attityd

Status
Ej öppen för fler svar.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Hej på er alla.
Detta är mitt första inlägg här.:)
Jag har nyligen tagit mc körkort och därmed förhoppningsvis inlett en lång mc karriär.

Jag har surfat runt här en tid och jag blir lite fundersam över att det i detta forum florerar en attityd som inte alltid är till gagn för det så kallade ”mc kollektivet”.
Detta såkallade ”mc kollektivet” som jag själv, inte minst i allmänhetens tycke, numera anses tillhöra.

Jag tror att det inte spelar någon roll ur allmänhetens perspektiv att vi minsann behärskar och förstår bäst att framföra fordon.

Mc-debatten rasar redan för fullt i allehanda media och bara det värsta lyfts fram och exponeras i svarta rubriker.
Det kanske har varit såhär i alla år? (även om jag tycker att det är värre nu?)

Jag har förstått att det inte finns någonting som kan stoppa oss i våran framfart.
Skulle det trots allt bli komplikationer i form av åtgärd från tillexempel ordningsmakt kan man ju, om det kniper, köra ifrån polishelikoptrar.
Attityd.

Frågan är då hur vi ska få stopp på de senaste tråkiga inskränkningarna som makteliten nu kokat ihop, jag menar bara tex skyltar fram och mer kameror? Bara ytterligare ett irriterande hittepå från myndigheternas sida. Att dom orkar.
Attityd.

Det kommer alltid att finnas motorcyklister som inte ännu förstår det tragikomiska i att de är spridningen av deras egen attityd härinne som i grund och botten skapar arbete för myndigheterna och därmed kostar mig pengar som jag kunde ha roligare för.

Mr.Horsepower

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda NS125R2H-87 med Jollymoto effektsystem (såld)
Hej på er alla.
Jag har nyligen tagit mc körkort och därmed förhoppningsvis inlett en lång mc karriär.

Jag har surfat runt här en tid och jag blir lite fundersam över att det i detta forum florerar en attityd som inte alltid är till gagn för det så kallade ”mc kollektivet”.
Detta såkallade ”mc kollektivet” som jag själv, inte minst i allmänhetens tycke, numera anses tillhöra.

Jag tror att det inte spelar någon roll ur allmänhetens perspektiv att vi minsann behärskar och förstår bäst att framföra fordon.

Mc-debatten rasar redan för fullt i allehanda media och bara det värsta lyfts fram och exponeras i svarta rubriker.

Jag har förstått att det inte finns någonting som kan stoppa oss i våran framfart.
Skulle det trots allt bli komplikationer i form av åtgärd från tillexempel ordningsmakt kan man ju, om det kniper, köra ifrån polishelikoptrar.
Attityd.

Frågan är då hur vi ska få stopp på de senaste tråkiga inskränkningarna som makteliten nu kokat ihop, jag menar bara tex skyltar fram och mer kameror? Bara ytterligare ett irriterande hittepå från myndigheternas sida. Att dom orkar.
Attityd.

Det kommer alltid att finnas motorcyklister som inte ännu förstår det tragikomiska i att de är spridningen av deras egen attityd härinne som i grund och botten skapar arbete för myndigheterna och därmed kostar mig pengar som jag kunde ha roligare för.

Tråkigt men sant som du säger:va

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Attityd på nätet

ekor, glöm inte att detta är ett forum på internet :rolleyes:

Jag tror inte att "Attitydarna" är så kaxiga i sina uttalanden när man pratar med dem IRL:)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

Jag tror inte att "Attitydarna" är så kaxiga i sina uttalanden när man pratar med dem IRL:)

visst folk som sitter bakom datorn tror dom pratar med en burk o inte en människa..
när folk har sagt fördjävliga saker el förlöjligar en totalt så har jag skrivt tillbaks att det sitter faktiskt en människa här bakom som oså tycker o tänker o förklarar att dom gjort fel mm.. många ggr har man fått en ursäkt. :)

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Bara Motocross numera!!
Hej på er alla.

Attityd.

Attityd.

Väl talat:tummenupp Inget att tillägga!!

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88

men det dåliga anseendet om mc-"kollektivet" kommer sig ju inte av nåt som skrivs på nätet, utan det som görs ute på gatorna.

P.s
usch tycker inte om k-ordet, påminner om en dagisfröken som vars kropp aldrig sett en deodorant, gick klädd i en klänning sydd av säckväv, tuggade på morötter i parti o minut, tyckte att alla barnen skulle kasta färg på folk som hade normala kläder, den kärringen bodde i ett kollektiv hela sitt liv. huga.
D.s

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tror faktiskt att det har varit såhär i alla år, men antalet MC-ägare är större än någonsin, därför märks vi mer i trafiken. På gott och ont.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Attityd.

Dra alla över en kam, det är bra. Generalisera mera. Bara för att det råkar ha varit en snubbe i Norrland som drog en polishelikopter. Attityd?

Attityd.

Om de visar att det här skulle minska mc-döden på NÅGOT sätt så sätter jag gladeligen en skylt fram. Det visar dock på att de bara vill dra in pengar till staten. Attityd?

Attityden här inne har absolut inget med hur man kör att göra. Internet är anonymt och här skriver man vad man vill. Men sen är ju frågan, skapar vi verkligen mer arbete för myndigheterna nu än förr? Eller vill folk bara ha nåt att gnälla på, som vanligt?

Om folk ser mig som en idiot för att jag kör mc så får de göra det. Jag har kul, sen skiter jag i vilket, det får kosta de pengar det kostar. Vill du inte betala pengarna så visar det bara på att du inte skaffade hoj för att det är kul att köra utan för att se ballast ut vid korvmojen.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Grejen är att man har inte slynan till ett transportmedel utan som en leksak/hobby/livsstil man köper inte en sporthoj om man vill köra lagligt, visst finns det folk som glider fram och tillbaka till korvmojen. De som gillar att köra aktivt tänker väl inte på någon försäkringpremie skulle höjas om man klotar eller dylikt.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Attityd ?... En del på det här forumet borde inte ens vara betrodda att framföra trampcykel !!

Dra alla över en kam "Imaster" ??... Det är precis vad Svensson gör när han ser en hoj !

"Jag har kul, sen skiter jag i vilket, det får kosta de pengar det kostar. Vill du inte betala pengarna så visar det bara på att du inte skaffade hoj för att det är kul att köra utan för att se ballast ut vid korvmojen."..... . Värsta egotrippen !!:D Att ditt roliga medför att premier o straffskatter höjs för alla andra mc o fordonsförare skiter du oxå i ? Ja jävlar... varför inte införa mognadstest när man tar mc-kort ? Eller helt enkelt förbjuda allt annat än 50 cc tills man är 30 o hoppas att folk fått lite sunt förnuft i skallen då ??:gnissla

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Dra alla över en kam, det är bra. Generalisera mera. Bara för att det råkar ha varit en snubbe i Norrland som drog en polishelikopter. Attityd?

Om de visar att det här skulle minska mc-döden på NÅGOT sätt så sätter jag gladeligen en skylt fram. Det visar dock på att de bara vill dra in pengar till staten. Attityd?

Attityden här inne har absolut inget med hur man kör att göra. Internet är anonymt och här skriver man vad man vill. Men sen är ju frågan, skapar vi verkligen mer arbete för myndigheterna nu än förr? Eller vill folk bara ha nåt att gnälla på, som vanligt?

Om folk ser mig som en idiot för att jag kör mc så får de göra det. Jag har kul, sen skiter jag i vilket, det får kosta de pengar det kostar. Vill du inte betala pengarna så visar det bara på att du inte skaffade hoj för att det är kul att köra utan för att se ballast ut vid korvmojen.

Förstår du inte att allmänheten ser motorcyklister som en grupp, och drar alla över en kam.?
Förstår du inte att jag talar om skattepengar?

Jag försöker vara seriös.

Du är inte trovärdig.

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Vad imaster skriver kan man bortse ifrån.
Han visar med all önskvärd tydlighet att han inte riktigt förstår ännu.
Man får respektera att han fortfarande bara lallar omkring.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Dra alla över en kam "Imaster" ??... Det är precis vad Svensson gör när han ser en hoj !

Svensson, det är han som inte ser hojar och svänger ut framför dem så de dör vad, eller? :va

Nu vet du ju inte hur jag kör heller så jag skulle vänta lite med att döma och ärligt talat, Svensson - han som hellre jobbar svart än vitt och medför att kommunalskatten och annat sånt höjs för oss som jobbar vitt - är inte heller man att döma.

[/s..... . Värsta egotrippen !!:D Att ditt roliga medför att premier o straffskatter höjs för alla andra mc o fordonsförare skiter du oxå i ? Ja jävlar... varför inte införa mognadstest när man tar mc-kort ? Eller helt enkelt förbjuda allt annat än 50 cc tills man är 30 o hoppas att folk fått lite sunt förnuft i skallen då ??:gnissla

Varför skulle min körstil påverka premier och straffskatter? Du vet antagligen då inte att jag håller mitt bus på avskilda platser, håller till och med hastigheten på motorväg oftast och svinar på bana. Det händer nån gång då och då att jag poppar en wheelie i trafiken men det är inte så ofta. Jag vet nån annan som skrev i en tråd hur man bäst drar upp SuperDuken på bakhjulet på motorvägen när man körde om... :rolleyes:

Jag vill nog påstå att de fyra, fem grabbarna med Harley på min gata som blåser i stan i 70 - 80 km/h på 30 o 50-vägarna är värre. Här i stan är det inte sporthojarna som svinar i alla fall.

Förstår du inte att allmänheten ser motorcyklister som en grupp, och drar alla över en kam.?
Förstår du inte att jag talar om skattepengar?

Jag försöker vara seriös.

Du är inte trovärdig.

Jag förstår precis vad du menar. Allmänheten ser motorcyklister som en grupp. Precis som veganer eller högerextremister. Hur vi än gör kommer vårt rykte som hulliganer hänga i från våra föräldrar som svinade för 30 år sen. Hemskt ledsen men det ser inte bättre ut.

Skattepengar? Jag har betalat mer än 40 000 kr i skatt i år bara. Jag har inte jobbat svart EN ENDA gång i mitt liv, jag har aldrig fuskat i deklarationen och ALDRIG försökt mig på någon form av skatte- eller försäkringsbedrägeri som t.ex. skenförsäkring. Kom inte till mig och prata om skattepengar för det är jag som betalar dem. Som fotbollstränare kan jag ju säga att mitt fotbollslag har kostat mer av skattepengarna det senaste året än vad jag skulle göra om jag så blev liggande på sjukan i ett halvår från MC-skador. Hör vi nåt om det i nyheterna? Nä. Hör vi nåt om de 1300 självmord som sker i Sverige varje år? Var är nollvisionen där? Det finns värre saker i samhället än hur vanligt folk ser på mc-åkare. Därför skiter jag i hur folk ser mig.

Vad imaster skriver kan man bortse ifrån.
Han visar med all önskvärd tydlighet att han inte riktigt förstår ännu.
Man får respektera att han fortfarande bara lallar omkring.

Det kanske är dags för DIG som har nytt kort att sluta lalla omkring och ta en titt på världen. Det är väl farsan som betalt ditt liv och det är väl därför du har råd att vara så dryg. Be farsan köpa dig ett liv och en verklighetsuppfattning.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...