Att sälja sin hoj

Nicklas75

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2004, Suzuki gsxr 1300 hayabusa
Tjena

Jag har lagt ut min hayabusa på annnons för 2 veckor sedan men det är ingen som verkar riktigt intresserad av att ringa ännu.
Det jag tänkte höra är vad ni tror om att sälja sin hoj nu, är det bra eller dåliga tider?

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Generellt säger väl handlarna att den bästa tiden är vår - midsommar och att det därefter börjar dala lite. 2 veckor fram till nu borde ändå vara rätt hyggligt säljläge enligt mig.

Kanske dags för en prisjustering om du inte fått något napp ännu? Det är sannolikt där skon klämmer istället för perioden på året.

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Förmodligen pris och delvis tiden på året. Folk börjar ju gå på semester nu.

Sålde min retta för drygt två veckor sen. Vart såld på två dagar så absolut inte omöjligt att sälja nu iaf.

Nicklas75

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
Tjena Steven

Jo jag har prisjusterat till vad jag lägst går nu idag, det blir inga fler justeringar eftersom jag säljer på grund av tidsbrist och inte pengabrist vilket nog är tur, jag känner ingen panik men det hade ju varit bra att få den såld innan hösten. Vi får helt enkelt se om någon är intresserad, det är ju en underbar hoj i extremt bra skick med.

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Tjena Steven

Jo jag har prisjusterat till vad jag lägst går nu idag, det blir inga fler justeringar eftersom jag säljer på grund av tidsbrist och inte pengabrist vilket nog är tur, jag känner ingen panik men det hade ju varit bra att få den såld innan hösten. Vi får helt enkelt se om någon är intresserad, det är ju en underbar hoj i extremt bra skick med.

Lycka till!! Vet hur segt det är när man har prylar ute som ingen vill ha!! Hade bilen ute på annons förut och det var ingen som var intresserad om jag inte ville skänka bort bilen...:tummenupp

Palija

I 300 hör ingen dig skrika
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
GSXR 1300 Hayabusa -06
Nicklas jag tycker att det låter som du skapar en tråd för att få lite upmärksamhet på din annons.

Kollat på din annons och är skeptisk till den
65000 för vad, orginal busa med 3200 på mätaren.
PC?
Sport avgas?
Lungt körda mil köper jag inte( enligt mig tottalt onödigt på en annons på SH) och dessutom det kan du inte garanter och vad spelar det för roll?
busan är gjord för att köras i 200+ o inte puttra i 90(kör själv en busa)
Sen i det stora hela så har inte din hoj nåt extra som gör den atraktiv tyvär.

Men lycka till med försäljningen, prova hayabusa.nu

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Generellt handlar det alltid om fel pris när något inte blir sålt...

Sen om vi kikar på hojjar så får man nog generellt lite mer på våren än hösten. Men om du inte får 65 nu... så får du med största sannolikhet inte 65 i höst eller nästa vår... Så det klassiska uttrycket "ja behöver inte pengarna så ja ha inte bråttom" känns orelevant..
Antingen säljer man hojjen för de man får för den, för ett år senare är den knappast mer värd om den inte råkar vara antik ?:tungan

Blir man inte av med de man säljer inom 2 månader, så bör man i första hand fråga sig själv om priset är rätt, inte om det är fel på marknaden eller alla potentiella köpare..(nu menar ja inte att TS gör det)

Men lycka till iaf ! :tummenupp

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Har haft min SV 650 S ute på Blocket flera veckor nu, varit helt stilltje. Inte ens ett skambud. Ligger flera såna ute, men verkar inte som nån säljer sin.
Styvfarsan la ut sin bmw 650 gs, samma sak där, helt tyst.
Då har vi ändå sänkt våra priser bägge två, ligger i bra nivå om man jämför med andra ex på Blocket osv.
Känns som det är helt dött på marknaden, tycker jag.

Nicklas75

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
Jag har precis tagit bort min från blocket, kommer att hotta upp den lite eftersom den kanske borde säljas lite bättre i texten och ligga som sport istället för touring.
Klart jag skulle behöva stålarna, ingen ide att ha en hoj som står och kostar när man inte hinner köra, det är bara att jag inte säljer den på grund av pengabrist thats all.

Vi får se, marknaden känns död nu tycker jag med men det kanske vänder.
Dock undrar jag vad Palija menar med PC?
Det är ingen Personal Computer så datorgurun vet inte ;)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Har haft min SV 650 S ute på Blocket flera veckor nu, varit helt stilltje. Inte ens ett skambud. Ligger flera såna ute, men verkar inte som nån säljer sin.
Styvfarsan la ut sin bmw 650 gs, samma sak där, helt tyst.
Då har vi ändå sänkt våra priser bägge två, ligger i bra nivå om man jämför med andra ex på Blocket osv.
Känns som det är helt dött på marknaden, tycker jag.

Fast där har ni ju en duo bestående av totalt megasura hojar. Inte bara marknadens fel egentligen.

De tilltänkta kundernas alternativ är inte något annat häftigt, utan något i stil med nytt altantak. Så de rör sig förmodligen lite långsammare på blocket.

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Jag har precis tagit bort min från blocket, kommer att hotta upp den lite eftersom den kanske borde säljas lite bättre i texten och ligga som sport istället för touring.
Klart jag skulle behöva stålarna, ingen ide att ha en hoj som står och kostar när man inte hinner köra, det är bara att jag inte säljer den på grund av pengabrist thats all.

Vi får se, marknaden känns död nu tycker jag med men det kanske vänder.
Dock undrar jag vad Palija menar med PC?
Det är ingen Personal Computer så datorgurun vet inte ;)

PC = Power Commander kopplat till hel- eller halvsystem/slipon

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det är ju svindyrt med 65 för en busa, som dessutom gått långt! Vidare är ju busan stenåldersmodell numera. Hade själv en busa för ett gäng år sedan och hade inte gett över 50 för din. Men jag hoppas det finns någon som nappar på din annons ändå!

Palija

Gick med
8 Feb 2009
Hoj
GSXR 1300 Hayabusa -06
PC=Power Commander

-PLM på vilket sätt är Busan stenåldersmodel?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
PC=Power Commander

-PLM på vilket sätt är Busan stenåldersmodel?

Chassiet, även på "nya" busan samt bromsar håller millennieskiftesstandard, dvs tål att jämföras med de hojar som såldes då.
Men det är en trevlig hoj, inget snack!

heingebusen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
kawasaki vn900 -10
att sälja hoj är det samma som att sälja bil. Sen är busan lite speciell. den ska köras som ett skollat troll. Som de flesta säger så är priset det som många tittar åt, om man inte e svinrik.
Ibland e priset för högt, då klickar man bara vidare. sen kan priset vara för lågt, då tänker man. Ahhhh, något e fel på hojen/bilen och då klickar man oxå vidare.
Jag hade min H-D ute för 5 år sen, och den var kraftigt ombyggd. Ingen handlare ville köpa och heller ingen på blocket. Den är ju så med hojar, att man bygger dem som man SJÄLV vill ha den. Sen att få någon annan att vilja ha samma sak, det är inte lätt. Any way, jag ville ha 60 för den, jag fick 30. och så får man göra om man vill bli av med den. man får prova med ett högt pris, sen får man skicka skiten för en spottstyver. Om man verkligen vill bli av med objektet. ta sin förlust och puttra vidare. Så om du vill sälja för 65, sätt ner den till 40. Och du kommer garanterat att bli av med den. Prova!

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
de bros på, vill du tjäna pengar eller vill du ha bort den?

Man kan aldrig tjäna pengar på en begagnad hoj!
Tillverkaren är den enda som tjänar pengar på hojen såvida den inte är antik då kanske man kan få några kronor till för den...

Annars får man tillbaka lite av de pengar man lagt ut på hojen....

Palija

Gick med
8 Feb 2009
Hoj
GSXR 1300 Hayabusa -06
Chassiet, även på "nya" busan samt bromsar håller millennieskiftesstandard, dvs tål att jämföras med de hojar som såldes då.
Men det är en trevlig hoj, inget snack!

Tycker ärligt att det är den ultimata hojen om man byter till stålomspunnet,lite bättre bromsar, slänger på PC och lite vettiga pipor.
Kanske inte den bästa på små kurviga vägar, för där är den lite klumpig och det gäller att brottas med den ordentligt, men åka långt, åka fort, axxa fort, sportkänsla, sitta skönt osv, lasta på, skjutsa med, mm mm mm och att inte glömma så är den en mkt speciel hoj.
Om jag ska vara ärlig enligt mig så är det den ultimata cykeln om man modifierar den lite efter sin egen smak.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Man kan aldrig tjäna pengar på en begagnad hoj!
Tillverkaren är den enda som tjänar pengar på hojen såvida den inte är antik då kanske man kan få några kronor till för den...

Annars får man tillbaka lite av de pengar man lagt ut på hojen....

Där har du nog fel min vän.
Jag har gått plus på alla hojar jag har sålt (quads också för den delen) gäller bara att hitta rätt köpare.
En hoj gick jag dock back 500kr på men den köptes i bra skick och såldes med körförbud och som alternativ boj-sten så det ser jag som en vinst :gnissla

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Tycker ärligt att det är den ultimata hojen om man byter till stålomspunnet,lite bättre bromsar, slänger på PC och lite vettiga pipor...
...
Om jag ska vara ärlig enligt mig så är det den ultimata cykeln om man modifierar den lite efter sin egen smak.

Tack för det inlägget!
Sitter ju redan och suktar och sparar till en, blev inte lättare att stå ut nu när du säger så! Förstår du väl! :näsblod

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år