Att sälja en RGV...

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Ibland blir man lite trött. Observera att jag har satt ut hojen för 22k på blocket.... Fick detta på mailet:

Köpare:
tja! fler bilder? släpper du den för 16 000kr?

Watson:
Min hoj står ute för 22k. Då är det väll troligt att den är värd det,
eller? Du har precis prutat 6k utan att peka på något som helst fel. Hade
du kunnat säga precis vad du anser behöver bytas för de 6k som du tycker
att jag ska dra av på priset, så hade det varit en annan sak.
Självklart finns bilder, men jag tror inte att jag är intresserad av att
sälja "min pärla" till någon som inte ser värdet av den...

Köpare:
du lär ha den kvar då!!

Watson:
Eller så säljer jag den till någon som har 22k att lägga på en väldigt fin
hoj. Har du inte pengar så bjud inte.... :huvet

Köpare:
haha!! har mer pengar än vadu tror du ska få fö din hojj iaf!!
säg vad du vill ha för den då!! vill inte lägga ut 22 på en 250 iaf!!

VARFÖR kan ingen VETTIG människa köpa min hoj?! (Nej Mattias... DU är INTE vettig! :rolleyes: )

/FW

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
watson skrev:
Köpare:

Köpare:

/FW

Man får kontakt med mycket roliga människor när man säljer saker på annons. :hihi

250cc = 16000
500cc = 32000
1000cc = 64000
:tungan

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
watson skrev:
VARFÖR kan ingen VETTIG människa köpa min hoj?!

För att det inte finns vettiga människor? :tungan

Seriöst så får jag väl säga en sak, att folk prutar är OK på PLATS! För du kan inte sätta ut en hoj för 22 000:- och absolut inte ha någon prutmån. Men det tror jag inte heller. Men man vet ju hur det är med mailprutarna... :kocko :kocko

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
watson skrev:
För att den är "bvsa" men man prutar inte 30% utan att ha sett en hoj!!!

/FW

Kanske måste du satsa lite mer/hårdare. Vet inte om du når RGV-nördarna på Blocket. Men, bilden säger inget om det goda. Kanske plåta och redigera ett antal bilder som gör *reklam* för just den modellen. Man ska bli sugen av att se bilden liksom. Nuvarande bild ger inte så stort intryck tror jag. Samt ett antal bra bilder som beskriver just din hoj. Närbilder på bra o ev dåligt. Om man lyckas beskriva med precision är det mer lockande för spekulanter som bor långväga att komma o titta utan att få negativa överaskningar.

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Det jag undrar är hur du orkar med att svara på såna skambud, det är väl bara att skicka mailet i papperskorgen o ta en kopp kaffe. Har man köpt nåt med ett skambud tidigare så är det väl klart att man testar igen. Tycker säljaren att det är helt galet så - fine, sälj inte. Att försöka föra nån form av seriös dialog med en sån som mailade dig kan vara svårt.
Sen tycker jag att det är lite roligt med folk som hakar upp sig på "prutning via telefon", va fan e det för skitsnack. När jag köpte min hoj så ringde jag killen som sålde den o sa att om cykeln är i det skick som du påstår (dvs nyskick) så får du en viss summa. Jag hade ingen lust att åka 65 mil för att träffa en eventuell idiot.

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Jag brukar maila ett bud, sen kan dom ju kasta det om dom tycker det är ett skambud. Jag köpte en vinge till bilen förra veckan och jag fick ner priset med 50% utan att ens ha pratat med honom, så jag tycker att det inte va så farligt för jag hade nog försökt att pruta ännu mer. :)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Nu får ni ge er...
Om han bjuder 16000 utan att ha sett den så se det som ett bud..
Vill du inte släppa den för det så säg det.
Eller så skickar du tillbaka o säger att jag kan gå ner 1000kr men inte mer.. eller säg att du inte går ner så mycket men att han ska komma o kolla på den.

Som vissa redan sagt så hatar jag att köra lång väg för att kolla på en mc.. då vill jag ha sett mycket bilder med extra förstorade bilder på dåliga saker...
Jag handlar en hel del via internet..
Och jag lägger ett bud som jag tycker de e värt.
jag har handlat mycket utan att ha pratat med personerna själv.

iförsig kan jag förstå att man inte vill få så låga bud..

Men som sagt.. de e ett bud..

I min jakt på saker till BanR6an så har jag skrivit till säljaren att jag söker dessa saker men inte kommer betala "bra" för dem eftersom de ska vara till rejsing..
Vissa har det blivit affärr på o andra har jag önskat lycka till med försäljningen..

Therudeboy

Guest
Jag kan bara svara för mig själv men ser jag något jag vill ha brukar jag skicka ett mail med texten "jag kan ge dig xxx kronor om hojen/bilen/båten är i det skicket du skrivit i annonsen. Säger sen killen ja till mitt bud åker jag dit med pengarna i handen, lastar hojen sen hej då trevlig helg. Så jag förstår inte varför du blir så arg över att han prutat ner så, det ända han säkert ville va att se hur mycket han kunde pruta ner. Sen har jag ju sett att du annonserat ett bra tag så "skambud" får man räkna med efter ett tag då folk tror man är desperat på att sälja.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Själv tittar jag på årsmodell och pris och hur långt det är att köra. Ringer hellre än mailar då det blir lättare att förstå varann.

Jag lämnar ett pris som kan vara 25-30% lägre beror ju på hur priset är satt förstås. Sen ska hojen motsvara mina förväntningar på plats annars blir det mer prut.

Dem bästa affärerna har man ju missat eftersom hojen sålts bums.. :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
watson skrev:
Ibland blir man lite trött. Observera att jag har satt ut hojen för 22k på blocket.... Fick detta på mailet:

Köpare:

Watson:
.....

/FW

Visst är jag din hemlige bohuslänsiske beundrare men nu bar du dig väl lite dumt åt?

Borde inte ditt svar ha varit "Nej, men jag sparar din mail om jag får panik"

Då hade du inte behövt veta att det var ett moppefucko som var intresserad, men samtidigt haft lite gardering.

Begprierna störtar som ett Aeroflot-flygplan och det är ju en fråga om du måste sälja eller inte.

Men naturligtvis håller jag tummarna för dig.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Klart att man altid lämnar ett skammbud innan börjar bli seriös. Såvida hojen inte är någonting alldeles specielt.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
watson skrev:
eller?
Du har precis prutat 6k utan att peka på något som helst fel. Hade
/FW

Tyvärr Watson, inget personligt men: Värdet på en vara bestäms av tillgång och efterfrågan. Uppskattat värde och/eller försäkringsvärde är något helt annat. Värdet vid försäljning är precis vad köparen slutligen betalar för din vara. Varken mer eller mindre.
Så har iallafall jag fått lära mig i mina oseriösa ekonomikurser... rätt mig om jag har fel, någon. :va

Sen att den är jättefin osv, det kunde ju inte denna kille veta eller hur? Åkte själv och tittade på en "rostfri" bil idag, med fina röda skärmkanter och nära nog hål i golvet... :gnissla

Slutligen: Moppefukkon är dumma, ignorera dem. Och ja, du kommer få din hoj såld, Watson. :tummenupp

HanneZ

Guest
Jag mailprutar som faan! Skickar iväg lite skambud här och vart, ibland får man napp o då drar man iväg o köper...sen har jag hojen ett tag för att sedan säljer dyrare!

Och.. ehh.. en hoj är värd det som en köpare vill betala, varken mer eller mindre!

/ Hannes

Edit: föregående talare fick ju med de vettiga på ett ännu bättre sett :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
watson skrev:

Köpare:

Watson:

Köpare:
du lär ha den kvar då!!

Watson:
Eller så säljer jag den till någon som har 22k att lägga på en väldigt fin
hoj. Har du inte pengar så bjud inte.... :huvet

Köpare:

VARFÖR kan ingen VETTIG människa köpa min hoj?! (Nej Mattias... DU är INTE vettig! :rolleyes: )

/FW

Hojen är väl värd så mycket som nån vill betala för den?
Varför tror du annars vi har TZR125:eek:r från 87 till salu för 15000kr?
Därmed inte sagt att din hoj är väldigt felprisad eller nåt sånt. Men efterfrågan är kanske låg på tvåtakts-250:eek:r för tillfället.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Varför inte? Om det går igenom utan att man först behöver åka massa mil för att kolla och kanske bli besviken för 22k, så vad är det för fel. Passar det sig inte så kan du ju bara skriva. Nej, mitt lägsta pris är xx, om du kan tänka dig det så kan vi prata affär. Att lägga ett skambud är en rättighet som allt annat.

Gillar man inte att folk lägger bud så ska man sälja till kompisar så man slipper det. Lägger man ut en annons offentligt så får man helt enkelt räkna med det, inget att gnälla över.

Lycka till med försäljningen!

PS. Att killen i fråga verkar vara ett moppefucko ändrar ju inte principen i köp/sälj"världen" DS.

//jaG

watson skrev:
För att den är "bvsa" men man prutar inte 30% utan att ha sett en hoj!!!

/FW

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...