An3Azz
www.99riderz.com
Personligen gillar jag Yamaha. Grym kvalitet.
Det enda märket jag helt skulle undvika var Arctic cat.
Yamaha är bra skit, Arctic efter årsm -03 har dock färre garantiåtaganden än Yamaha...
Personligen gillar jag Yamaha. Grym kvalitet.
Det enda märket jag helt skulle undvika var Arctic cat.
Yamaha är bra skit, Arctic efter årsm -03 har dock färre garantiåtaganden än Yamaha...
Hur är det sen med märken? Både Lynx och Ski Doo är ju från BRP.
Vem vänder sig de olika märkena till? Vilka maskiner är bäst?
vilken maskin du ska ha beror på hur du ska köra och vilken prisklass du har tänk
Knappast oavsett hur man kör...Jo tjena... Skulle nog säga att kör du fyrtakt så är det begränsat underhåll. Tvåtakt - vilka är roligare, får man helt enkelt räkna med dyra delar och en hel del mek oavsett hur man kör.
Att 60-70-80-talarna fortfarande går beror nog mest på att man inte kör 10-mila turer med dom utan är nöjd att köra runt husknuten.
PS, köp inte någonting med en serie3 ROTAX800 motor
Det beror på HUR man kör!
Knappast oavsett hur man kör...
Min sketna SS440 -82 går fortfarande, vinter efter vinter.
Om man vill är det verkligen inga problem att få den skära; Fullgas i tungföre med snötäckta friskluftsintag. Då lever den inte länge...
Men som jag kör; finkörning på leder och sjöar, ja då kommer den hålla till domedagen. Likadant med en ny skoter.
Det beror på HUR man kör!
Kan ju alltid höra vad SH säger. Vad rekommenderar ni med följande krav:
* 30-50kkr
* Kommer inte bli så mycket fjäll. Mest led och Uppländsk skog/åker och grustag
Kommer antagligen inte bli något köp denna säsong, men efter min tripp till Sälen så är jag helt fast. Då körde jag Polaris Dragon 600.
Jag tipsar om Yamaha Rx1 eller phazer, båda är fyrtakt. Rx1 ifall du drar pulka/kälke och phazer om du gillar snabb ledkörning och bus i grusgrop.
Phazer? Kallas ju äckelphazer några inlägg upp, och dess motor inbjuder väl inte till något vidare busigt bus?
Edit: Vilket är lite synd, den är ju den snyggaste skotern yamaha gör nu. dessutom ser den smidig ut.
och inser att en skoter behöver service.
"Men min RX1:a behöver inte ställa in ventilerna förräns om 3500mil!"
Näej, men framvagnen och styrningen ska ner i molekyler varje år, boggien smörjas, mattan spännas, variatorerna ev. schimsas, olja bytas.
Det är en helvetes massa service om man vill ha grejorna i bra skick.
* 30-50kkr
Kommer antagligen inte bli något köp denna säsong, men efter min tripp till Sälen så är jag helt fast. Då körde jag Polaris Dragon 600.
Nåja....
Alla motorfordon behöver servas men man behöver knappast plocka ner framvagn och styrning eller schimsa om variatorerna varje år..
Massa text
För att Yamaha tycker att det ser futuristiskt och nyskapande ut? Kolla bara på t.ex. motorcykeln MT-01, den är också nedlusad av diverse fula kåpor.Tack för tipsen, har ju några månader att fundera under.
Phazern är säkert rolig att leka med. Men vem kom på färgsättningen
Varför grå äckelplast på en skoter som känns fräsch/nyskapande i övrigt?
Tack för tipsen, har ju några månader att fundera under.
Phazern är säkert rolig att leka med. Men vem kom på färgsättningen
Varför grå äckelplast på en skoter som känns fräsch/nyskapande i övrigt?
edit: Språk
* 30-50kkr
Vargen2k skrev:Ska man ha en rolig maskin för lite pengar är nog en tidig 800REV med rejäla kammar ett bra val.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|