Attitydproblem?

Status
Ej öppen för fler svar.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Varför innehåller varje tråd på detta forum tillslut smädningar, hån, personangrepp osv? Vissa inte så fort andra (läs dom flesta) efter första posten.. Maken till mer drygt forum har jag aldrig varit med om, måste man bli högmodig när man kör sportis? är det bara för att jag för tillfället kör en offroad som jag är ödmjuk?
Detta är såklart inte riktat mot någon, men om ni inte sett detta, öppna några trådar lite sporadiskt och läs..
Kan det vara så att dom flesta med sporthoj kompenserar för bristande socialförmåga, dåligt självförtroende osv.. (jag kör också sporthoj för det mesta, och kommer sitta på en retta så fort studierna är slut, så nej, jag är inte avundsjuk)
I all välmening... :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tyvärr verkar det som att folk inte har nått liv och enda dom gör är att hänga här. Sporthoj.com blir deras liv, de försöker få sig en ny personlighet, och denna personlighet är allt som oftast "jag lägger skämt på skämt på bekostnad av annan medlem".

Jag vet inte hur jag ska göra för att förminska detta, önskar jag kunde lägga restriktioner på varmans medlemskonto här, men tyvärr går inte det (just nu).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
OLJEKYLD GSXR skrev:
Oftast så är det skämt kompisar emellan och inte blodigt allvar, ironin flödar ganska duktigt.
Ja, men nya medlemmar förstår sig inte på denna ironi och tar det som 'trådskapare'.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Håller med om att det kan finnas en onödigt hård ton i vissa lägen. Det som förvånat mig i flertalet lägen är uttrycket "gay" som verkar till att vara väldigt frekvent förekommande. Jag är inte homosexuell men känner flertalet personer som är det och jag vet om att dom ignorerar sådana uttryck. MEN det är ändå väldigt onödigt att använda sig av sådana uttryck. Tråkigt att den enda bra MC-sidan skall ha ett onödigt "grabbigt" intryck.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Offroadåkare ödmjuka :va

Skämt å sido, mycket av drygheterna är nog ganska så hjärtligt menade mellan forum medlemmar som funnits här under flera år.
Sen att en och annan verbal smocka flyger när det hettar till, det får man nog räkna med. Fast det har bliveit lite moppevarning på sistone.

Välkommen iallafall.

gladh
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
OLJEKYLD GSXR skrev:
Oftast så är det skämt kompisar emellan och inte blodigt allvar, ironin flödar ganska duktigt.

Håller med! Men det finns dock vissa som inte kan skilja på skämt och skämt utan rent av är elaka! Jag tycker att man ska passa sig lite för vad man skriver för man vet aldrig hur personen i andra ändan uppfattar saken...vissa saker sårar mer än folk tror!
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
fan..
nu får man inte ens chansen att vara lite dryg innan "någon" tar bort inlägget...:(
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Josafan skrev:
Håller med om att det kan finnas en onödigt hård ton i vissa lägen. Det som förvånat mig i flertalet lägen är uttrycket "gay" som verkar till att vara väldigt frekvent förekommande. Jag är inte homosexuell men känner flertalet personer som är det och jag vet om att dom ignorerar sådana uttryck. MEN det är ändå väldigt onödigt att använda sig av sådana uttryck. Tråkigt att den enda bra MC-sidan skall ha ett onödigt "grabbigt" intryck.

Gay är otroligt harmlöst använt av en kärna nätnördar som varit med sen innan kraschen. Finns inget sexuellt i det, det är bara moppefuckon som missar ibland. Kärnan i gay är: lila depåstöd, färgmatchande utrustning/hoj och möjligtvis italienska sportbilar.

Tyvärr försvann allt detta som kunde förklarat vår kultur i en megakrasch. Nu får ni fråga istället.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jodå visst är det ironi, kompissnack osv, men nivån på tillmälena är väldigt ofta onödigt kaxigt..
Men nu märker man ju att det finns vettiga skrivare också!
Det är dock ett bra forum, Sporthojar rockar!
:banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag ser inga skämt... utan allvarliga problem att uppföra sig på ett forum.

Kanske jag ska vara hårdare? (ovan har fått smaka)
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Kanske något hårdare... Kan hålla med om att de flesta trådar efter en stund urartar i interna skämt och tafatta försök att vara rolig på någon annans bekostnad, vilket är lite påfrestande.
 

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
På gång
Så farligt tycker jag inte att det är.
Swedie kanske skall införa någon form av straff, om man uttryckt sig dumt får man en dags ban händer det igen efter en kort period höjer han det till en vecka osv fram tills det sker bättring
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kimze skrev:
Så farligt tycker jag inte att det är.
Swedie kanske skall införa någon form av straff, om man uttryckt sig dumt får man en dags ban händer det igen efter en kort period höjer han det till en vecka osv fram tills det sker bättring
Precis vad jag gjort med 3st i denna tråden. Borde kunna visa att jag är trött på urspårningar i trådar. Där det är så mycket "personliga"/"inbördes" skämt att det helt enkelt förstör hela diskussionen.
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Swedie kanske skall införa någon form av straff, om man uttryckt sig dumt får man en dags ban händer det igen efter en kort period höjer han det till en vecka osv fram tills det sker bättring

Bra idé, men kanske lite jobbig att administrera?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top