Har haft funderingar på att byta hoj under en längre tid, mest eftersom jag är nyfiken på något annat. Min nuvarande hoj har inte genomgått 1500-milsservicen, som jag vet är dyr. Hojen har rullat över 2000 mil nu (varav jag stått för ca 800 av dessa), och jag har bytt olja och filter osv. men inte låtit någon verkstad genomföra någon större service.
Hur är er erfarenhet av att sälja/köpa hojar som står inför en större service? Är det normalt att man prutar ner vad den aktuella servicen skulle komma att landa på, eller hur bör man resonera som köpare/säljare? Bör man undvika att ens tänka i dessa banor?
Jag sålde själv en VFR 800 en gång som jag servat och bytt bakdäck på för totalt 10.000, och fick sen sålt den för 20.000, så totalt sett blev det ju inte mer än 10.000 tekniskt sett. Kanske lika gärna hade kunnat skita i all service och bara låta köparen pruta ner den?
Vad tror ni?
Hur är er erfarenhet av att sälja/köpa hojar som står inför en större service? Är det normalt att man prutar ner vad den aktuella servicen skulle komma att landa på, eller hur bör man resonera som köpare/säljare? Bör man undvika att ens tänka i dessa banor?
Jag sålde själv en VFR 800 en gång som jag servat och bytt bakdäck på för totalt 10.000, och fick sen sålt den för 20.000, så totalt sett blev det ju inte mer än 10.000 tekniskt sett. Kanske lika gärna hade kunnat skita i all service och bara låta köparen pruta ner den?
Vad tror ni?