Svensson, det är han som inte ser hojar och svänger ut framför dem så de dör vad, eller?
Nu vet du ju inte hur jag kör heller så jag skulle vänta lite med att döma och ärligt talat, Svensson - han som hellre jobbar svart än vitt och medför att kommunalskatten och annat sånt höjs för oss som jobbar vitt - är inte heller man att döma.
Varför skulle min körstil påverka premier och straffskatter? Du vet antagligen då inte att jag håller mitt bus på avskilda platser, håller till och med hastigheten på motorväg oftast och svinar på bana. Det händer nån gång då och då att jag poppar en wheelie i trafiken men det är inte så ofta. Jag vet nån annan som skrev i en tråd hur man bäst drar upp SuperDuken på bakhjulet på motorvägen när man körde om...
Jag vill nog påstå att de fyra, fem grabbarna med Harley på min gata som blåser i stan i 70 - 80 km/h på 30 o 50-vägarna är värre. Här i stan är det inte sporthojarna som svinar i alla fall.
Jag förstår precis vad du menar. Allmänheten ser motorcyklister som en grupp. Precis som veganer eller högerextremister. Hur vi än gör kommer vårt rykte som hulliganer hänga i från våra föräldrar som svinade för 30 år sen. Hemskt ledsen men det ser inte bättre ut.
Skattepengar? Jag har betalat mer än 40 000 kr i skatt i år bara. Jag har inte jobbat svart EN ENDA gång i mitt liv, jag har aldrig fuskat i deklarationen och ALDRIG försökt mig på någon form av skatte- eller försäkringsbedrägeri som t.ex. skenförsäkring. Kom inte till mig och prata om skattepengar för det är jag som betalar dem. Som fotbollstränare kan jag ju säga att mitt fotbollslag har kostat mer av skattepengarna det senaste året än vad jag skulle göra om jag så blev liggande på sjukan i ett halvår från MC-skador. Hör vi nåt om det i nyheterna? Nä. Hör vi nåt om de 1300 självmord som sker i Sverige varje år? Var är nollvisionen där? Det finns värre saker i samhället än hur vanligt folk ser på mc-åkare. Därför skiter jag i hur folk ser mig.
Det kanske är dags för DIG som har nytt kort att sluta lalla omkring och ta en titt på världen. Det är väl farsan som betalt ditt liv och det är väl därför du har råd att vara så dryg. Be farsan köpa dig ett liv och en verklighetsuppfattning.
herregud.