Att tänka på vid köp av Ducati?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Ducati är och har varit pålitliga jämfört med...

En kompis som har en Ducati fick höra på en bandag med Ducatiklubben att Ducati ibland kallas för mutterspridare, något att tänka på kan ju vara varför detta smeknamn har uppstått? *duckar* :glömdet

Men coola hojar är det, skulle själv kunna tänka mig en Panigale 899! :hej
Jämfört med de rykten som tidigare[läs mycket tidigare] florerade om engelska hojar så har Ducati alltid framstått som under av pålitlighet och tillförlitlighet! :fakta

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Ett bra tips är att inte köpa en ducati eftersom alla jag har sett har haft stora motorproblem, låter som att dom bara går på 2 cylindrar :va Tror det är bättre att du köper en japps hoj :tummenupp

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Problemet med överhettning ligger i att två kablar till tändningen är felkopplade. Det är i sig inget stort bekymmer och det är väldigt lätt att åtgärda. Annars så har det varit väldigt lite bekymmer rent generellt med M696. Håll dig ifrån import då jag sett en hel del roligt ihop plockade krockade cyklar, dessutom är dom generellt dåligt servade. Med vänlig hälsning Chrisse på Ducati i Arboga

Hejs

Kan du dela med dig lite mer om dom två felkopplade kablarna? Renoverar en stöldskadad 696a (import, saknar servicebok, ingen servicehistorik MEN inte krockad) just nu så infon skulle vara mycket värdefull för mig.

Just det, feta fina kol-Termisar som låter så jävla bra att jag kommer att få snutnoja men inget "DP" i displayen, står dock "effekt" eller nåt sånt istället?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...