Att serva själv...

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Tonie skrev:
Jag vet inte vad du har varit på för verkstäder. Jag kan bara tala för min egen MC-firma och de där jag har bekanta som jobbar men jag har aldrig varit med om någon mekaniker som har resonerat på det sättet som du ger exempel på. Det finns något som heter yrkesstolthet. Självklart vill man alltid göra ett bra jobb. Om någon vill serva sin hoj själv och klarar av det så är det helt ok för min del men du behöver inte snacka skit om en hel yrkeskår bara för det.

ta o jobba på golvet på en större märkes verkstad ett år så ser du vad jag pratar om inte som värkmästare eller högre utan som vanlig meck

tar du en firma med 10 meckar så kan du räkna med att minst 2 skiter fullt ut i yrkesstolthet så länge dom känar sina pengar

jag själv jobbar på en liten firma och kan lungt säga att vi har en som är sån

jag har jobbat på/med en del verkstäder och yrken o var jag än har jobbat så har jag hittat folk som resonerar så

meckare som jobbar på ackord e dom som e värst för dom e piskade till o hålla tider mm för o käna några pengar

jag snackar inte skit om en hel yrkeskår utan om röt ägg som inte sköter sina jobb generelt sätt (att det sen handlar om verkstäder spelar ingen roll)

om du tog det hela personligt så ber jag så mycket om ursäkt

det jag vill säga är att folk får inte så bra servicar /arbeten som dom tror att dom får /firmorna vill framhäva att dom får

fråga vem spm helst som har en firma så kan han svär på sín mossas grav att dom som jobbar för han är dom bästa yrkesmännen som pengar kan frambringa

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy