gamla R6 gjorde 1,05 or på Knutstorp i Fredags.
Kan bara hålla med Mossberg, bättre mek kan man inte ha.

/John #17

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Grattis till dig :tummenupp

Niklas gillas :yoparty

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S