Ok.. From the top, ish...
Edit: Ser nån att jag missat eller har fel i nåt, point it OUT!
Det finns bandagar där det inte är krav på trafikförsäkrad mc.
Ok.. From the top, ish...
Edit: Ser nån att jag missat eller har fel i nåt, point it OUT!
Det finns bandagar där det inte är krav på trafikförsäkrad mc.
Utan att det är krav på licens?
Ja, jag och många andra kör så här nere med SSEMSE.
Det har jag ingen aning om. Skicka ett mail till någon i styrelsen så får ni ett korrekt svar.Berätta hur ni löser det om något händer. Vad har ni för försäkring som gäller om ni kör omkull, kör på en annan deltagare eller i värsta fall tredje part (funktionär, mamma t.ex.)? Kör ni enbart på banlicensen? I så fall, vad säger SVEMO om detta?
LMS tillåter väl att man tränar med licensintyg enbart, vad gälller det för försäkringar då?Berätta hur ni löser det om något händer. Vad har ni för försäkring som gäller om ni kör omkull, kör på en annan deltagare eller i värsta fall tredje part (funktionär, mamma t.ex.)? Kör ni enbart på banlicensen? I så fall, vad säger SVEMO om detta?
LMS tillåter väl att man tränar med licensintyg enbart, vad gälller det för försäkringar då?
Jo, tacklas man på banan så är det ju den som gett sig in i leken får leken tåla som gäller, men i licensen ingår ju en försäkring, som väl ska gälla om man tex klipper nån funktionär, publik eller så om man klotar? Fast jag har å andra sidan inte läst på villkoren ska väl erkännasMed RISK för att ha FEL, TROR jag det står i deras reglemente att olyckor tolkas som raceincidenter och var och en får står för sina egna prylar. Deras hemsida ligger nere för uppdatering så kan inte ge mer specifikt svar.
LMS tillåter väl att man tränar med licensintyg enbart, vad gälller det för försäkringar då?
Tjena tjena! Nu tills våren siktar jag hårt på A kortet (dock begränsat). Och jag testar gärna ban körning. Jag vill gärna ta steget längre än bara vanlig barnkörning som jag upplevt med bil. Så jag undrar - finns det små tävlingar där vem som helst kan komma in o testa sig på andra motståndare? Behöver man racing lisence(stavning)? Jag har en Cbr600 som jag också kommer att köra gata med så det är inget särskilt med den.
Om små tävlingar är tillgängliga, vart anmäler man sig osv?
Tack i förhand!
Att köra på bandagar så måste man väl köpa en engångs licens som när man kör bana med bil? Och jag har för mig att man bara får köpa den 1 gång om året. Men det kanske inte gäller för mc, eller?
ska banka in allt det här borde sitta som sten!
ska banka in allt det här borde sitta som sten!
ta kortet och sen kommer du ner till linköping en torsdagskväll på trafikövning och provar på hur det känns att köra bana.
Enklast, billigast och bäst instruktörer!
http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |