Attitydproblem?

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
Bingo skrev:
Du väljer förresten på ett märkligt sätt vem som skall bannas och varför. Är urvalet beroende av ditt humör för tillfället eller är det helt enkelt en mognadssak?

En mognadssak? Är du sugen på att bli bannad?
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Beivra rena personangrepp och mobbing, ingen nämnd och ingen glömd.
I övrigt finns det ingen större anledning att lägga sig i, alla kommer aldrig
att älska alla oavsett hur många regler det finns, ungefär som i det riktiga livet.

/A
 

sandstream

Guest
Pejo skrev:
OT-varning:

Oh shit pommes-frittes... jag har inte tänkt på det förrän nu, helt allvarligt... whops-sorry-ska-tänka-på-det-tack-för-påpekandet...


OT-faran över.

Kanon! :tummenupp
(Det bor en liten messersmith i mig som tittar fram ibland :tungan)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream71 skrev:
En mognadssak? Är du sugen på att bli bannad?
Skit samma med det. Jag bara noterar att när moppefuckona från 125-forumet smiter ut och ylar ut sina av hormonell obalans inspirerade inlägg, av typen "släng ut packet", så är det ok, men folk som helt uppenbart skämtar på ett tämligen oskyldigt sätt blir de bannade.

Swedie har uppenbarligen svårare att förstå såna som är lite äldre än han själv än han har att förså dem som är lite yngre.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Bingo skrev:
Swedie har uppenbarligen svårare att förstå såna som är lite äldre än han själv än han har att förså dem som är lite yngre.

Det där är din tolkning. Min tolkning lyder som följer: man kan inte kräva att forumets läsare ska förstå att det som verkar vara grova förolämpningar är interna skämt. Forumet är en offentlig sajt och om en medlem ständigt endast lägger sådana inlägg finns det faktiskt anledning att göra något åt saken. Att vi som känner Valmers vet att han är en ruggigt trevlig prick, räcker t.ex. inte.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Det där är din tolkning. Min tolkning lyder som följer: man kan inte kräva att forumets läsare ska förstå att det som verkar vara grova förolämpningar är interna skämt. Forumet är en offentlig sajt och om en medlem ständigt endast lägger sådana inlägg finns det faktiskt anledning att göra något åt saken. Att vi som känner Valmers vet att han är en ruggigt trevlig prick, räcker t.ex. inte.
Du skriver om något annat än jag. Jag har aldrig träffat Valmers.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Macho Woman skrev:
Det där är din tolkning. Min tolkning lyder som följer: man kan inte kräva att forumets läsare ska förstå att det som verkar vara grova förolämpningar är interna skämt. Forumet är en offentlig sajt och om en medlem ständigt endast lägger sådana inlägg finns det faktiskt anledning att göra något åt saken. Att vi som känner Valmers vet att han är en ruggigt trevlig prick, räcker t.ex. inte.
Å andra sidan hur ses forumet av utomstående om det är mest inlägg av typen"släng ut packet" och "faaann &%E&#%%# dråg snutten"?

Hur skall profilen vara helt enkelt.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Tofast4Hjo skrev:
Till alla: Solen skiner (förhoppningsvis) och det är sommar snart, skall vi inte alla försöka att vara lite snällare, alla har vi varit nya här någongång. :banana

Vi är alltid snälla. I alla fall jag.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Skulle va najs om ALLA kunde komma överens om att va lika fulla som jag på helgerna :rofl jag får alltid sitta o ta bort fylletrådar med röda kinder på söndagsmorgnarna.Annars håller jag med om att man blev lite paff i början innan man hade förståt att det bara var "låtsasbråk" mellan vissa medlemmar.Nu tycker jag bara att det är rolig läsning ..........oftast.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Problemet med modererande är väl att vara konsekvent? Lägger man en konsekvent linje och försvarar den så är det inga problem, då vet folk vad de kan förvänta sig, forumet utvecklas åt ett speciellt håll och detta kommer att attrahera vissa människor och hålla andra på avstånd.

Det är när man börjar banna lite hipp som happ, ta bort inlägg utan förklaring, ändra texter och sådant som man bör se över sig själv och vart man vill att ens forum skall gå.

Där skall vi väl förhoppningsvis inte hamna...
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Chrille skrev:
Kärnan i gay är: lila depåstöd, färgmatchande utrustning/hoj och möjligtvis italienska sportbilar.


Sen när blev det gay med Italienska sportbilar :va (kan väl inte bli mer macho än Italienskt fullblod?) ... mindre än 1000 e gay :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Bingo skrev:
Skit samma med det. Jag bara noterar att när moppefuckona från 125-forumet smiter ut och ylar ut sina av hormonell obalans inspirerade inlägg, av typen "släng ut packet", så är det ok, men folk som helt uppenbart skämtar på ett tämligen oskyldigt sätt blir de bannade.

Swedie har uppenbarligen svårare att förstå såna som är lite äldre än han själv än han har att förså dem som är lite yngre.
Skillnad på ett (1) "tämligen oskyldigt" skämt och att ständigt hålla på att skämta sinsemellan.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Swedie skrev:
Jag gör så gott jag kan, är det så illa att ni äcklas... dra!

Du sköter dig fint, Swedie. 8772 medlemmar kan inte ha fel. Bara man får skälla på fuckon, vara lite smått elak och skämta med folk man vet kan ta det, så anser jag att vi har en bra nivå. Förstör inget med hårdare tag nu, utan se istället till att vara mer konsekvent när det skall straffas.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
Skillnad på ett (1) "tämligen oskyldigt" skämt och att ständigt hålla på att skämta sinsemellan.
Ja, det håller jag med dig om. Det evinnerliga vänner-emellan-babblet på RR-forumet skräpar ner den delen till den grad att den har blivit helt ointressant, för att ta ett exempel.

Jag behöver inte nödvändigtvis inte ha några invändningar mot banningarna som sådana. Däremot tycker jag att du väljer ut på ett märkligt sätt vilken typ av "beteende" som är ok och vilken typ som inte är det. Betydligt grövre grejer än de i tråden har tidigare passerat helt utan åtgärd.

Du silar mygg och sväljer kameler.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top