Desmodeath
Medlem
- Gick med
- 29 Aug 2016
- Hoj
- 2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Serva nu! ;-)
Serva nu! ;-)
Kul att man just köpt en mc som servats på en av Göteborgs bästa mc-verkstäder, Jo.....Mc. Bakhjulet står 3mm längre bak på markeringen på höger än vänster sida och det är bara J... som skruvat på den. Det käns ju som ett fynd att för 4000:- få den fina tillsynen. Klåpare, bättre att serva själv.
Aldrig i livet. Varje gång man lämnar in på verkstad riskerar man ju att de inte gjort det... gör man det själv blir det gjort.
ex dax för service modell stor!
där går du fri tycker ja.
Hur bevisar man för en köpare att man själv har utfört varje service på ett korrekt sätt? Om det duger att spara kvitton på delar kan bara köparen avgöra.
Om vi vänder på det; Skulle man själv våga köpa en några år gammal hoj utan en enda stämpel i boken? Jag skulle inte det. "Jomen jag såg ju att killen kunde meka, han hade ju en skiftnyckel å massa kvitton i bakfickan..."
Sånt duger inte för mig. En stämpel i serviceboken visar åtminstone att fackmän ansvarat för utfört arbete. Bra eller dåligt får var och en avgöra, men det är min syn på saken.
Själv skulle jag gå det allmänna skicket, hur ser drivlinan ut, ser det ut som aber, då börjar nog varningsklockorna ringa, sen att en verkstad gjort servicen ger jag inte mycket för, det är väl som i bilträsket, det fuskas om det går.....
Köpt där ny 2015. Servad där alla gånger. Efter den servades där har kedjan inte justerats så de har lämnat ut en nyservad mc med toksnett bakhjul. Det tycker inte jag är helt seriöst oavsett om de justerat kedjan eller inte. Man kan säga att den står exakt fel på ena sidan är markeringen 1,5mm framför strecket och på andra sidan 1,5mm bakom strecket så en liten tankevurpa när man stressat på jobbet typ.
Aldrig i livet. Varje gång man lämnar in på verkstad riskerar man ju att de inte gjort det... gör man det själv blir det gjort.
Så vitt jag vet så använder sig verkstäderna av lasermätning och inger markeringarna på svingen då dessa inte är 100-procentiga.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|