Tycker inte ämnet är riktigt utklarat...
Det har skrivits en del här på sporthoj om olika vax-tester och dyl. Men det har utelämnats en hel del information...
1. Avfettning. Det naturliga förstasteget när man tvättar en bil (innan vaxning) men hur är det egentligen men en motorcyckel? Hur reagerar kåpor och plastdetaljer? Hur går det med alla orginaldekaler som i prinsip är inlackade på kåporna?
2. Polish (cleaner &dyl.). Detta är ju nästan det viktigaste momentet när det gäller att få en blank yta. Vilka är bäst, och funkar det lika bra att köra på kåporna som på tanken? Kör ni med polermaskin? Och hur är det då att komma åt.
3. Vaxet... Ja det är nog ganska utrett... Frågan är bara vilka tester man skall lita på?
Sen skulle det vara kul om ni gick igenom era tvättmetoder. Vilka delar börjar ni tvätta? Alla har säkert en egen specialare.
Det har skrivits en del här på sporthoj om olika vax-tester och dyl. Men det har utelämnats en hel del information...
1. Avfettning. Det naturliga förstasteget när man tvättar en bil (innan vaxning) men hur är det egentligen men en motorcyckel? Hur reagerar kåpor och plastdetaljer? Hur går det med alla orginaldekaler som i prinsip är inlackade på kåporna?
2. Polish (cleaner &dyl.). Detta är ju nästan det viktigaste momentet när det gäller att få en blank yta. Vilka är bäst, och funkar det lika bra att köra på kåporna som på tanken? Kör ni med polermaskin? Och hur är det då att komma åt.
3. Vaxet... Ja det är nog ganska utrett... Frågan är bara vilka tester man skall lita på?
Sen skulle det vara kul om ni gick igenom era tvättmetoder. Vilka delar börjar ni tvätta? Alla har säkert en egen specialare.
Last edited: