Mingves
Old Fart
- Gick med
- 2 Mar 2005
Nej det är nog skillnad på star och en vanlig lasik/lasek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var för mig en övergående problem som Memira upplyste mig om redan före operation, tänker överhuvudtaget inte på det längre, kör mycket i mörker utan problem!
Skickat från min iPad med Tapatalk
Hej.
Har funderat av och till under en längre tid på om jag ska operera mina ögon för att slippa både glasögon och linser. Många som har gjort det är hur nöjda som helst och en del skulle sälja sin själ för att få det ogjort...
Finns det någon/några här inne som opererat sina ögon och kan komma med lite tankar och tips på ev. klinik?
Har fastnat en del för NoCut tekniken hos Vårda ögonklinik. Har varit hos Memira men fick ingen bra känsla där riktigt och då det gäller ögonen så är jag försiktig.
Givetvis förstår jag att det är bäst att tala med en klinik/läkare direkt men tänkte jag hör med folk här inne först.
Tack på förhand.![]()
Jag gjorde det för 5 år sedan. Det bästa jag gjort utan tvekan. Borde gjort det 10 år tidigare med facit i hand. Så jäkla less jag var med torra ögon med linserna. Tjejen säger samma sak.
Häromdagen läste jag att nu accepterar man personer som gjort ögonoperationer som stridspiloter i Sverige.
Lite lustigt då jag alltid har hört att det var Ryssarna som utvecklade operationen för att rädda kvar utbildade piloter som fått ålderssynfel inom flygvapnet
(kan vara en skröna, men dom var tidiga och duktiga på att lasra ögon)
Minns du vilken variant du gjorde? Var gjorde du det?
Har själv gjort ( som jag tidigare skrivit i tråden ) linsbyte hos Memira.
Haloeffekten har jag fortfarande efter 7mån.
Har börjat vänja mig och har egentligen inga problem att köra i mörker dock är halo'sarna kvar.
Ångrar inte operationen.
Försvann Halos helt för dig lasseamal eller har du bara vant dig?
Hur länge sedan opererade du?
Var det linsbyte du gjorde?
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning