Hallå!
Kollade nyss runt lite servicepriser. 2000 mila service på min Fazer 600 -00 kostar c a 3200 i Stockholm inkl material. Känns som rätt mycket pengar. Jag kan ju själv se vad som skall göras i min manual och det är ju mest kontroller av att allt är som det ska + byte av tändstift, olja och luftfilter. Det enda jag inte tror mig rå på är förgasarsynkronisering. Vilka indikationer finns det på dåligt synkroniserade förgasare? Ska jag lämna in hojen endast för koll av detta?
Jag är visserligen född med tummen mitt i handen, men med hjälp av Haynes och lite tålamod borde jag kunna det ordna det. Märker man att något ej är OK, så kan man ju lämna bort det. Min hoj är dessutom rätt mesigt körd så jag befarar inga allvarliga saker. Men hur påverkas andrahandsvärdet av att man servar själv? Man kanske skall köra varannan service på verkstad om man likt jag inte är så händig?
Alla kommentarer uppskattas...
Kollade nyss runt lite servicepriser. 2000 mila service på min Fazer 600 -00 kostar c a 3200 i Stockholm inkl material. Känns som rätt mycket pengar. Jag kan ju själv se vad som skall göras i min manual och det är ju mest kontroller av att allt är som det ska + byte av tändstift, olja och luftfilter. Det enda jag inte tror mig rå på är förgasarsynkronisering. Vilka indikationer finns det på dåligt synkroniserade förgasare? Ska jag lämna in hojen endast för koll av detta?
Jag är visserligen född med tummen mitt i handen, men med hjälp av Haynes och lite tålamod borde jag kunna det ordna det. Märker man att något ej är OK, så kan man ju lämna bort det. Min hoj är dessutom rätt mesigt körd så jag befarar inga allvarliga saker. Men hur påverkas andrahandsvärdet av att man servar själv? Man kanske skall köra varannan service på verkstad om man likt jag inte är så händig?
Alla kommentarer uppskattas...