- Jag skulle tro att lättviktsfälgar är det som gör mest skillnad på den hojen, bortsett från big bore o liknande motoringrepp.Nä det är helt rätt, det får man inte. De får sitta på till fint. Så får jag ha gröna shhhh fälgar om det blir tävla av.
Var bara så sjukt nyfiken på så lätta fälgar och hur det upplevs i skillnad när man kör.
Får köra inomhus med den utan kedjeolja. Kommer få humörsvängningar när det regnar ju.Intressant bygge!
(och sjukligt ren motor)
En "riktig" racer har ju inte hastighetsmätare. Så dels för något så fåfängt som att det skall se rätt ut. Och så blir det ju lite vikt bort högt upp.Vad "tjänade" du på att ta bort hastighetsmätaren..vikt?
Den sitter ju ändå inbyggd i rad med varvräknaren där på ZX7rna, menar jag.
- Ja plocka vikt så långt det går i stort o smått, för det är ju ett problem med de här hojarna. Jag har lättat samtliga mina rejält för att få lite roligare åkning, o då i synnerhet vad gäller roterande ofjädrade delarna. Där känns det mest.En "riktig" racer har ju inte hastighetsmätare. Så dels för något så fåfängt som att det skall se rätt ut. Och så blir det ju lite vikt bort högt upp.
Finns säkert något race kit instrument när man byggde om till bana back in the day. Dock har jag inte lyckats få tag på något.
Tillverkarna vill ju att det skal se ut som en ubersportig hoj också. Så de har ju gjort hastighetsmätarkåpan så det ser ut som en separat hastighetsmätare som går att plocka bort. Även om så inte är fallet. Likadant på lillhondan RVF 400 från samma tidsera. Där har man samma stil med separat fast ändå inte hastighetsmätare. På dess föregångare VFR400 däremot är det så på riktigt. Antar att det var en dyrare lösning dock produktionsmässigt.
Kommer inte ihåg hur de var på ZXR?
- Hallå där va...vad har du för gaffel på den hojen egentligen?Tillverkade mitt eget hiflo luftfilter.
En fin plaststomme finns i oem. Pappersfiltret sitter i en gummi list som man kan pilla ur. Hade lite luftfilter skum som jag klippte till och fäste på stommen. Så nu tvätt bart filter.View attachment 466193View attachment 466198View attachment 466199
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |