Attitydproblem?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tycker gott att vi kan banna dem för en längre period. Gå igenom skrivna inlägg från dessa personer och kolla den skrämmande stora andelen personangrepp. Ojojoj...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Mattias skrev:
Jag tycker gott att vi kan banna dem för en längre period. Gå igenom skrivna inlägg från dessa personer och kolla den skrämmande stora andelen personangrepp. Ojojoj...
Jag har varit nära och banna dig Mattias, pga dina enormt perversa och personliga "skämt". Många som rapporterat om just Dina skämt som gör över gränsen av "roligt". Skärp dig!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Jag ser inga skämt... utan allvarliga problem att uppföra sig på ett forum.

Kanske jag ska vara hårdare? (ovan har fått smaka)
Ser du inte skämten? Nu blev jag och många med mej besvikna! Tycker att det är en rå men hjärtlig ton som även nybörjare får en möjlighet att hänga med på, under förutsättning att de själva kan skaffa sej en hyffsad framtoning till att börja med. Man går inte in i ett okänt sällskap utan att känna nån och är störig, då blir man blixtsnabbt ovän med de flesta. Kanske skulle nån som varit med länge sätta sej och skriva en faq? Där kan man informera mera om vilka som "hatar" varandra och varför. Vilka olika egenheter vi "gamlingar" har osv.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nr:18 skrev:
Ser du inte skämten? Nu blev jag och många med mej besvikna! Tycker att det är en rå men hjärtlig ton som även nybörjare får en möjlighet att hänga med på, under förutsättning att de själva kan skaffa sej en hyffsad framtoning till att börja med. Man går inte in i ett okänt sällskap utan att känna nån och är störig, då blir man blixtsnabbt ovän med de flesta. Kanske skulle nån som varit med länge sätta sej och skriva en faq? Där kan man informera mera om vilka som "hatar" varandra och varför. Vilka olika egenheter vi "gamlingar" har osv.
Jag glömde faktiskt smilisen!! på det där med "Jag ser inga skämt...." ... det var menat att stå "jag ser inga skämt :rolleyes: ... " och sen "mest allvarliga problem att uppföra sig på ett forum".

Jag får email och PM om hur rå ton vissa har. Så det här med att folk ska hänga med på den råa tonen är inte nått som klangar riktigt hos mig. Folk är rädda att "hänga med" för de kommer bli påhoppade. De är rädda att skriva just för att att det alltid kommer nån viktigpetter eller nån som tycker sig vara smartare osv... Det enda forumet som fungerar rätt är Teknik o Mekforumet
 

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
På gång
Nr:18 skrev:
Ser du inte skämten? Nu blev jag och många med mej besvikna! Tycker att det är en rå men hjärtlig ton som även nybörjare får en möjlighet att hänga med på, under förutsättning att de själva kan skaffa sej en hyffsad framtoning till att börja med. Man går inte in i ett okänt sällskap utan att känna nån och är störig, då blir man blixtsnabbt ovän med de flesta. Kanske skulle nån som varit med länge sätta sej och skriva en faq? Där kan man informera mera om vilka som "hatar" varandra och varför. Vilka olika egenheter vi "gamlingar" har osv.

Det där kommer aldrig funka skall du sitta och PMa varje människa och skriva ner ja den hatar den osv, vad skall folk tro som vill registrera sig på forumet och läser den FAQen.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Låter som om Swedie o Mattias behöver ta en egen diskussion om forumets nivå.

Swedie behöver nog bestämma sig om SH är en kompisklubb eller inte. Vill du bli strikt och korrekt så kommer nog forumet förlora det femtiotal medlemmar som är tongivande och gör det till vad det är. Sen sitter du kvar med Bike.se 2.0 dvs en jävla massa moppefuckon ...

Jag tycker nivån här är skitbra. Att klaga samma månad som man reggat sig är däremot märkligt.....
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Idé:
Kan man inte ställa in så att man inte kan posta något på typ en vecka eller två efter att man registrerat sig? Det vore ju bra om nya kunde försöka känna av "stämningen" och se vilka som postar mycket/bra/personangrepp, etc. utan att kunna gnälla.

För övrigt kan man inte banna gamla "trotjänare" hursomhelst, det kommer att hoppa upp och bita dig i arslet. Tro mig. Därmed inte sagt att dessa "trotjänare" får bete sig hursomhelst.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Ehhh...
Vet inte riktigt hur det här kommer att låta.
Faktum är att jag tycker att du har rätt Swedie, även fast jag brukar lägga mig i trådar å spamma, både ironiskt å inte.
Kanske skulle behövas ett pajasforum?
Samtidigt är det nog den roliga tonen som drar mycket folk till SH. :banana
 

Gabor

Guest
Swedie skrev:
Jag har varit nära och banna dig Mattias, pga dina enormt perversa och personliga "skämt". Många som rapporterat om just Dina skämt som gör över gränsen av "roligt". Skärp dig!

Jag tycker M. är en trevlig kille ?. men en liten fegis som inte vågar sätta ut bild på sig själv....." you can talk the talk, but can you walk the walk" ?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Chrille skrev:
Låter som om Swedie o Mattias behöver ta en egen diskussion om forumets nivå.

Swedie behöver nog bestämma sig om SH är en kompisklubb eller inte. Vill du bli strikt och korrekt så kommer nog forumet förlora det femtiotal medlemmar som är tongivande och gör det till vad det är. Sen sitter du kvar med Bike.se 2.0 dvs en jävla massa moppefuckon ...

Jag tycker nivån här är skitbra. Att klaga samma månad som man reggat sig är däremot märkligt.....
Forumet fungerar väl och bättre än det gjort tidigare, men såna här trådar är bra ibland för att se till att folk vet att jag (ägaren) bryr mig. Jag vill ju såklart finna en lösning på hur man ska göra det "perfekt", men det vet jag att det aldrig kommer bli.. så jag söker nån nivå som är godkänbar av de flesta.

Vad jag tror hänt med 'trådskaparen' är att han just läst interna gräl mellan medlemmar som gör det på skoj, och han har helt tagit det lite fel!

Jag kommer aldrig blir strikt o seriös, det kan jag inte. Jag skämtar om allt varje dag o jag ser faktiskt varenda skämt... men, försöker även se det från nya medlemmers håll, vilket ibland kan göra att jag tar en del drastiska åtgärder.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
tassen skrev:
Jag tycker M. är en trevlig kille ?. men en liten fegis som inte vågar sätta ut bild på sig själv....." you can talk the talk, but can you walk the walk" ?

Pssst... Acrid är inte en snabbspringande fågel heller. ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Mattias skrev:
För övrigt kan man inte banna gamla "trotjänare" hursomhelst, det kommer att hoppa upp och bita dig i arslet. Tro mig. Därmed inte sagt att dessa "trotjänare" får bete sig hursomhelst.

Det vet jag, men det trista är att dessa "gamlingar" oxå utnyttjar sin position och spammar hej vilt och förväntar sig inget "action" emot sig.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Chrille skrev:
Jag tycker nivån här är skitbra. Att klaga samma månad som man reggat sig är däremot märkligt.....

Om detta gäller mig så var det nog ganska klart att jag inte klaga, jag bara beklagade mig över att det var en rå och inte speciellt trevlig ton här.. Och det har ju dom flesta skrivit på..
Att jag kan lämna precis när jag vill osv är jag mycket medveten om.
Bra att tråden fick folk att tänka lite i alla fall!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
tassen skrev:
Jag tycker M. är en trevlig kille ?. men en liten fegis som inte vågar sätta ut bild på sig själv....." you can talk the talk, but can you walk the walk" ?


Bull. Det har funnits många bilder med M.....

Men back to topic

Det jag tycker är intressant är faktiskt att det här är ett forum för vuxna individer iom temat(körkort=vuxen). Dessutom är det forum för folk med läsförståelse iom formen(skriftspråk).....

Nyttjar man båda dessa grundläggande egenskaper och tänker till lite så är de inte så illa. Går man däremot in med ett känsligt ego och tar vartenda ord som gravallvar så kommer man få lida för det.... och det är väl inte fel.

Det finns folk som har lagt av här för att jag sagt emot för mycket.... Vill vi verkligen ha den typen av medlemmar? (oavsett vem som säger emot) En vuxen människa ska klara att bli emotsagd tusen ggr utan att grina och springa hem till mamma.

Du balanserar en slak lina om du vill forma om för mycket Swedie, det tror iaf jag.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Visst kompisgnäll och småråa skämt mot varandra funkar oftast utmärkt, men inte alltid. Men kan ju hålla med om att det ibland går lite väl hårda mobbingtåg.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
DisqoBizkit skrev:
Om detta gäller mig så var det nog ganska klart att jag inte klaga, jag bara beklagade mig över att det var en rå och inte speciellt trevlig ton här.. Och det har ju dom flesta skrivit på..
Att jag kan lämna precis när jag vill osv är jag mycket medveten om.
Bra att tråden fick folk att tänka lite i alla fall!

Jag vet inte hur länge du varit här, men ser du dig omkring så kommer du se att de som är råast i tonen har varit här i flera år nu och känner varandra på ett personligt plan. Däremot händer det att rookies får verbalt stryk och det är onödigt.....så länge det inte är moderater.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Swedie skrev:
Vad jag tror hänt med 'trådskaparen' är att han just läst interna gräl mellan medlemmar som gör det på skoj, och han har helt tagit det lite fel!

Jag kommer aldrig blir strikt o seriös, det kan jag inte.

Ja, men både och faktisk, man påhoppas bryskt ganska snabbt så fort man skrivit något själv med.
Men givetvis skall det vara en härlig ton på diskutionerna, men jag tror du vet vad jag menat..
Men det är bara så, vissa individer i forum tänder nästan på att vara en nagel i ögat på andra..
Jag har mött dom flesta karaktärerna i div forum....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top