Silwer skrev:....ofta IMHO
Som betyder?
Har man bara upptäckt sökfuntionen på SH så finns det mesta (inte allt, men mycket) att finna där... Det gäller bara att vara kreaktiv med vilka sökord man ska använda.
Silwer skrev:....ofta IMHO
Det ständiga repeterande skitsnacket är vad jag vill ha bort.stavgren skrev:Vad är problemet? Valmers är ju bannad nu?
Seriöst, rena påhopp mm går ju bort men ett SH utan skitsnack, pikar, vassa kommentarer o gnabb vore rätt tråkigt.
Swedie skrev:....(länka till den utan att skriva att han är idiot eller ska använda sökfunktionen).
Swedie skrev:t-rex o mattias, saken är att ... man behöver inte regga sig för att läsa Sporthoj.com. Det är endast om man vill skriva. Så har nån bestämt sig för att väl skriva på Sporthoj.com så reggar de sig och vet vad de ger sig in på oftast... Fast ibland är det ju vissa som reggar sig direkt och därmed då kanske behöver "hindras" att göra inlägg. Problemet där är att det inte finns en sådan funktion, inte heller kan jag fixa en sådan funktion just nu.
Blockettrådar som skapas är ofta överflödiga då "skämten" inte finns utom för den som läste tråden och såg ett stavfel (vilket i sig kan vara skitkul, dock sällan...usch va trist jag är ).
Henkka skrev:Har man bara upptäckt sökfuntionen på SH så finns det mesta (inte allt, men mycket) att finna där... Det gäller bara att vara kreaktiv med vilka sökord man ska använda.
sandstream71 skrev:Jag drev själv ett forum om hembio (www.minhembio.com) under några år och hade ungefär samma antal medlemmar som SH, runt 8-10.000 st.
Där var det alltid gnat om vem som sagt vad och vem som var arg på vem osv så jag vet precis vad Swedie går igenom varje dag och det är mindre roligt
Jag tycker helt klart att Swedie (och övriga moderatorer) ska vara hårdare än vad de är idag. Ge en varning om någon uppför sig felaktigt och förklara vad de gjort för fel, nästa gång är det tack och adjö!
Att använda silkesvantar mot de som vart medlemmar en längre tid ger bara dåliga signaler till alla andra som tror att de kan uppföra sig på samma sätt.
En annan sak som jag tror att forumet skulle kunna tjäna på är att se över vilka forum som finns. Genom att strukturera upp kan man se till så att bara sånt som är relevant diskuteras i det aktuella forumet och inget annat.
Jag hjälper gärna till med förslag på hur en sån struktur skulle kunna se ut.
En sista sak som en del inte verkar förstå är att vi människor under ett samtal mellan fyra ögon tolkar det som sägs till 70% genom kroppspråket. I text försvinner dessa 70% och man får försöka kompensera genom smilies och liknande. Det som DU skriver och tolkar som DU tänkt dig kan tolkas helt annorlunda av någon annan!
Pejo skrev:Swedie, eftersom man inte man ge Dom[tm] nakcskåt
Då kommer folk kommenterar detta i trådar "nemen där är moppefuckot" och då är det igång igen. Jag har tidigare varnat de personer som jag nu bannat.Pejo skrev:Swedie, eftersom man inte man ge Dom[tm] nakcskåthursomhelst, så finns det ju andra, ganska bra bestraffningsmetoder. Egentligen borde jag inte säga nåt, eftersom bilan kan falla på mig med, men what the hell.
Istället för att banna kan man:
Tvinga in en text under avataren, t.ex "Tråd-dödare", "moppefucko" etc,
man kan offentligt skriva i en tråd och berätta vem som bannats temporärt, när och varför.
Jag tror att just bli offentligt utpekad på forumet som en som gått lite över gränsen skulle få sprutt på en del av dom som härjar... men dom vildaste kanske skulle se det som en merit ?
What the hell, cykelställ...
// P
(Och föressten, den häringa coola smileyn har bara jag:)
Chrille skrev:Jag brukar inte idiotförklara, men att de ska söka skriver jag! Folk borde klara att söka på decibel.... men visst ursäktar det inte om man är för dryg. Men hur gammalt är forumet och hur många ggr per månad frågas just detta?
Som Pejo skriver, byt ut texten i inlägget o skicka ett PM. Tycker det borde få dom flesta att tänka efter lite.Swedie skrev:Det ständiga repeterande skitsnacket är vad jag vill ha bort.
Pejo skrev:Swedie, eftersom man inte man ge Dom[tm] nakcskåthursomhelst, så finns det ju andra, ganska bra bestraffningsmetoder. Egentligen borde jag inte säga nåt, eftersom bilan kan falla på mig med, men what the hell.
Istället för att banna kan man:
Tvinga in en text under avataren, t.ex "Tråd-dödare", "moppefucko" etc,
man kan offentligt skriva i en tråd och berätta vem som bannats temporärt, när och varför.
Jag tror att just bli offentligt utpekad på forumet som en som gått lite över gränsen skulle få sprutt på en del av dom som härjar... men dom vildaste kanske skulle se det som en merit ?
What the hell, cykelställ...
// P
(Och föressten, den häringa coola smileyn har bara jag:)
jomen det borde stå i reglerna att man först söker efter det man vill fråga om.sandstream71 skrev:Det går fortare att fråga om det är en enkel fråga och att hela tiden hänvisa till sökfunktionen är jäkligt trist. Människan är slö, så är det bara!
BTW: Om du hade sökt på IMHO på www.google.se så hade du nog hittat vad det betyder
Att banna får folk direkt att inse vad de gjorde fel, sålänge banningen är grundad. Om jag endast varnar, så ... får medlemmen inte känslan av att han gjorde fel (ja.. i mina ögon... tråkigt? kanske... men jag försöker se från flera vinklar innan jag går till banning)stavgren skrev:Som Pejo skriver, byt ut texten i inlägget o skicka ett PM. Tycker det borde få dom flesta att tänka efter lite.
Ja det är fetto-perssons fel alltihopa Nakcskåt!gladh skrev:VA!! Är DOM (tm) här? Du, då jävlar smällere direkct.
gladh
sandstream71 skrev:Spelar väl ingen roll? Låt bli att svara om du tycker att det är jobbigt, någon annan gör det säkert istället!
sandstream71 skrev:Det går fortare att fråga om det är en enkel fråga och att hela tiden hänvisa till sökfunktionen är jäkligt trist. Människan är slö, så är det bara!
BTW: Om du hade sökt på IMHO på www.google.se så hade du nog hittat vad det betyder
sandstream71 skrev:Spelar väl ingen roll? Låt bli att svara om du tycker att det är jobbigt, någon annan gör det säkert istället!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|